0

sdílení

Studenti, kteří hrají online hry, dosahují lepších výsledků ve škole

Terézia Paňková / 13. října 2016 / Tools a Produktivita

Dokonalé alibi pro lidi, kteří se rádi ve svém volném čase věnují online gamingu. Hraní počítačových her není až tak škodlivé jak se na první pohled zdá. Vědci našli souvislost mezi hraním videoher a úspěchy ve školních lavicích.

 

I ty máš ve svém okolí někoho, kdo ve svém volném čase rád hraje videohry a ty při tom jen nadzvedneš obočí? Podle nejnovějších studií ho můžeš s klidným svědomím nechat hrát dále.

Prototyp kluka se zrakem upřeným na obrazovku a s nejnovějšími sluchátky pro lepší kvalitu zvuku je důvěrně známý, stejně jako tvrzení o škodlivosti hraní videoher na mozkové buňky. Přesto však nejnovější studie dokazuje pravý opak, a to spojitost mezi každodenním hraním a výsledky na akademické půdě.

 

_72783882_020307230-1foto: lifehack.org

Australský výzkum, kterého se zúčastnilo více než 12 000 středoškoláků, dokazuje, že studenti, kteří pravidelně hrají videohry, mají lepší výsledky v matematice, čtení s porozuměním i ve společenských vědách než jejich spolužáci.

Právě tito nadšenci videoher získali v testování v průměru o 15 bodů více v matematice a o 17 bodů více ve společenských vědách, tvrdí univerzitní ekonom z Melbourne. Podle něj spočívá úspěch v častém řešení různých problémů či překážek, s nimiž se hráči setkávají a musí je vyřešit, aby se dostali do dalšího levelu.

 

Výsledek vyhledávání obrázků pro poptávku students favimfoto: favim.com

Někdy musí dokonce rozumět základním principům chemie, čili opravdu potřebují porozumět vědě,“ řekl Posso, australský ekonom pro ABC.  „Někteří psychologové se shodují na tom, že hraní online her může být prospěšné pro kognitivní vývoj.“  Přestože vše naznačuje, že hraním her si zlepšuješ akademické schopnosti, ne každá internetová stránka má stejně pozitivní efekt. Studenti, kteří denně navštěvují sociální sítě, dosáhli ve statistikách o 20 bodů méně v matematických testech než ti, kteří takové stránky nenavštěvují.  „Na sociálních sítích reálně člověk neřeší žádné problémy nebo hlavolamy,“ tvrdí Posso.

Vědci tvrdí, že je ještě příliš brzy prohlašovat, že lepších známek člověk dosáhne hraním. Podle nich však tato oblast vypadá velmi slibně i co se týče dalších výzkumů a studií.  „Je zajímavé, že tato studie ukázala pozitivní korelace mezi online hraním a akademickými výsledky, ale na další závěry potřebujeme lepší výzkumné metody, abychom pochopili, jak a proč lidé začnou hrát video hry před tím, než jsme schopni analyzovat, což korelace opravdu znamená,“ řekl pro deník The Guardian psycholog Peter Etchells z Univerzity Bath Spa ve Velké Británii.

Přestože zatím nejsme schopni vysvětlit tuto spojitost, výzkum poukazuje na fakt, že hraní her jako takové zlepšuje schopnosti učit se, zapamatování si a motorické dovednosti, dokonce nadějně vypadá i zotavování se ze zranění mozku.

Zatímco se vědci snaží zjistit, co přesně se děje v mozku během hraní videoher, můžeme zatím alespoň ujistit své okolí tím, že z hraní počítačových her máme více užitku než škody.

Zdroj: ScienceAlert.com  , zdroj titulní fotografie: lifehack.org
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]