0

sdílení

Vyzkoušej 7 denní výzvu z Norska, která ti pomůže objevit své (nej)lepší já

Henrieta Blázsová / 8. ledna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pixabay.com

V Norsku se objevila zajímavá 7 denní výzva s názvem „Hell Week“. Nenech se tímto pekelným názvem odradit, opravdu ti může dát hodně. Využívají ji opravdu všichni – úspěšní podnikatelé, vojenští důstojníci či studenti. Jejím cílem je totiž znovu objevit chuť do života, pochopit význam těch nejvšednějších věcí a změnit pohled na svět – to vše za neuvěřitelných 7 dní. Říkáš si, že je to nemožné? Vyzkoušej si to na vlastní kůži, výsledkem můžeš být velmi mile překvapen.

 

7 základních pravidel „Hell Week“

  1. Vstávej v 5:00 ráno a do postele jdi ve 22:00.
  2. Zůstávej soustředěný a dobře naladěný po celý týden, pracuj opravdu tvrdě.
  3. Striktně se drž níže uvedeného plánu.
  4. Buď pozitivní, plný energie a aktivní.
  5. Sledování televize je absolutně zakázáno. Stejně jako sociální sítě a soukromé hovory během pracovní doby. Po ní si vyřeš, co potřebuješ, ovšem opravdu jen ty nezbytné věci.
  6. Zahrň do svého života fyzickou práci nebo cvičení.
  7. Celý týden se stravuj zdravě: žádný fast food, žádné sladkosti.

Den # 1: Pracuj na svých návycích

Úspěch spočívá i v uvědomění si svých silných a slabých stránek. Máš nějaké zlozvyky, které tě obírají o čas a o energii? Dnes je ten správný čas definitivně s nimi skoncovat. Tvé úkoly pro dnešní den tedy jsou:

  • Sepiš si seznam svých dobrých a špatných návyků.
  • Urči si, které chceš dále rozvíjet, a kterých se zbavuješ.
  • Přemýšlej o dovednostech, které ti momentálně chybí a o tom, co bys mohl ještě dnes udělat pro přiblížení se k nim.
hrrockstars_co_uk
Zdroj: hrrockstars.co.uk

Den # 2: Postoj a koncentrace

Úkolem druhého dne je pomoci ti zlepšit schopnost soustředit se a zaujmout správný postoj k životu.

Postoj. Tvé pocity významně ovlivňují to, zda se ti podaří uspět – v čemkoli si přeješ. Úspěch je o postoji, který k němu zaujmeš. Soustřeď se proto na zaujetí pozitivního postoje ke svému životu a k věcem, o které se snažíš. Ptej se také na to, co bys mohl zdokonalit, zlepšit. Jak ve svém pracovním, tak i v soukromém životě.

Koncentrace. Začni se zajímat o mindfullness, tedy o umění a schopnost soustředit se v jednom momentě pouze na jedinou věc – na tu, kterou právě vykonáváš. Tato filozofie tě zbaví špatných pocitů z minulosti a strachu z budoucnosti. Důležitý je jen přítomný moment, protože jedině ten můžeš svým jednáním ovlivnit.

Den # 3: Naplánuj si své cíle

Dnešek věnuj časovému managementu, plánování, stanovení si priorit a nastavení svých cílů. Nezapomínej, že každý z nás má dostatek času, uměním je umět jej efektivně využít. Dobré plánování je založeno na správném určení si priorit. Tvým úkolem na dnes je tedy pokusit se vytvořit minimálně týdenní, ideální měsíční plán, do kterého zahrneš všechno – práci, záliby, odpočinek, a to tak, aby bylo vše v rovnováze.

book-cafe-coffee-notebook-favim-com-3583438
Zdroj: favim.com

Den # 4: Vystup ze své komfortní zóny

Čtvrtý den je z celé výzvy možná nejméně příjemným, ale bude pro tebe skvělou zkušeností. V tento den totiž budeš muset tváří v tvář čelit svým obavám, nepříjemným věcem a jako bonus k tomu – nespat.

Jen ty sám znáš své strachy a obavy. Nikdo nevidí, jak jim čelíš a jak se s nimi vyrovnáváš. Dnes však nastal ten den, kdy se jim musíš postavit čelem. Přiznej si, že jsi zamilovaný a vyjádři svou lásku. Přiznej si, že dnes je ideální připustit, že tě práce nebaví a sepiš výpověď. Přiznej si, že ten nepříjemný rozhovor, který už možná měsíce odkládáš, jednou proběhnout musí. Dnes máš tedy dvě možnosti. Pokud je realizovatelné udělat některý z těchto velkých kroků ještě dnes, udělej to. Pokud to z nějakého důvodu možné není (strach důvodem není), důkladně si naplánuj, jak a kdy tento krok uděláš. A udělej ho co nejdříve.

Dále udělej tento den něco neobvyklého, na co ses už dlouho odhodlával, ale nikdy se ti nechtělo. Jdi si například zaběhat, dokonči nějaký projekt, nebo si ukliď. Čím více se ti do něčeho nechce, tím lépe. Tvá síla totiž roste přímo úměrně s odporem, který musíš překonat k tomu, abys vystoupil ze své komfortní zóny.

Nezapomínej, že dnes nespíš. Máš tedy dostatek času i na běh, i na dokončení projektu, i na úklid.

Den # 5: Odpočinek a zotavení

To byl včera den, že? Jelikož jsi nespal celou noc, dnes je čas na relax . Ráno si dej osvěžující sprchu a připrav si nějakou zdravou, chutnou snídani. Pak se rozhodni, co budeš dělat – vyber si něco příjemného, co jsi chtěl udělat už dávno. Pokud máš ještě dostatek energie, jdi například na nějaký výlet, pokud ne, můžeš zajít do kina na nějaký dobrý film nebo strávit celý den v posteli s dobrou knihou.

Cool man looking at camera.  City lifestyle, enjoying life in the city
Zdroj: hakimoptical.ca

Den # 6: Buď šťastný

Šestý den je dnem, kdy by se měla tvá mysl naplnit výhradně pozitivními myšlenkami – proto ten včerejší odpočinek. Intenzivně dnes pracuj na vytvoření si výhradně pozitivního myšlení. Soustřeď se na pozitivní emoce  - štěstí, dík, zdraví, hojnost, vyrovnanost … Tento úkol ti ukáže, jak moc způsob tvého myšlení ovlivňuje to, co se s tebou děje. Pokud tvou mysl „napadne“ nějaká negativní myšlenka, okamžitě se ji snaž nahradit něčím pozitivním.

Den # 7: Odměna

Toto je poslední a nejdůležitější den celé 7 denní výzvy. Přemýšlej, jak se cítíš a co ti přinesla.

  • Co nového ses naučil?
  • Co sis uvědomil?
  • Podařilo se ti vstávat o páté ráno a chodit do postele v deset večer?
  • Dodržel jsi všech 7 základních pravidel?
  • Změnil se tvůj pohled na život?

V cíli této výzvy bys měl mít nový, lepší pohled na život a na sebe samého. Pokud ses držel plánu, měl bys vidět změny. Pokud je skutečně vidíš, důležitý je i poslední krok -  odměň se. Dopřej si něco, po čem toužíš už delší dobu. Zasloužíš si to.

Tip: pokud se rozhodneš pustit se do výzvy, doporučujeme ti začít v úterý. V tom případě totiž 4. den – den bez spánku – připadá na pátek, takže o víkendu budeš mít dostatek prostoru na regeneraci.

Zdroj:  brightside.me
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]