Tržby Facebooku se oproti minulému roku zvýšily o 49 %. Jak to gigant využije?

Linda Cebrová / 6. května 2017 / Business

zdroj: facebook.com/zuck

Mezi největší technologické společnosti, které v těchto dnech představily finanční výsledky za poslední čtvrtletí, patří pochopitelně i Facebook.

Stejně jako v minulosti i tentokrát Facebook pokračuje ve velmi výrazném zvyšování příjmů, které jsou z markantní části generované reklamou, podobně jako v případě Googlu.

Facebook má v tomto ohledu značnou převahu, jde stále o největší sociální síť na světě, na které jsou téměř všichni, i když existují i ​​silní konkurenti, například v Číně (QQ).

 

foto: facebook.com/zuck

Mark Zuckerberg oznámil finanční výsledky Facebooku za první kvartál roku 2017. Jeho firma v průběhu prvních tří měsíců utržila 8 miliard dolarů, což je o 49 % více než loni. Čistý zisk ve výši tří miliard je dokonce o 76 % vyšší než před rokem. Většina příjmů  (7,86 miliard dolarů) pochází z reklamy. Ta mobilní už má na svědomí 85 % příjmů.

foto: facebook.com/zuck

Nadále roste i uživatelská základna. Každý měsíc se alespoň jednou přihlásí 1,94 miliardy uživatelů, to představuje meziroční nárůst ve výši 17 %. Jedenkrát za den 1,28 miliardy uživatelů, tedy celkově nárůst o 18 %.

V průběhu tří měsíců tak každý uživatel díky reklamám „přispěl“ Facebooku částkou 4,14 dolarů. V USA a Kanadě je to přes 6 dolarů, v Evropě přes 5 dolarů.

Už to není, co to bývalo

Facebook je už na trhu poměrně dlouho, takže není se co divit tomu, že získávání nových uživatelů se pomalu zpomaluje. Přece jen počet obyvatel na této planetě je omezen a všichni nemají přístup k internetu. To se však Facebook snaží vyřešit vlastními solárními drony Aquila, které dokáží pokrývat odlehlé oblasti internetem. Projekt je však stále ve vývoji.

foto: facebook.com/zuck

Facebook také masivně investuje do nového segmentu, do kterého se pustil akvizicí Oculus VR za dvě miliardy dolarů. Vzhledem k tomu, že tento trh je skutečně jen v plenkách, rozhodně netřeba naivně čekat, že z něj bude Facebook v dohledné době výrazně profitovat.

V současnosti totiž jde především o velké investice do vývoje. Mark Zuckerberg vidí virtuální realitu jako perfektní řešení sociální interakce na dálku, ale také v blízkosti, pokud půjde o virtuální svět. Facebook chce mít v takové budoucnosti rozhodně své místo.

zdroj: businessinsider.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]