Proudly – „hrdý“ unikátní kariérní showroom, říká Honza Klusoň

Romana Hybrantová / 9. dubna 2017 / Rozhovory

zdroj: Archiv Proudly

Proudly nekompromisně mění způsob, jakým lidé hledají práci a jakým firmy nabízejí své volné pozice. Proudly spojuje lidi, kteří chtějí vytvářet hodnoty a měnit svět. Startitup přináší rozhovor se zakladatelem projektu Honzou Klusoněm.

Ahoj Honzo, jaký je to pocit stát v čele revolučního projektu, jakým je Proudly?

Ahoj. Je to samozřejmě super pocit, jinak bych do toho nikdy nešel. :-) Je skvělé vědět, že člověk dělá něco, co má smysl a opravdu to lidem pomáhá. Díky Proudly si už spousta lidí našla práci, která je baví a jsou ve firmách, v nichž se cítí šťastní. Zároveň je to také ale velká zodpovědnost – abychom odváděli nejlepší práci, jakou uživatelé ocení. Cítím i velkou zodpovědnost za členy našeho týmu, aby rostli, vyvíjeli se a s nimi tak mohlo růst celé Proudly.

 

Můžeš nám stručně popsat, jak Proudly funguje? V čem spočívá jeho kouzlo?

Proudly je unikátní kariérní showroom, díky němuž si může každý najít firmu, v níž bude rád pracovat. Uživatelé s námi mohou nahlédnout do firem a díky videím a fotkám v jednotlivých firemních profilech tak mohou vidět skutečnou atmosféru ve společnostech a rozhodnout se, zda by chtěli pracovat právě tady. Dáváme si záležet, aby byl veškerý multimediální obsah co nejvíce autentický, proto chodíme do firem a vše natáčíme a fotíme s vlastním týmem. Zároveň u nás může každý najít nejen desítky profilů společností, ale také stovky pracovních nabídek, nebo si na našem blogu může přečíst mnoho zajímavých a motivačních článků, které mu mohou pomoct nastartovat svou vysněnou kariéru.

Zdroj foto: Archiv Proudly

Přibliž nám, jak celý nápad vznikl? Co bylo tím oním impulsem, který rozhodl, že do toho půjdete?

Když jsem dostudoval školu, hledal jsem práci a chodil na klasické jobboardy. Strašně mi vadilo, že všechny textové inzeráty byly jako přes kopírák. Všude psali, že jsou mladý přátelský kolektiv, ale nikdy jsem nevěděl, jak to v té firmě skutečně vypadá. Hledání práce pro mě bylo depresivním zážitkem a říkal jsem si, že to musí jít určitě jinak. Z průzkumů společnosti Universum zároveň vyplývalo, že pro mladou generaci je na prvním místě nejdůležitější firemní atmosféra, přátelské a kreativní pracovní prostředí a teprve až potom finanční ohodnocení. Nic z toho nedokázal zachytit obyčejný textový inzerát, a proto jsme se pustili do Proudly.

 

Ještě pro zajímavost: proč jste se rozhodli pro název Proudly?

Název Proudly přesně charakterizuje to, o co s celým týmem usilujeme. V překladu do češtiny to znamená „Hrdě“ a my chceme, aby každý zaměstnavatel byl hrdý na to, jaké lidi má v týmu, jaké má prostory a jakou má firemní atmosféru. Aby se s tím mohli hrdě pochlubit na internetu prostřednictvím profilu u nás. Zároveň chceme, aby byli i zaměstnanci hrdí na to, kde pracují. Každý si nyní může najít práci a hrdě kamarádům nebo rodině poslat profil společnosti se slovy: „Tak v téhle super firmě pracuji!“

 

Do projektu je zapojená celá řada lidí. Jací jste jako tým?

Tým se nám postupně rozrůstá, každý člen je trochu jiný a to je dobře. Umíme spolu táhnout za jeden provaz a zabojovat, když je hodně práce a je potřeba zabrat. Umíme se spolu ale i dobře bavit a pořádně slavit, když přijdou úspěchy. Věřím, že máme dobrou partu, díky které může Proudly růst.

Zdroj foto: Archiv Proudly

Proudly v současnosti nabízí celou řadu pracovních nabídek. Oslovujete zajímavé firmy sami, nebo oslovují ony vás? Jak probíhá spolupráce?

U nás funguje oboje. Každý měsíc nás osloví mnoho zajímavých firem, které chtějí být součástí Proudly a mít zde svůj profil a zároveň i náš obchodní tým sám oslovuje takové společnosti. Spolupráce u nás funguje na bázi členství. Když se se společností domluvíme na spolupráci, nastoupí náš produkční tým, který pod taktovkou naší art directorky Báry společnost nafotí, natočí, připraví texty a může vzniknout krásná firemní karta, kterou se může daná firma pochlubit. Dále pak firmám pomáháme s komunikací, protože nestačí jen kartu vytvořit, ale také jí dostat k těm správným uchazečům.

 

Velmi hezky komunikujete s fanoušky na sociálních sítích. Je to způsob, jakým oslovujete potencionální zájemce o práci?

