Red Bull – Historie firmy, která ti dává křídla

Richard Vitkovský / 21. května 2017 / Business

zdroj: spiegel.de/wiki.smu.edu.sg

Věděl jsi, že dnes už legendární energetický nápoj se vyrábí v Rakousku? Že jeho majitel nerad vystupuje v médiích a receptura pochází z Thajska? Jaká je historie firmy, která se proslavila sloganem: „Red Bull vám dává křídla.“? I to a ještě něco víc se dozvíš v článku.

Výrobce nápojů s červeným býkem na plechovce Red Bull pochází z Rakouska, kde se tento nápoj i vyrábí. Byl to první energetický nápoj, který se dostal do povědomí lidí a sklidil obrovský komerční úspěch. I přes množství energetických nápojů, které se objevily na trhu po Red Bullu, ho žádný nedokázal porazit. Dnes má firma hodnotu více než 16 miliard dolarů a její spoluzakladatel a zároveň šéf Dietrich Mateschitz je nejbohatším obyvatelem Rakouska.

Red Bull – thajská receptura, která dobyla svět

Spoluzakladatel firmy, dnes již 72letý Dietrich Mateschitz, studoval obor reklama na univerzitě ve Vídni. Studoval tak „pilně“, že mu studium trvalo10 let. Po dokončení studia pracoval jako marketingový ředitel pro firmu Blendax, známou také u nás díky zubní pastě Blend-a-Med. Kvůli práci musel mnohokrát vycestovat do zahraničí. Na služební cestě do Thajska přišel do styku s nápojem – tonikem, který mu okamžitě pomohl překonat únavu způsobenou změnou časových pásem.

reb bull

zdroj fotografie: spiegel.de

To ho překvapilo a okamžitě se zkontaktoval s výrobcem nápoje, který se jmenoval Chaleo Yoovidhya. Přesvědčil ho, aby tento nápoj přinesl i do Evropy. Dietrich Mateschitz následně opustil práci marketingového ředitele. Oba muži složili částku půl milionu dolarů. Každý z nich vlastnil přesně 49 procent firmy. Kam se poděla zbývající dvě procenta? Připadla synovi Chalea. Chaleo zemřel v roce 2012. Oba vlastníci uzavřeli dohodu, že firmu bude řídit Dietrich. V roce 1987 se nápoj prodával v Rakousku.

Agresivní marketing – záruka úspěchu

Cílem firmy bylo rozšířit produkt na další trhy. Otevřela se cesta na maďarský, anglický, německý a následně v roce 1997 i americký trh. Pro společnost je typické využívání guerrila marketingu. Příkladem takového typu marketingu je například Red Bull Air Race, kde lidé skáčou na vlastních létajících výtvorech z rampy do vody.

red bull

zdroj fotografie: pixabay.com

V roce 2004 si firma koupila vlastní tým Formule 1, aby protlačila značku na akci, kterou každoročně sleduje obrovské množství lidí. Společnost je také vlastníkem čtyř fotbalových týmů. Od roku 1998 se koná Red Bull Music Academy, která je plná workshopů a koncertů a účastní se jí hudebníci různých žánrů. V roce 2007 byla založena dceřiná společnost vytvářející časopis Red Bulletin, který je zaměřen na umění a sport.

Samotný ředitel vydělané peníze investuje do dalších možností podnikání. Vlastní letadlový komplex s názvem Hangar 7, včetně tří restaurací na pozemku. Na ostrově Laucala v jižním Pacifiku vlastní luxusní komplex s dvacetipěti vilami se soukromými bazény. Cena 10 000 dolarů za noc je hodná milionářů.

Zdroj: businessinsider.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]