Tesla dále prodělává, přesto se stala nejhodnotnější automobilkou v USA

Linda Cebrová / 13. dubna 2017 / Auto

zdroj: facebook.com/tesla

Vize je někdy více než skutečná hodnota.

Výrobce elektromobilů Tesla se stal poprvé v historii největší automobilkou ve Spojených státech amerických. Tento přívlastek si společnost vysloužila díky hodnotě, které dosáhla v posledních dnech na burze. V pondělí dokonce překonala společnost s dlouholetou historií General Motors.

foto: facebook.com/tesla

Akcie Tesly už minulý týden prolomily hranici 300 dolarů za akcii. V průběhu pondělí se cena vyšplhala na 311 dolarů. V praxi to znamená, že investoři firmu ocenili na 51,37 miliard dolarů, zatímco General Motors má podle akcií hodnotu 50,29 miliard dolarů. Už minulý týden Tesla překonala svou hodnotou automobilku Ford.

foto: facebook.com/tesla

Za měsíc tak akcie Tesly vylétly o více než čtvrtinu. Čistě podle hospodářských výsledků pro takovou hodnotu není žádný důvod, neboť Tesla stále prodělává. Investoři to však firmě řízené Elonem Muskem odpouštějí, a naopak ženou akcie dále nahoru.

Překonání General Motors se přitom zdá paradoxní i vzhledem k celkové velikosti této mladé automobilky. Tesle se loni podařilo prodat 76 tisíc vozů, naopak prodeje General Motors se pohybovaly na úrovni 10 milionů kusů. Investorům je tedy na společnosti Elona Muska nejsympatičtější její perspektivnost a vize.

foto: facebook.com/tesla

Pro mnohé se Tesla stala podobně jako Apple téměř novým náboženstvím. Analytici očekávali, že pro Teslu bude zásadní především výroba Modelu 3, na který má automobilka stovky tisíc objednávek. Výroba by měla oficiálně začít v červenci.

foto: facebook.com/tesla

Tesla už zdaleka není jen nějakým startupem, ale plnohodnotnou automobilkou, do které se vkládají velké naděje. Funguje již téměř 14 let a před sebou má uvedení Modelu 3 na trh. Právě tento elektromobil vidí experti jako „hop nebo trop“. Společnost může vystřelit na vrchol, ale to by muselo všechno jít podle plánů. Model 3 by se musel dostat k zákazníkům včas a v pořádku. Druhou možností je, že tento produkt automobilku potopí, pokud se bude uvedení na trh odkládat.

foto: facebook.com/tesla

Tesla je mimo jiné známá i tím, že svá auta neuvádí na trh ani zdaleka v čas, ale zpozdí se i o několik měsíců. Ne vždy je to jen jejich chyba. Například Model X přišel do prodeje později kvůli mechanickým problémům zadních křídlových dveří. To však v konečném důsledku zákazníky ani investory nezajímá.

foto: facebook.com/tesla

Počkáme si tedy do léta, jestli se Tesla překoná a uvede Model 3 na trh ve slíbeném termínu. Investoři se pak budou těšit z velkých zisků. Nebo to nevyjde a zůstanou jim oči pro pláč kvůli ještě větším ztrátám.

zdroj: theverge.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]