Je to jeden z kanálů, který pro komunikaci využíváme. Máme mnoho krásných fotografií a zajímavých videí z firem a sociální sítě jsou perfektní nástroj, jak daný multimediální obsah dostat k potenciálním zájemcům o práci. Nejednou jsme dostali feedback, že někdo našel super práci díky fotografii na našem facebooku, která ho zaujala a proklikl se díky ní na profil společnosti. Zároveň na sociálních sítích můžeme být nablízku našim uživatelům a fanouškům a pomáhat jim najít si práci, v niž budou šťastní.

Zdroj foto: Archiv Proudly

Proč by se na Proudly měli zájemci o práci obrátit? V čem je to pro ně výhodnější oproti tradičnějším způsobům hledání práce?

Proudly oproti klasickým jobboardům nabízí možnost nahlédnout do firmy, poznat zaměstnance (potenciální kolegy), prohlédnout si prostory a rozhodnout se, zda je daná firma opravdu ta, kam daný uchazeč zapadne a bude tam rád. Také u nás může navštívit i blog, kde najde spoustu rozhovorů s inspirativními lidmi a zajímavé tipy k nastartování své vlastní kariéry. Našim cílem není pouze to, aby si u nás uchazeč našel práci. Našim cílem je, aby si našel práci, která ho bude opravdu bavit a zároveň chceme, aby bylo hledání práce zajímavějším a příjemnějším zážitkem, než tomu bylo doposud. V práci každý strávíme většinu svého života, takže bychom ho měli trávit na místě, kde budeme šťastní.

 

V momentě, kdy je kandidát přijat na místo, spolupráce mezi nim a Proudly končí?

Spolupráce končit nemusí. Vždy záleží na kandidátovi. I když si přes nás našel práci, kde je šťastný, tak pro něj máme hromadu zajímavých článků, které pravidelně u nás na blogu vychází a může ho to nadále motivovat ke zlepšení. Zároveň si i nadále může prohlížet profily společností, které u nás nově vznikají a poznat tak například společnosti, v nichž pracují jeho kamarádi.

 

Jak se dá v oblasti, do které jste se pustili, generovat zisk?

Především tím, že budeme pro naše klienty přinášet skutečnou hodnotu, což se nám zatím daří. Pomáháme firmám, aby se mohly ukázat a získat tak lidi, kteří díky tomu, že zapadají do firemní kultury, jsou loajálnější a firmám se tak snižuje fluktuace a následně náklady na recruiting. Pomáháme společnostem budovat employer brand, díky čemuž se více dostávají do povědomí uchazečům, ale i stávající zaměstnanci jsou více hrdí na to, že v takové společnosti pracují. Díky tomu můžeme mít více zajímavých společností a pro uchazeče více příležitostí.

Zdroj foto: Archiv Proudly

Blog je jednou z funkcionalit stránek. Proč je publikování nových příspěvků pro vás důležité?

Nechceme být pro uživatele pouze jobboardem, kam se podívají, najdou si práci a už se nevrátí. Chceme přinášet zajímavé rozhovory, které budou uživatele motivovat, tipy, jak se zlepšovat kariérně i osobnostně a doprovázet tak naše uživatele během celé jejich kariéry. Tím, že si najde uživatel práci, to končit nemusí. Každý občas potřebujeme motivační vzpruhu, přečíst si článek, který nás nakopne k nějaké změně. Nedávno jsme vydali první z článků o běhání, který nakopl i mě, abych začal více běhat :-).

 

Jak bys zhodnotil podnikatelské prostředí u nás? Je těžké se tu prosadit?

Podnikání není asi nikdy úplně snadné, ale dle mého názoru, pokud člověk opravdu chce, má nadhled a tvrdě dře, aby dosáhl svých cílů, pak zde prostor je. Je to vidět i na tom, že v ČR v poslední době vzniklo mnoho zajímavých startupů, které se začínají prosazovat i v zahraničí. Příkladem mohou být STRV nebo kluci z Avocode a další. Důležité je mít sebevědomí a nebát se začít.

 

Na webu si nelze nevšimnout parádních fotografií. To je tvoje práce?

Jsem rád, že se fotografie líbí. Moje práce to ovšem není. I když jsem studoval fotografii na oboru Multimédia v ekonomické praxi, sám už fotím pouze rekreačně. Fotografie na Proudly jsou práce našich skvělých fotografů, kteří chodí do každé firmy a odvádí špičkovou práci.

 

Jaké jsou cíle Proudly do budoucna? Čím vším chce být?

Našim snem je, aby si na Proudly každý mohl najít práci, která ho bude bavit. Kvůli tomu chceme získat na Proudly co nejvíce společností. Zároveň chceme, aby si uchazeči nemuseli hledat práci pouze v ČR, ale abychom mohli ukázat i společnosti z celé Evropy a plnit tak sny i těm, kteří by si své vysněné místo našli v zahraničí. A čím vším chceme být? Chceme se držet našeho konceptu kariérního showroomu, patřit mezi top společnosti na kariérním trhu a do budoucna ještě reálněji ukazovat atmosféru ve společnostech. I kvůli tomu teď pracujeme hodně s virtuální realitou ve firmách.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]