Startupové akce pronikají mimo technologickou bublinu – Startup Weekend Prague se účastnili také stredoškoláci

Zuzana Kotuliaková / 17. března 2017 / Startupy

zdroj: archív Startup Weekend

Startup Weekend je 3 denní událost, při které účastníci přestavují své technologické nápady, hlasováním vyberou ty nejlepší a následujících 54 hodin pracují na prvotním prototypu.

Startup Weekend je celosvětový fenomén, který již proběhl ve více než 150 zemích a dal za vnik více než 2000 podobných akcí. Dobrovolně se při ní spojují vývojáři, designéři, marketéři a lidé mimo technický obor. Jde tedy o skvělou příležitost, jak si zažít atmosféru budování technologických společností. V Praze se Startup Weekend objevil podruhé po 5 letech. Účast několika středoškolských studentů poukázala na fakt, že se téma startupů dostává mimo svou bublinu a je o něho zájem. Akce byla zaplněna dva týdny dopředu. Prodalo se 90 lístků. Účastníci přijeli z Německa, Moldávie a Slovenska, přičemž nejmladšímu účastníkovi bylo 14 let a tomu nejstaršímu 54.

Iulian Gulea z Moldavide komentuje: „Účastnil jsem se především proto, abych poznal startupový svět ve střední Evropě, rozšířil si obzory a propojil se s podobně smýšlejícími lidmi. Byl to můj první StartupWeekend a byla to pecka.”

 17098041_1255681694515611_7427762257109131186_o

foto: Archív Startup Weekend

Porota skládající se z investorů vybrala vítěze

 Mezi vítězními nápady byl projekt Bookster s doporučovacím algoritmem knih využívající jazykové analýzy obsahu, která např. umožní vybírat čtenáři jen knížky s tragickým koncem. Projekt Skyhacker upozorňující cestovatele na levné letenky založených na chybné cenotvorbě aerolinek a možnosti získat upozornění v nejkratším možném čase. Dalším nápadem bylo tržiště, Kumšt, s originálními uměleckými díly od studentů výtvarných škol.

Mezi projekty nechyběl ani nápad se socialním dopadem, t.j. projekt Kukin, který chce skrze aplikaci umožnit seniorům na zakázku vařit jídlo, které si zákazník osobně vyzvedne. Pokud byste měli zájem o propojení na některý z projektů, neváhejte napsat organizačnímu týmu.

17157768_1255689437848170_6360491158218984204_o

Foto: Archív Startup Weekend

Nejdůležitější není vyhrát

Dle statistik pokračuje pouze 12% projektů po skončení akce. Nicméně tento fakt nijak nezmenšuje vzdělávací dopad, který především středoškolaků může pomoci v jejich rozhodnutí, kam dále směřovat.

Víkend otevírání nových možností a setkání stejně smýšlejících lidí umožnilo 18 partnerů. Hlavními partnery akce byly: MSD, T-mobile, Kiwi, 2Fresh a Google, podporující lokální startupy, které mají nyní možnost se přihlásit do nově spuštěného programu Launchpad Start ve Varšavském Google Campusu.

17191643_1255690001181447_427440772455411706_o

Foto: Archív Startup Weekend

Tady to ale nekončí…

Přidejte se k skupině Startup Weekend Prague na Facebooku a zůstaňte v kontaktu s ostatními účastníky akce. Sledováním Facebooku jako první zjistíte, kdy se bude konat další Startup Weekend Prague a spoustu dalších relevantních akcí.

Zároveň pokud byste chtěli uspořádat Startup Weekend v jiném městě České republiky, organizační tým vám s radostí sdělí potřebné know-how, neboť se sami nevyvarovali několika přešlapů, tak ať neopakujete stejné chyby a ten váš proběhne bez ztráty kytičky :).

Zdroj: tisková správa Startup Weekend 

 

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]