0

sdílení

Těchto 8 kroků nakopne tvůj mentální výkon

Henrieta Balázsová / 9. listopadu 2016 / Tools a Produktivita

Pokud i tvá mysl patří k těm, které začínají při potřebě vysokého pracovního nasazení „stávkovat“, vyzkoušej těchto 8 tipů. Dokáží nakopnout tvůj mentální výkon a obnovit zdroje tvé energie.

 

Na oblečení záleží

Může to znít povrchně, ale skutečně mnoho výzkumů a studií dokázalo, že oblečení dokáže ovlivnit tvé myšlení. V překladu – pokud pracuješ z domu, je vysoce pravděpodobné, že lepší nápady k tobě přijdou, když se trochu „zlidštíš“. Tílko a vytahané tepláky dnes už neomluvíš opravdu ničím. Platí to samozřejmě v mnoha situacích – jak vypadáš, tak se cítíš. Dress to impress.

Ujdi denně alespoň 3 kilometry

Samozřejmě pěšky :-) Procházkou na čerstvém vzduchu rozhýbeš své tělo a pomůžeš i své mysli zregenerovat se. Bude se ti tak pracovat mnohem snadněji. Navíc je prokázáno, že pravidelný pohyb (např. i pouhá procházka každý den) snižuje riziko demence ve stáří až o neuvěřitelných 60%.

pexels-photo-139489Zdroj: pexels.com

Přestaň všechno „googlovat“

Google používáme denně, mnohdy však i na získání takových informací, které buď i tak víme, nebo je vědět nepotřebujeme. A pokud je skutečně potřebuješ, zkus využít i jiné zdroje – především knihy. Také se můžeš na řadu věcí zeptat někoho v dané oblasti znalého. Google je samozřejmě dobrým pomocníkem, ale jen dokud z tebe neudělá líného konzumenta nabízených informací.

Uč se cizí jazyky

Začni se učit jazyk, kterým jsi vždycky chtěl mluvit. S tvým myšlením to dokáže udělat zázraky. Kromě dobrého pocitu z toho, že na sobě pracuješ, totiž aktivuješ ty oblasti ve svém mozku, které jsou zodpovědné za myšlení, paměť a schopnost reakce.

Zařaď do svého jídelníčku olivy a ořechy

Nejnovější výzkumy potvrzují, že olivy a ořechy neprospívají jen našemu fyzickému zdraví, ale i naší psychice a mentální výkonnosti. Mimo jiné totiž obsahují i ​​vysoký podíl vitamínu E, který ti pomůže zachovat si „zdravý rozum“ po celý život.

Dej šanci józe

Pokud jsi jógu ještě nezkusil, zkus to napravit. Její blahodárné účinky nebudeš poozorovat pouze na svém těle, když tě např. zbaví dlouhotrvajících bolestí zad, ale hlavně na své mysli, která se výrazně uklidní. Mimo jiné se ti zlepší paměť a schopnost tvého soustředění se bude mnohem vyšší.

872084-0-workoutZdroj: fynder.io

Dopřej si kvalitní spánek

Pokud si nedopřeješ kvalitní spánek, nemůžeš od sebe očekávat vysoké výkony. Tvůj mozek se během spánku věnuje neuvěřitelným regeneračním procesům, proto ho neruš zapnutým telefonem či jinými rušiči u své postele.

Vyhýbej se multitaskingu

Co bylo někdy „in“ je dnes již z větší části zatracované. Lidé totiž časem přišli na to, že není možné podat 100% pracovní výkon při současném provádění více pracovních úkolů. Soustředěním se na více úkolů najednou totiž mateš svůj mozek, který neví, na co se má soustředit. Začíná se proto bránit a ty ztrácíš svou koncentraci. Soustřeď se proto jen na dokončení jedné úlohy a když s ní budeš spokojený, pusť se do další.

Zdroj:  brandongaille.com , zdroj titulní fotografie: dcmag.co.uk
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]