0

sdílení

Vojtěch Stříbrský: NOIRE FASHION – kabelky jdou online

/ 20. února 2017 / Business

zdroj: archiv Noire Fashion

Kabelka = neodmyslitelná společnice každodenního života žen. Veškeré své nezbytnosti potřebujeme mít nutně neustále u sebe a bez kabelky se cítíme nejen nesvé, ale i nejisté, nepřipravené a téměř jako bezruké. Kabelka se v průběhu času stala všudypřítomnou společnicí žen nejen pro své praktické využití, ale zároveň se stala i módní ikonou a prostředkem sebevyjádření. Noire Fashion všechny tyto základní principy ve svých výrobcích splňuje a navíc přidává tomuto klasickému doplňku další, nový rozměr – přímé propojení s online komunitou.

 

Na první pohled na kabelce Noir Fashion nic netradičního, do očí bijícího nepoznáte, pod povrchem se ovšem ukrývá důmyslný koncept, který umožňuje nositelkám stát se členkami módní online komunity, a sdílet tak své outfity a hledat inspiraci u jiných pomocí vlastní mobilní aplikace. Jedinečný kód, kterým je každá kabelka opatřena, je navíc zárukou pravosti a zabraňuje padělání. Na to, jak přesně tento unikátní koncept funguje, jsme se zeptali Vojtěcha Stříbrského, spoluzakladatele Noire Fashion.

a-9801_grande

archiv Noire Fashion

Tvoje kabelky jsou speciální tím, že jsou rovnou propojeny s fashion komunitou pomocí unikátního kódu a mobilní aplikace, jak to všechno funguje?

Základem Noire je sdílení módní inspirace. Představte si situaci, kdy se Vám líbí něčí outfit a ráda byste se dozvěděla více informací o daném outfitu nebo o celkovém stylu slečny / dámy. Noire umožňuje prostřednictvím kabelek s unikátním kódem nahlédnout do módního profilu každého, kdo takovou kabelku vlastní a chce svůj styl a inspiraci sdílet.

Noire fashion komunita je založená na sdílení módní inspirace v obou módních světech – offline i online. Každá členka Noire má svůj módní profil – online – v naší mobilní aplikaci, na tento profil je napárovaný unikátní kód, který se nachází na přední straně Noire kabelky, která reprezentuje vztah k Noire komunitě v reálném světě.

Na základě tohoto kódu je pak členka komunity – majitelka kabelky vyhledatelná v naší mobilní aplikaci. V aplikaci se pak uživatelky mohou navzájem dále inspirovat, sdílet své outfity nebo hauly.

 

Kde jsi se pro tento koncept inspiroval?

Poprvé mě myšlenka napadla, když jsem jednou zaslechl dvě holky v kavárně, jak se bavily o kabelce a nemohly se dohodnout, zda je daná taška pravá nebo se jedná o “fake”. Přemýšlel jsem, jak by se dala u módních kousků zajistit pravost. Nechal jsem myšlenku uležet a zanedlouho přišel nápad propojit kabelku s online profilem a tím zamezit “fakes”. Rozebral jsem vše se společníkem Petrem a postupně začala dávat smysl i myšlenka posunutí módní inspirace na vyšší úroveň.

 

Samotná aplikace je dostupná i pro ty, co kabelku nevlastní, čím se aplikace a komunita odlišuje od podobných sociálních sítí svého druhu?

Přesně tak, aplikace je volně ke stažení v App Storu nebo na Google Play. Pokud jde o odlišnosti tak bych se prvně pozastavil nad současným zaměřením sociálních sítí, které vlastně obsahují všechny témata. Odlišujeme se tím, že se soustředíme čistě na módní komunitu a vytváříme prostředí, kde se nebude uživatel stydět sdílet své outfity nebo módní inspiraci, třeba i 3x za den, což je v “normální” síti hůře myslitelné.

Lišíme se skupinou uživatelů, která je více sladěná ve svých zájmech a cítění. Módnímu zaměření odpovídá i způsob jakým pracujeme s obsahem v aplikaci. Dobrým příkladem je vyhledávání outfitů nebo módní inspirace. V Noire aplikaci lze vyhledávat outfity i na základě barvy, značky nebo typu oblečení, získáte tím přesnější výsledky, kvalitní nákupní inspiraci nebo představu o nové kombinaci toho co už máte. Takže na rozdíl od obecné sítě je vyhledávání módního obsahu v Noire  mnohem více relevantní a efektivní.46354

archiv Noire Fashion

Unikátní kód zároveň zajišťuje pravost kabelky a zabraňuje jejímu padělání.  Rozpoznáš padělek na první pohled? Je padělání aktuálním tématem i pro české a slovenské designéry?

