0

sdílení

Jak to vypadá, když si Holanďan rozběhne online marketing v Česku?

/ 1. února 2017 / Business

zdroj: archív: firma ContentKing

„Co není na internetu, jako by nebylo,“ se v dnešní době s oblibou často skloňuje. Ale kdo má čas neustále sledovat rozpadlý design webových stránek, nebo neustále se měnící odkazy na jiné weby? Podobné úvahy vedly Vincenta van Scherpenseela k založení startupu ContentKing. Přestože on sám je původem z Holandska, osud tomu dal, že firma má sídlo v Brně. Jak se to vše přihodilo, co umí Vincent říct česky a co si myslí o Češích, si přečti v následujícím rozhovoru.

 

Vincente, ty jsi původem z Holandska, kde jsi založil svoji firmu ContentKing. Proč ses následně rozhodl své podnikání přemístit do České republiky?

Je to trošku jinak. Svou předchozí společnost jsem založil v Holandsku, zatímco ContentKing vznikl tady v Brně. Moje předchozí společnost byla digitální agentura, jejíž vývojáři byli v Brně a zákazníci v Holandsku.

Firmu jsem zakládal ještě za studií a neměl jsem dostatek prostředků najmout někoho na plný úvazek. Hledal jsem proto přes internet někoho na volné noze a narazil na jednoho kluka v Hradci Králové. Začal pro mě pracovat na částečný úvazek, ale jak se byznys rozrůstal, přešel na plný a brzy jsme potřebovali i další vývojáře. Díky zdejším technickým univerzitám jsme je našli právě tady v Brně. Takto se to v podstatě přihodilo. Nebyl primární záměr založit firmu zde v České republice. Tak nějak se to stalo.

 

Jsou české podmínky přívětivější k podnikání než holandské?

Ve skutečnosti je to spíše naopak. Například systém čisté, hrubé a superhrubé mzdy je zbytečně komplikovaný. Jak jsem pochopil, žádný politik si na tom nechce spálit prsty. Možná pan Babiš, který už se stejně stal nepopulárním zavedením EET, by se pro tento úkol hodil? ;-)

Další věcí je investiční prostředí. Přesto, že jsou tady dobré společnosti obchodující s rizikovým kapitálem, v Nizozemsku mají začínající startupy výrazně více možností získat finanční prostředky.

contentking-teamphoto-2Foto: archív ContentKing

Můžeš prozradit našim čtenářům, co se skrývá pod aplikací ContentKing? Co svým zákazníkům přináší?

Když jsme měli digitální agenturu, opakovaně jsme naráželi na stejný problém: na webových stránkách se pořád něco kazí, ale často je obtížné na to přijít. Samozřejmě, pokud web přestane fungovat úplně, toho si všimne každý. Problémy ale obvykle nejsou tak evidentní a mohou způsobit například propad pozice ve vyhledávačích v delším časovém horizontu.

Vezměme si například e-shop s 500 produkty. Web takového rozsahu může mít klidně více než tisíc stránek a celý tým lidí, kteří na něm pracují: správce obsahu, SEO specialistu, copywritera, designéry, vývojáře, atd. A k tomu všemu máš obvykle poměrně komplexní systém pro správu webu. Takže není žádným překvapením, že se věci pravidelně kazí.

To je důvod, proč jsme vytvořili ContentKing. Aplikace průběžně monitoruje weby, provádí jejich audit a může tak informovat o problémech téměř okamžitě, když nastanou. Díky tomu je možné je řešit dříve, než klesne pozice ve vyhledávačích nebo než to nějak negativně ovlivní zákazníky.

 

Začínám rozumět. Můžeš mi dát ale nějaký konkrétní příklad v praxi, jak uživatel může aplikaci použít?

Je to skutečně jednoduché. Uživatel zadá svoji webovou adresu a ContentKing začne web okamžitě analyzovat. Poté systém prezentuje nalezené problémy uživatelsky příjemným a intuitivním způsobem, takže je uživatel může rychle vyřešit.

Problémy, které systém detekuje, mohou být technického charakteru. Může se jednat o nefunkční odkazy nebo chybějící obsah nebo cokoliv mezi tím. Klíčové je právě včasné odhalení těchto problémů a jejich následná prezentace orientovaná na maximální produktivitu. Strávili jsme spoustu času dolaďováním uživatelského prostředí tak,  abychom zajistili rychlou a intuitivní práci s aplikací.

Klidně to vyzkoušej, zkušební verze je zdarma.

 

Všechno se točí kolem optimalizace a monitoringu webu. Pracoval jsi vždycky v této sféře zájmu nebo máš i další oblíbené IT oblasti?

Moje oblast zájmů se dá rozdělit na tři stejné díly – technologie, design a obchod. Když jsem začínal budovat svou kariéru, byl jsem programátor. Později, jak rostl vývojový tým, zaměřil jsem svůj zájem na grafiku, zejména na návrh uživatelsky přívětivého designu webů. Kromě toho moje studium bylo zaměřené na obchod. Musím ale říct, že obchodu jsem začal skutečně rozumět, teprve když jsem vedl svou první společnost. Nic nepředčí takovou zkušenost.

contentking-screenshot-1Foto: archív ContentKing

 

Přesto, že firma působí v českém prostředí, zaměstnáváš celou řadu cizinců – Holanďany, Francouze. Nestřetávají se tak v práci různá kulturní prostředí?

