0

sdílení

Věnuj v neděli čas těmto 8 činnostem a tvůj následující týden bude lepší

Henrieta Balázsová / 19. února 2017 / Tools a Produktivita

Možná tvá pondělní rána probíhají klidně, ale mnozí se najdou spíše v tomto scénáři: zaspal jsi. Ve spěchu nevíš, co na sebe, tak ztrácíš další čas. Jelikož už máš pořádně zpoždění, nestíháš se ani nasnídat, ani si s sebou vzít oběd. Když konečně dorazíš do práce, samozřejmě si vzpomeneš na to, že sis doma něco zapomněl. Jak tomuto scénáři předejít? Jednoduše – stačí, když v neděli věnuješ několik minut těmto činnostem.

 

Kdo selhává v přípravě, připravuje se na selhání.“ – Benjamin Franklin

# 1: Dopřej si odpočinek

Neděle je dnem, kdy bys měl svému tělu dopřát prostor na regeneraci. Jez zdravé jídlo, pij hodně vody, relaxuj. Pokud máš vysloveně sedavou práci a přes týden nemáš dostatek času, jdi si zacvičit nebo zaběhat. A především – zkus si dopřát minimálně 7 hodin spánku. Do nového týdne tak vkročíš odpočatý a s dobrým pocitem ze sebe samého.

# 2: Buď offline

Nemusí to trvat celý den, ale určitě si v neděli dopřej alespoň 2 hodiny úplného digitálního detoxu. Ten osvěží tvou mysl a psychiku a dodá ti energii na celý následující týden. Využij tento čas jen pro sebe a věnuj se například poslechu hudby či četbě.

Zdroj: bodylit.com

# 3: Stanov si cíle pro následující týden

Často se říká, že cíl, který nemáš napsaný na papíře, cílem ani není. Sepiš si tedy 3 věci, kterých bys chtěl následující týden dosáhnout. Může to být například dokončení nějakého projektu, získání nového klienta, návštěva posilovny – je to jen na tobě. Dbej však na to, aby tvé cíle byly SMART – tedy konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově sledovatelné.

# 4: Slaď si své stanovené cíle se svým kalendářem

Když sis určil 3 časově sledovatelné SMART cíle, poznamenej si do svého kalendáře, dokdy bys jich měl dosáhnout. Tomu přizpůsob i všechen svůj ostatní týdenní harmonogram. Nezapomeň při jeho sestavování ani na čas pro sebe a na odpočinek.

# 5: Nezanedbej přípravu oblečení

Možná to zní zvláštně, ale pokud si v neděli promyslíš, co si každý den vezmeš na sebe, ušetříš tím mnoho času a nikdy se ti nestane, že košile, kterou by sis chtěl obléci, zrovna není vypraná nebo vyžehlená. S připraveným oblečením se budeš celý týden cítit pohodlně a sebejistě.

Zdroj: pexels.com

# 6: Připrav si jídlo na celý týden

Příprava jídla má hned tři obrovské výhody. V první řadě ušetříš množství času. Druhou výhodou je značná finanční úspora a v neposlední řadě se vyhneš nezdravému stravování „z nouze“. Máš přitom 2 možnosti – buď si jídlo na celý týden připrav do krabiček, což je však pracné a časově náročné. Druhou, a pravděpodobně i slibnější možností, je připravit si týdenní jídelníček. Řiď se výhradně podle něj, nikdy nevynechávej snídaně a obědy se snaž nosit s sebou.

# 7: Ukliď si

Určitě se doma cítíš lépe, pokud máš uklizeno. Lépe se ti nejen pracuje, ale i odpočívá. Nepořádek totiž negativně ovlivňuje naši schopnost soustředit se. Věnuj proto pár hodin každou neděli tomu, že si uklidíš. Celý tvůj týden tak proběhne hladčeji.

# 8: Nezapomínej na svůj duchovní rozměr

Pokud ses postaral o své tělo a o svou mysl, nezapomínej ani na svou duši. Někteří lidé navštěvují kostel, někteří se věnují józe, jiní meditaci. Je to jen na tobě, vyber si to, co ti vyhovuje a co tě obohacuje nejvíce.

Zdroj: iheartintelligence.com 
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]