Padělky vnímáme jako problém číslo jedna u všech designérů a módních domů, a to nejen v Česku a na Slovensku, ale obecně na celém světě. Hodně jsme se setkali také s tím, že některé holky ani svou pravou kabelku nosit nechtějí a schovávají logo, aby nebyly obviněny z toho, že nosí fake. Tím se naše kabelka odlišuje a díky kódu a propojení s aplikací můžeme zaručit pravost každého jednotlivého kousku.

 

Zatím máte v nabídce pouze jeden typ kabelky, plánuješ řadu rozšířit? Oslovit i pánské publikum?

Ano, přesně tak. Vytvořili jsme jeden design se specifickými prvky pro značku, lehce rozpoznatelný podle unikátního kódu a geometrického designu. Pořádali jsme také workshopy s potenciálními uživatelkami, které nám poradily, jak by první Noire kabelka měla vypadat.

Do blízké budoucnosti uvažujeme další designy, barvy  i různé velikosti. Spolupracujeme s návrhářkou Vendulou Šulanovou, což je samo o sobě velmi slibné.

Kde a jak se tvé kabelky vyrábějí? Kolik lidí a času je na jeden kus potřeba?

Jde o naše tajemství, design kabelek je náš, výrobu máme nasmlouvanou s dodavatelem. Není mnoho kvalitních firem, které by dokázaly takovou kabelku vyrábět, ale mohu prozradit, že náš výrobce pracuje právě například na kabelkách Guess či Tommy Hilfiger.

 

Jak vypadá tvůj typický zákazník?

Obecně se dá říci, že u nás nakupují zákazníci hledající originalitu a unikátnost, výjimkou nejsou ani muži, kteří hledají ideální dárek pro své partnerky či manželky.

 

Kabelka je neodmyslitelnou součástí každodenního života ženy, což ale také znamená, že jsou na ni kladeny velice vysoké a specifické nároky. Kde a jak jsi zjišťoval, jak by taková ideální kabelka měla vypadat?

Kabelka vychází z designu, který jsme spoluvytvářeli s potenciálními zákaznicemi. Udělali jsme několik workshopů, kde jsme zjišťovali ideální velikost, materiál, počet kapsiček a spoustu dalších nezbytností. Po prvním prototypu jsme začali průběžně sbírat feedback, např.  aby se zip na kabelce zapínal dopředu a majitelka tak pokaždé viděla, že je kabelka bezpečně zavřená.

noire_handbag_smile_1024x1024archiv Noire Fashion

Na čem aktuálně v Noire Fashion pracujete? Čím přesně se ty běžně zabýváš?  

V současné době pracujeme na super novince – vyhledávání outfitů v Noire aplikaci podle jednotlivých typů oblečení, barev nebo značek, takže si každá uživatelka bude moci vyhledat inspiraci od ostatních uživatelek, co si vzít například k nové sukni.

Moje role je koordinační od produktu až po marketing.

 

A proč zrovna móda? Jak jsi se k tomuto oboru dostal?

Zajímavý obor, který nemá hranic a přeje novinkám. V módě se pořád něco děje, z hlediska podnikání  je to nesmírně konkurenční a vzrušující záležitost, což mě baví.

 

Co považuješ za základ úspěšného podnikání? Myslíš, že se jako podnikatel člověk musí narodit, nebo se to dá i naučit?

Věřím v dobrý kolektiv a důvěru, to je důležité dovnitř firmy.  Co se týče vně firmy – myslím, že základ je nebát se testovat nové věci a po krůčkách se zlepšovat, ale těch věcí je určitě víc, nechtěl bych dělat nějaký výčet, určitě bych na něco zapomněl. Dá se to naučit, přirozeně – chybami, nejdůležitější je umět rozpoznat chybu a odstranit ji.

 

Hrálo v tvém případě roli i štěstí? Jaké největší překážky tě s Noire Fashion potkaly?

Opravdu nevím, na štěstí a na smůlu moc věřit nechci, někdy náhoda přeje, jindy ne, je potřeba se na to připravit. Překážek bylo hodně, zatím platilo, že překonání překážky přineslo posun a doufám, že to tak zůstane.

 

Prozradíš nám, kde vidíš svůj byznys za pět let?

Detaily si prozatím nechám pro sebe, ale plánujeme několik velkých věcí, vše odhalíme s předstihem na Facebooku Noire Fashion.

MSF_9archiv Noire Fashion

Pro více informací navštivte web https://www.noirefashion.com/ nebo Facebook https://www.facebook.com/noire.fashion/?fref=ts.

Zdroj fotografií v článku a titulní fotografie: archiv Noir Fashion

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]