0

sdílení

Tesla se nikdy nebude muset bát o poptávku po svých elektromobilech

Simona Hanzelová / 9. prosince 2016 / Business

Navzdory neutuchající kritice se společnosti Tesla podařilo to, co dosud žádné jiné automobilce. Ostatní prodejci automobilů mohou Elonu Muskovi tiše závidět.

 

V Consumer Reports jen nedávno přišli s nepříliš lichotivou recenzí týkající se plně elektrického SUV od společnosti Tesla, Modelu X, které nazvali „více okázalým, než praktickým“. Na druhou stranu však ocenili jeho rychlost a manipulaci, ale zkritizovali některé složitější aspekty vozidla.

Tesla reagovala na kritiku tím, že společnost strávila téměř rok řešením prvotních výrobních problémů Modelu X a dodala, že majitelé Modelu X mají ze svých nových elektromobilů ohromnou radost.

Tak jako vždy, když se objeví negativní zprávy o problémech ve společnosti Tesla, narůstají i obavy, zda je společnost schopna naplnit Muskovu vizi, a do roku 2018 zvýšit dodávky aut až na 500 000 kusů ročně.

Klíčová otázka je ale vždy stejná: Opravdu po elektromobilech Tesla existuje poptávka?

screen-shot-2016-04-01-at-82038-amzdroj: static3.businessinsider.com

Poptávka je skutečně ohromující

Toto je jednoduchá odpověď na otázku. Poptávka po Tesle je ve skutečnosti větší, než je společnost schopna uspokojit. Platí to i v případě, že by se společnosti nakonec podařilo dodávat zmíněných půl milionu aut ročně.

Pointa je v tom, že Tesla nebude mít nikdy problém s prodejem svých elektromobilů. Největší výzvou společnosti tedy zůstává uspokojení obrovské poptávky.

Elon Musk tento problém řeší celkem často. Po oznámení masové produkce Modelu 3, která by měla začít koncem roku 2017, Tesla v rekordně krátkém čase obdržela až 400 000 předobjednávek. Je třeba dodat, že jde o auto, ve kterém zatím nikdo nejel.

Musk však analytikům nezapomněl připomenout, že vše, co společnost udělala, bylo pouze několik tweetů a živé vysílání z eventu, na kterém nový Model 3 uvedli. A přesně toto je jedna z největších a nejdůležitějších událostí v historii automobilového průmyslu. Doposud se žádnému jinému prodejci automobilů nepodařilo ani přiblížit k takové obrovské poptávce po vozidle, které navíc zatím není ani dostupné. Ostatní společnosti, jako například General Motors nebo Toyota, by vraždily, aby o jejich plánovaná auta byl tak obrovský zájem. A tak jim nezbývá nic jiného, ​​než utrácet miliardy za marketing a reklamní kampaně.

Naopak Tesla za marketing a reklamu utratí přesně nula dolarů. Jediné, co společnost dělá, je to, že posílá e-maily, pořádá eventy pro zákazníky a pouští do světa pár tweetů. To je vše.

Elon-musk-teslazdroj: quoted.thezebra.com

Tesla vs. ostatní

Tesla v tomto roce dodala okolo 100 000 vozů, aniž by dala byť jen cent za reklamu. Během stejného období automobilky Ford a General Motors na svou propagaci společně vynaložily více než 6 miliard dolarů. Ano, tyto automobilky letos prodaly mnohem více aut než Tesla, ale jejich náklady na prodej, pokud jde o marketing, byly v podstatě o 100% vyšší.

Elon Musk je bezpochyby nejlepší prodejce automobilů, jaký kdy žil. Prodej Tesla elektromobilů je tak nejefektivnější v celé automobilové historii. Ostatní automobilky sice mají záviděníhodné tržby, ale jejich zisky jsou založeny na množství výdajů za marketing.

Určitě si říkáš, že i poptávka po Ferrari je vždy větší než nabídka, a všechna auta jsou navíc prodávána za více než 100 000 dolarů. Jenže Ferrari také investuje přibližně půl miliardy dolarů na svůj závodní tým Formule 1, což je v podstatě reklama.

tesla_retail_century_cityzdroj: www.tesla.com

Jaká je realita?

Celý trh s elektromobily představuje pouze 1% z celosvětového prodeje vozidel. Za předpokladu, že poptávka po Tesle se rovná poptávce po elektromobilech, mnohé velké automobilky dělají obrovskou chybu, že se vůbec se společností jako je Tesla snaží soupeřit. A navíc – Musk je za vzestup elektromobilů upřímně rád.

Pojďme si to tedy shrnout: Poptávka po elektromobilech Tesla je momentálně větší, než je společnost schopna uspokojit. I kdyby Tesla prodala pouze jedno z každých dvou předobjednaných vozidel, stále to bude ohromný úspěch. Takže než bude mít společnost Tesla reálný problém s poptávkou, uplynou alespoň desítky let. Pokud vůbec.

zdroj článku:  businessinsider.com  zdroj titulní fotografie: s3.amazonaws.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]