Pokud jde o komunikaci, hlavním jazykem ve společnosti je angličtina. Protože ale nemáme žádné rodilé mluvčí, nikdo nemluví svým jazykem. Komunikace samozřejmě nejde tak rychle, jako kdyby každý mluvil svým mateřským jazykem, ale nikdy to nevedlo k žádným problémům. Zajímavé je sledovat, jak rychle se u někoho zvyšuje úroveň angličtiny, když se k nám připojí. Být v takovém vícejazyčném prostředí opravdu zlepšuje jazykové dovednosti.

A pokud jde o kulturní rozdíly, tady jsme také nezaznamenali žádný problém. Naopak, je zajímavé učit se jeden od druhého. Tým je takto rozmanitější. To je podle mého názoru dobře.

 

Vraťme se zpátky k aplikaci ContentKing. Plánujete nějaké novinky pro rok 2017, které můžeš prozradit?

Samozřejmě. Připravujeme nové skvělé funkce, které nás rozhodně posunou dál od naší konkurence. Novinky můžeš sledovat na webu ContentKing.

 

Předpokládám, že mezi svými zákazníky máš i české klienty? Jak řešíš vzájemnou komunikaci, ať už online či osobní? Nebo jsi schopen zodpovědět obchodní otázky česky?

Ano, máme i české zákazníky, ale já osobně neřeším přímou komunikaci s nimi. To přenechávám svým českým kolegům.

 

To mě navádí na další otázku. Vincente, umíš říct něco česky? :)

Asi jo ;) Moje čeština v oblasti jídla a objednávání v restauracích je skvělá. Stejně tak i nadávání :) Je úžasné, jak je čeština expresivní. Baví mě hlavně, jak spojením čtyř nadávek vytvoříš něco, co zní jako magická kletba čarodějnice.

 

V České republice žiješ spolu s partnerkou už skoro 4 roky. Nestýská se ti někdy po rodné zemi? Chtěl by ses tam jednou zase vrátit?

Vůbec ne. Jezdím do Holandska každé tři až čtyři měsíce, abych navštívil přátele, rodinu a vyřešil obchodní záležitosti. Ale život tam mi nechybí. Abych byl upřímný, nemyslím si, že se někdy odstěhuji zpátky.

contentking-teamphoto-3Foto: archív ContentKing

 

Rozumím tomu dobře, že u nás ti nic nechybí? Nestýská se ti po něčem typicky holandském?

Mám rád rozmanitost v České republice. Líbí se mi, jak jedna budova působí, že musí každou chvíli spadnout, a hned vedle ní stojí rezidence jak pro prezidenta. Mám rád cyklostezky, které se vynoří odnikud a za dalších 600 metrů dál náhle zmizí. Také mám rád Čechy a jejich přímočarost, českou přírodu a pivo. :) Považuji Českou republiku za svůj domov. Cítím to tak vždy, když sem přijedu.

Ale ano, jsou určité věci, které mi tady chybí. Například infrastruktura v Holandsku je opravdu prvotřídní. Je to malá země se spoustou lidí, takže je skutečně nezbytné optimalizovat dopravu.

Také mám rád lékařskou péči v Nizozemsku. V nemocnici s pacienty zachází jako se zákazníky. V čekárně vždycky víš, kdy přijdeš na řadu a také se okamžitě dozvíš, když dojde k nějakému zpoždění. Myslím, že jsem byl už v každé nemocnici v Brně (raději se neptej proč) a ze zkušenosti vím, že čekací doba může trvat 3 minuty nebo taky 3 hodiny. Nikdy nevíš, jak dlouho tam budeš. V Nizozemsku všichni zacházejí s časem velmi opatrně.

Jestli mám být ale upřímný, ve většině aspektů u mě Česká republika vítězí. A kdo ví, možná jednou budu kandidovat na post českého prezidenta, abych tu opravil těch pár zbývajících věcí. Když uvážím, že se prezidentem stal pan Zeman, jak obtížné to může být? :)

 

To mě těší, jak se ti u nás líbí. Ani já bych neměnila. :) Plánuješ rozšiřovat své podnikatelské aktivity i nadále v ČR? Nebo máš jiný životní sen, za kterým si jdeš?

Ano i ne. Určitě chceme rozšiřovat firmu tady, v České republice (psst, podívej se na naše volné pozice). Je ale dost pravděpodobné, že v budoucnu založíme satelitní kanceláře po celém světě. Vývoj produktu zůstane tady, ale pro obchod a marketing je důležité mít regionální pobočky. Je to jediný způsob, jak překlenout kulturní rozdíly a časová pásma.

 

Vincente, za celou redakci startitup.cz ti děkuji za rozhovor a přeji, ať se plány optimalizují dle tvých představ.

Děkuji, potěšení na mé straně.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]