0

sdílení

Scuderia: Showroom značek Ferrari a Maserati v Praze!

Dle článku Štefana Moravčíka, Archinfo.sk, Autoři: Ing. arch. David Wittassek, Jiří Řezák Ing. arch., Tomáš Němec / 27. prosince 2016 / Z Česka

Určitě bude zajímavé podívat se, jaký mají výrobci prémiových aut názor na dobrou architekturu, která je bude reprezentovat ve středoevropském prostoru.

 

Bude i architektura jedinečná nebo to bude standardní neutrální prostor, kde vyniknou pouze auta? Očekávání byla určitě velká. Jak to dopadlo, na to si jistě uděláš vlastní představu z následující prezentace:

Lehké vykonzolování jihozápadního rohu objektu dodává budově na lehkosti. Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladící sání legendárního Ferrari Testarossa. Urbanistické tvarování a zalomení objektu do tvaru V pak reaguje na zalomení ulice Slánská. Tímto lehkým natočením je zároveň dosaženo lepší vizibility obou částí bibrandového showroomu,“ ozřejmují kocept autoři. Nová budova vznikala v napojení na stávající servis. Architekti jsou také autory řešení exteriérů a provozu v areálu.

Půdorys
Půdorys

Fasádu tvoří kombinace 4 metry vysokých prosklených kazet a 2 metry hliníkových fasádních kazet, celková výška je tedy 6 metrů. Obklad ze sendvičových panelů není horizontálně dělený. Jihozápadní roh objektu je nestandardně vykonzolovaný a navozuje tak dojem, že showroom levituje těsně nad zemí. Celá fasáda je vyhotovena v odstínech šedé barvy.

Architekti řešili kromě samotného showroomu i provoz celého areálu. Mezi novým showroomem a servisem vznikl uzavřený dvůr. Nájezd do areálu je o 3 metry nižší, než vjezd do servisu. Architekti překonali tento výškový rozdíl pomocí různě tvarovaných šikmých ploch-ramp, na kterých se dá zároveň parkovat. Tyto rampy jsou ohraničené opěrnými zdmi z pohledového betonu, ve kterých je zároveň zabudované osvětlení. Vjezd do areálu je vydlážděný reprezentativní velkoformátovou dlažbou. Díky 4 metry vysokým bezprahovým vstupním dveřím exteriér plynule přechází do interiéru.

Z hlediska corporate identity Ferrari a Maserati byly předepsány druhy povrchů, materiálů a řešení jednotlivých detailů interiéru. Ale i zde, jako například u velkoformátové dlažby, bylo na výběr ze tří předepsaných typů. Korporátní požadavky také například určují, kolik má být v jednotlivých místnostech použitých obrazů, tapet či podobných doplňků.

 
Interiér odráží renomé značek Ferrari a Maserati. Jde o čisté a linie s precizním detailem. Automobily jsou v interiéru vystaveny jako v galerii. Shora jsou auta nasvícená přes barrisolové stropní fólie. Prvky vystavovány v konfiguračních místnostech jsou umísťovány do světelných nik, které jsou potaženy kůží.
 
Podklady: Qarta architektura, zdroj: archinfo.sk , zdroj titulní fotografie a všech fotografií: archinfo.sk, Qarta architektura 
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]