Tyto věci se stanou s tvým tělem, pokud si dáš kávu každý den

Henrieta Balázsová / 23. března 2017 / Zajímavosti

zdroj: pexels.com

Také jsi na tomto zázračném moku závislý? Pokud si neumíš bez kávy představit ani ráno, ani další části dne a pokud tě radostí naplní už její vůně, určitě tě potěší, jaké příznivé účinky má na tvé zdraví.

# 1: Káva posiluje tvůj mozek

Několik studií potvrdilo, že pokud si dáš denně 3 – 5 šálků kávy, výrazně snížíš riziko vzniku Alzheimerovy choroby a demence. Další studie prokázaly přímý vliv pití kávy na snížení rizika vzniku Parkinsonovy choroby, a to až o zhruba 45%. Káva má však na tvůj mozek i jiné účinky – mimo jiné ti například dokáže zvednout náladu, zrychlit reakce, zlepšit paměť či zvýšit pozornost.

# 2: Pravidelné pití kávy zrychluje metabolismus

Rád si zacvičíš nebo bys rád shodil nějaké to kilo? V tom případě tě potěší zpráva, že káva dokáže tvůj metabolismus pořádně nakopnout. Během studie publikované v Journal of Applied Physiology se dokonce zjistilo, že u vytrvalostních sportovců, kteří si dali po tréninku šálek kávy, se zaznamenal až 66% nárůst svalového glykogenu, který pomáhá doplnit deficitní hladinu energie. Šálek kávy před cvičením ti zas dodá potřebnou dávku síly a motivace i na ty náročnější výkony.

Zdroj: pexels.com

# 3: Káva snižuje riziko sebevraždy

K velmi zajímavému zjištění dospěli i vědci z Harvardu, kteří ve svém výzkumu zjistili, že u lidí, kteří denně vypijí 2 – 4 šálky kávy denně, je riziko sebevraždy oproti lidem, kteří kávu nepijí vůbec, až o 50% nižší. Káva také obsahuje řadu antioxidantů, vitamíny B1, B2, B3 a B5, ale dokonce i mangan a draslík, takže její pití je pro tvé zdraví více než prospěšné.

# 4: Pití kávy je skvělou prevencí proti rakovině

Vědci zjistili, že u starších lidí, kteří si denně dali 4 šálky kávy, byl výskyt rakoviny kůže nižší až o 20%. Díky bohatému obsahu antioxidantů však káva působí preventivně i vůči jiným druhům rakoviny. Navíc se prokázalo, že v organismu zvyšuje úroveň hladiny hormonů štěstí, což je nezanedbatelným faktorem při prevenci těch nejzávažnějších onemocnění, jejichž spouštěčem je právě stres.

# 5: Káva ti pomůže chránit se před cukrovkou

Další studie prokázaly, že u lidí, kteří pili alespoň 1 šálek kávy denně po dobu minimálně 5 let, se riziko vzniku diabetu typu 2 snížilo o 11%. Naopak, u lidí, kteří kávu nekonzumovali vůbec, bylo riziko vzniku tohoto onemocnění vyšší až o 17%.

Zdroj:  themindsjournal.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]