Shazam najednou začal zapomínat názvy písní, aby upozornil na Alzheimerovu chorobu

Jakub Horváth / 24. května 2017 / Zajímavosti

zdroj: zdroj: Innocean Worldwide U.K.

Pokud je mobil naší nejintimnější technologií, je to důvod, proč může být použit k připomenutí naší lidskosti, a dokonce i naší smrtelnosti. Přirozeně máme tendenci připisovat aplikacím lidské vlastnosti, které nás neustále sledují, což je součástí toho, proč je Siri tak zábavná a Alexa tak okouzlující. Ale pro společnost Alzheimer’s Research UK přinesla agentura Innocean Worldwide UK do aplikace Shazam lidský atribut – schopnost zapomenout.

„The Day Shazam Forgot“ (Den, kdy Shazam zapomněl) byl spoluprací, při níž má Shazam problémy vzpomenout si na skladby, které lidé žádali identifikovat. Když si aplikace konečně „vzpomněla“ na píseň, uživatelé se dostali k akci o Alzheimerově chorobě a aplikace je vyzvala, aby věnovali příspěvek na její výzkum.

Kampaň také použila stávající funkci Shazamu – Shazam Again na propagaci této zprávy.

Cílem kampaně bylo říci mladým lidem, že Alzheimerova choroba se netýká jen seniorů. Může ovlivnit i lidi mladší 40 let. Více než 40 000 lidí pod 65 let žije s demencí, a to pouze ve Spojeném království.

Iniciativa proběhla během měsíce dubna ve Spojeném království. Agentura říká, že „The Day Shazam Forgot“ získal 2 018 206 zobrazení, přičemž 5 096 návštěvníků navštívilo stránku dárcovství Alzheimerovy výzkumné organizace UK. Doufejme, že si vzpomněli na informace o své kreditní kartě.

Zdroj: adweek.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]