0

sdílení

Socialbakers: Příběh jednoho z nejúspěšnějších českých startupů

/ 12. října 2016 / Business

Jedním z nejúspěšnějších českých startupů je Socialbakers. Tento projekt, původně jako agenturu, v roce 2009 založil Jan Řežáb, Lukáš Maixner a Martin Homolka pod názvem Candytech. Během svého raného vývoje byl jejich projekt investory dotován stovkami miliónů korun, a tak se nakonec z „obyčejné“ myšlenky několika málo lidí vyklubal obří kolos, který nyní platí stovky zaměstnanců třiceti národností a obhospodařuje 11 poboček po celém světě.

 

Socialbakers se zabývá analýzou dění na sociálních sítí jako Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln, Google+, VK.com a další, což jí umožňuje zjistit, jak lidé hovoří o určité věci, produktu či firmě. Sociální sítě v dnešní době doslova hýbou světem, a tak není divu, že si firmy Socialbakers platí, aby získaly zpětnou vazbu na jejich produkty. Socialbakers firmám následně umožní v jejich podnikatelském záměru učinit případné změny k lepšímu. Socialbakers totiž nabízí široké spektrum dat a analytických informací, které pak marketingoví experti mohou dokonale zpracovat. Mimo jiné Socialbakers dokáže optimalizovat sociální reklamy svých klientů, s nimiž lze dosáhnout lepších obchodních cílů.

socialbakerslogo

Zakladatelé Socialbakers zkrátka přišli na obrovský potenciál cílených reklam na sociálních sítí. Poukázali zejména na to, že nestačí mít pouze fádní reklamní sdělení na některé z uvedených sítí, ale že je nejdůležitější se zaměřit na konkrétní skupinu lidí, pohlaví a třeba i národnosti. Jaký smysl má nabízet k prodeji nový model kytary dělníkovi, který neumí hrát na hudební nástroj? Proč sunout reklamu na bazény člověku, který bydlí v bytě? Kluci z Plzně se zkrátka trefili do díry na trhu a podařilo se jim uspět.

Socialbakers si tak za jejich výtečné služby platí megalomanské firmy jako je Nestlé, Lenovo, Danone, Microsoft, Samsung, Lufthansa, Disney, NHL, Toyota nebo Lamborghini. V současné době se může pochlubit více než 2500 klienty z více než 100 zemí světa.

Z myšlenky trojice kamarádů z Plzně tedy vznikla obří prosperující firma Socialbakers s celosvětovou působností, jež se za své finanční výsledky rozhodně stydět nemusí.

 

zdroj informací: wikipedia.orgsocialbakers.com, zdroj úvodní fotografie: startitup.sk, zdroj obrázku v článku: techrepublic.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]