0

sdílení

Zendoro je jednoduchý online nástroj k prodeji a nákupu nemovitostí, říká zakladatel Tomáš Juchelka

/ 16. listopadu 2016 / Startupy

Na trh se k nám dostává česká služba, díky níž snadno prodáš i nakoupíš nemovitost online! Už nemusíš řešit spolupráci s realitními kanceláři, ani se v tom prodírat sám, Zendoro to vyřeší za tebe. Jak tento český startup vznikal a jak celá služba funguje, si přečti v rozhovoru se zakladatelem Tomášem Juchelkou.

Ahoj, Zendoro se profiluje jako česká online služba pro prodej a nákup nemovitostí. Prozradíš nám, jak celá myšlenka vznikla?

Přesně tak, Zendoro profilujeme jako online prodejce nemovitostí. Pomáhal jsem s prodejem nemovitosti v rodině a nebyl jsem spokojený s nabídkami spolupráce od realitních kanceláří, především s cenou, kterou si za své služby chtěli naúčtovat. V podstatě mi tu chyběla služba, která bude poskytovat na jednom místě ucelenou podporu při prodeji a přitom nebude stát statisíce korun. Potom je tu ještě otázka, jak vybrat dobrého makléře, když jich tu po trhu pobíhá okolo 18 000.

Inspirovali jste se při vývoji startupu v zahraničí?

Inspirovali jsme se, a to především v Anglii, kde podobné služby fungují už několik let a lidé je při prodeji své nemovitosti běžně využívají. Službu samotnou jsme však museli adaptovat na podmínky lokálního trhu.

Kdo všechno je součástí týmu a jak jste se dali dohromady?

Na projektu momentálně pracuje 6 lidí, z toho 3 zakladatelé – já, Andrej Sýkora a Adéla Bezstarosti. Nebyl jsem spokojený s prací v korporátu a věděl jsem, že jsem v ideálním věku začít podnikat. Tak jsem poskládal tým, dal výpověď a začal se věnovat Zendoru naplno.

mockup1

Co vlastně název Zendoro znamená?

Zendoro je v podstatě přesmyčka slov Zen a Door, chtěli bychom tím symbolizovat, že na našem portále lidé prodají nemovitosti bezstarostně, v klidu a bezpečí.

Při používání vašich služeb zákazník nevyužívá realitních agentur. V čem je to pro ně jednodušší a proč by váš produkt měli využívat?

Přesně tak, na našem portále komunikují majitelé a zájemci na přímo bez realitního zprostředkovatele. Zároveň jsme však do platformy integrovali advokáty, banky a notáře, aby to obě strany realitní transakce měli co nejsnazší a nejbezpečnější. Dá se říci, že suplujeme všechny důležité služby které poskytuje realitní kancelář ale díky technologiím u nás zákazník ušetří 60-85% oproti prodeji s realitní kanceláří.

Je podle vás český trh připraven na nabízení služeb tohoto typu čistě online?

To pravděpodobně ukáže až čas. Je třeba říci, že i když jsme online služba a provádíme i online prohlídky nemovitosti, každý zájemce má možnost nemovitost navštívit. Navíc děláme vše proto, aby bariéry pro potenciální klienty byli co nejnižší. Především jsme placeni jen tehdy, když nemovitost skutečně prodáme, a tedy dopředu nás nikdo neplatí. Dále si nebereme exkluzivitu a neúčtujeme smluvní pokuty. Máme infolinku, která funguje i o víkendech a snažíme se být klientům co nejvíce po ruce. Jednoduše řečeno vytváříme službu s prozákaznickým přístupem bez zbytečných bariér a rizik pro klienty.

macmock8

Na Facebooku vyzíváte fanoušky k doporučení nemovitostí a pořádáte soutěže. Bude tohle způsob, jakým se svými zákazníky chcete pracovat?

Momentálně jsme úplně na začátku takže komunikační strategii teprve nastavujeme. Ale v základních principech komunikace již máme jasno. Jsou to především nápomocnost, profesionalita a lidský přístup. Chceme aby každý náš klient věděl, že se na nás může s čímkoliv obrátit.

Klientům nabízíte fotografování nemovitosti, i sestavení inzerátu včetně vyřízení formalit s advokáty a na katastrálním úřadu. Jak zvládáte celý projekt propagovat?

Projekt momentálně propagujeme hlavně pomocí sociálních sítí. Nicméně připravujeme další kampaně, například sérii článků na finančně ekonomických portálech, na kterých budeme popisovat realitní trh. Chceme, aby za námi byla vidět profesionalita a informovanost, prostě to, že rozumíme svojí práci a že chceme tyto zkušenosti předat dále klientům.

cafe1

Jakými kanály šíříte váš příběh?

Příběh momentálně šíříme hlavně po startupových mediích, ale jak jsem již zmínil, připravujeme další kanály.

Nemýlím-li se váš projekt zatím funguje v Praze. Jak se budete dál rozrůstat?

Praha bude nějakou chvíli středobodem našich aktivit, logicky, je to největší trh, tak bude chvíli trvat, než si zde vybudujeme jméno a klientelu. Procesy ve firmě však máme nastaveny tak, že jsme škálovatelní i do větších měst. Z dlouhodobého hlediska máme regionální ambice, chceme vytvořit powerhouse v realitní branži.

Jste spojení s akcelerátorem xPortem při VŠE, jak ta spolupráce probíhá?

Akcelerátor xPort nám v začátku hodně pomohl, kromě příjemných lidí a kontaktu s jinými projekty je tu velice příznivé pracovní prostředí. Určitě ho můžu doporučit všem začínajícím projektům. Spolupráce začíná výběrovým řízením, kterým musíte projít a pak už najedete na standardní akcelerační program, který trvá 12 měsíců. V akceleračním programu je zahrnut mentoring z různých oblastí, které si projekty sami vybírají.

Jaké jsou vaši vize do budoucna, čím vším bude Zendoro?

Naše vize je změnit realitní trh blíže k transparentnosti a klientskému přístupu. Máme ambice stát se první volbou pro lidi, kteří se chystají prodat svou nemovitost.

Zdroj foto: Archiv Zendoro
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]