0

sdílení

Startupový investor Scott Belsky prozradil 5 velkých technologických predikcí

Martina Ditrichová / 4. listopadu 2016 / Zajímavosti

K některým postupně směřujeme, některé znějí poměrně nereálně. Zdá se, že Scott Belsky na základě svých bohatých zkušeností ví, o čem mluví.

 

Vždy je zajímavá výzva zamyslet se nad budoucností. Odhadovat, kam se ubíráme, co se vyvine z nejnovějších objevů. Co se týče technologií, již nyní jsme na úrovni některých sci-fi filmů z minulosti. Určité představy jsou reálnější a už pomalu klepou na dveře. O jiných zase víme, že by se mohly stát realitou, ale jsou faktory, které zpomalují jejich uskutečnění.

Nyní ti přinášíme představy, nebo přesněji predikce, známého podnikatele, autora a investora Scotta Belskyho, který byl zařazen mezi 100 nejkreativnějších lidí v byznysu podle žebříčku Fast Company.

Už nyní s jistotou můžeme očekávat autonomní vozidla, nositelný hardware, připojenou a propojenou domácnost a rozšířenou realitu. Kam nás ale zavede budoucnost dál? Vypadá to, že dokonce i na Mars. :)

3d-scifi-florin-Enache-forward-to-the-futurezdroj: coolvibe.com

Teď se ale pojďme bavit v teoretické rovině. Jaké problémy nás čekají? Co nás může ohrozit? Co nás spojí? Možná ses nad některými z těchto možností již sám zamýšlel, Belsky však šel pěkně do hloubky.

1. Sociální média se stanou pasivními

Koncept aktivního postování a sdílení příspěvků na sociálních sítích bude nahrazen pasivním proudem tvých životních zkušeností. Představ si svůj osobní 24 hodinový kanál dostupný tvým přátelům. Celý autentický. Jakákoliv snaha o aktivní postování bude vnímána jako manuální editace a spíše negativně. Kvalita bude dána komunitou a algoritmicky. Už teď vidíme, že lidé umí ocenit #nofilter a raději se podívají na syrové záběry než na ty pořádně přefiltrované. Pokud se bude obsah generovat prakticky sám, bude mnohem autentičtější, pravdivější.

Jaké to může mít důsledky? Objeví se mnoho sociálních produktů a nových forem reklamy. Virální růst nových věcí a medií se stane přirozenější, závislý na tom, kolik lidí se na daný kanál „naladí“. Jednoduše řečeno, ať děláš nebo konzumuješ cokoliv, ostatní lidé to mohou sledovat.

Typická forma placené reklamy se stane zastaralou. Nahrazena bude „product placementem“ a „experience placementem“. Ceny, které budeš platit za výrobky a služby, budou kompenzovány. Čím větší bude tvá síť (a tím pádem CFV = Conversions from Viewers), tím méně tě bude život stát.

maxresdefaultzdroj: youtube.com

Pasivita sociálních sítí zapříčiní, že jejich relevance bude záležet na kontextu. Tyto sítě se objeví v našem životě v závislosti na tom, kde jsi, co děláš a co potřebuješ. Jedeš na období Vánoc do Španělska? Představ si, že tě síť naviguje, spojí a naplánuje ti aktivity s přáteli během doby, co tam budeš. Když výlet skončí a ty ji už nebudeš potřebovat, prostě zmizí.

2. Rozšířená realita bude uchvácená značkami

Scott osobně více věří rozšířené realitě než virtuální. Rozšířená realita otevírá množství vzrušujících (a zároveň strašných) způsobů, jak se značky, přátelé, vláda a umělci dostanou do tvého zorného pole. Celkem rychle se nám to vymkne z rukou. Zatímco fyzický svět má praktická omezení, která například billboard drží na svém místě, rozšířený svět nemá žádná. Pokud chceš vědět, jak daleko to až může zajít, pusť si následující video.

Důsledky? Je možné, že ad blockery budou nejdůležitějšími aplikacemi budoucnosti. Bez ohledu na platformu a zařízení, které použiješ na rozšíření reality. Možná hlavní platformy na rozšířenou realitu budou rozděleny na komerční a nekomerční. Mezi ty mimo dosah reklam by měly určitě patřit soukromé domy.

3. Rozhraní bude konkurovat technologii pod ním

Ta nejlepší rozhraní budou spojovat řadu služeb do jednoho. V budoucnu budeme chtít méně rozhraní a nejlépe vše řídit na jednom místě. Moderní rozhraní změní to, jak si plánujeme den. Od pracovních obědů až po nákupní seznam.

Rozhraní, které používáme při práci, se stane maximálně přizpůsobitelné uživateli. To s sebou přinese, že produktivita a morálka zaměstnanců bude významně vyšší.

Změně se nevyhnou ani mobilní operační systémy. Budou spíše zaměřené na svou polohu než na aplikace. V moderním světě, kde chceme méně rozhraní s propojenými funkcemi, se musí změnit i smartphony. Funkce by měly být viditelné v závislosti na tom, kde se nacházíme a které právě potřebujeme, namísto aplikací, které jsme nainstalovali. Aplikace by vlastně v budoucnu vůbec neměly existovat.

4. Autonomní vozidla se stanou veřejně prospěšnými

Když se všechny dopravní prostředky v rámci města stanou automatizované a více regulované, města budou muset přehodnotit infrastruktury a celou veřejnou dopravu. Možná se postupně software na plánování a rozvrhování veřejné dopravy stává důležitější než ten v samotných vozidlech.

Určitě tě napadla hned celá řada otázek. Budou informace o autonomní dopravě veřejným majetkem? Kdy se stane veřejná doprava kompletně automatizovaná? Budou ji řídit soukromé společnosti nebo vláda?

stáhnoutzdroj: engadget.com

Každého zároveň napadne nebezpečí, že stroje přestanou poslouchat. Takzvané CGW = „car gone wild“. Když se autonomní vozidlo začne chovat svéhlavě a „překročí hranice“, může to mít hrozné následky. Může být například hacknuté nebo dostane konfliktní instrukce o dopravních podmínkách. Každopádně toto musí být dobře podchyceno a pojištěno.

5. „Tragédii prostého lidu“ překonáme technologií, která podpoří vlastní zájmy a zároveň poskytne výhody komunitám.

Tragédií lidí je tendence využívat společné zdroje pro vlastní zájmy, to znamená profitovat na úkor druhých. Díky transparentnosti, sítím a umělé inteligenci tento problém dříve či později překonáme a všichni budeme hájit společné zájmy.

Způsob, jakým kupujeme pojištění, získáváme hypotéku a platíme daně se klidně může změnit. Chtěl bys, pokud se stravuješ zdravě, platit méně za zdravotní pojištění? Chtěl bys, pokud se zavážeš, že budeš jezdit pomalu a bezpečně, platit méně za pojistku? V budoucnosti je pravděpodobné, že to tak bude.

Kolektivní vyjednávací sítě by mohly být výchozím zdrojem pro určování pojišťovacích a finančních produktů. Žádné uměle vytvořené ceny.

Budoucnost nenestane, dokud na to přítomnost není připravena. A na investování je nutné mít obrovský vhled do současnosti. I když predikce mohou být nápomocné produktovým lídrům, podnikatelům a vlastně každému. Je dobré vědět, kam se společnost a technologie ubírají. Minimálně nám to rozšíří obzory.

Co si myslíš o prognózách Scotta Belskyho?

zdroj: businessinsider.com zdroj titulní fotografie: twitter.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]