0

sdílení

Udělej ze své vášně svou profesi pomocí těchto 5 kroků

Henrieta Balázsová / 29. listopadu 2016 / Tools a Produktivita

Jsi v něčem, co tě opravdu baví, skutečně dobrý a rád bys tuto činnost proměnil na svůj dream job? Dobrá zpráva pro tebe – tuto příležitost máš na dosah ruky. Nech se inspirovat těmito pěti kroky. 

 

Nejdůležitější je začít

O tom, jak rád bys skončil se současnou prací a konečnou dělal něco, co tě baví a naplňuje jen nemluv – udělej pro to něco. U mnohých totiž toto snění zůstane navždy jen v rovině nesplněného snu. Ty však máš příležitost něco změnit již dnes.

Možností máš několik. Zjisti si například, kterých 10 knih je v dané oblasti TOP a pořiď si je. Stejně můžeš vyhledat a oslovit alespoň 5 lidí, kteří v dané oblasti již pracují. Chceš psát blog? Kup si doménu už nyní. Chceš napsat knihu? Udělej si poznámky, co by měla obsahovat. Jednoduše, pokud chceš změnu, musíš se tou změnou stát sám. Ideální bude, pokud začneš už dnes.

Polož si tyto otázky

Ať už máš v plánu nabízet nějaký produkt, nebo nějakou službu, měl by sis položit následující otázky:

Potřebuje svět to, co mu chci nabídnout? Odpověz si na otázku, čím je to, co vytváříš, výjimečné. Potřebují to lidé? Odlišuje se to od konkurence? Pokud ne, přemýšlej nad tím, jak by se to dalo změnit.

Jsem v tom dobrý? Přirozeně, naučit se dá všechno. Inspiraci můžeš hledat i u jiných a jsi schopen naučit se jakoukoli teorii. Pravdou však je, že skutečně a dlouhodobě dobrý budeš jen v něčem, na co máš přirozený talent.

Mohu si to dovolit? I když peníze hrají v této otázce jednu z nejdůležitějších rolí, netýká se to jen nich. Přemýšlej i nad tím, jaké jsou tvé časové a prostorové možnosti. Důležité je také to, zda máš aktuálně dostatek energie na to, abys začal něco nového.

Zdroj: lifehack.com

Identifikuj svou cílovou skupinu

Komu konkrétně jdeš svůj produkt či svou službu nabídnout? Kde se nacházejí v největší míře? Jakým výzvám musí čelit? Jak jim může tvůj nápad pomoci žít lépe?

O svých budoucích klientech musíš mít jasnou představu. Práce, kterou děláš, totiž musí být přesně cílená. Čím přesněji „zamíříš“, s o to větším úspěchem se setkáš. Svých zákazníků si nepřestávej vážit a sociální sítě využívej i na to, abys s nimi zůstal v kontaktu.

Vytvoř si checklist s přesně stanovenými termíny

Možná jsi už slyšel, že cíl, který není na papíře, není cílem. Proto si sepiš všechny své cíle a rozděl si je na ty nejmenší, dílčí kroky. Následně ke každému z nich přiřaď deadline, do kterého ho musíš stihnout dokončit.

Výborným nástrojem pro zlepšení sebekázně je v tomto případě odměňování. Odměň se nějakou drobností (vůbec nemusí být materiálního charakteru) za každý včas splněný úkol. Naopak, za každý zmeškaný deadline si urči nějaký trest.

Počítej s úspěchem, ale nenech se odradit ani neúspěchem

Přirozeně, nikdo nejde do něčeho „na vlastní pěst“ proto, aby selhal. Všechny začátky jsou však těžké a bez ohledu na to, jaké finanční zdroje budeš mít a jak dobře budeš připraven, počítej i s neúspěchem. Musíš být odolný, vytrvalý a cílevědomý. Co tě dnes srazí na kolena, zítra ti pomůže být ještě silnějším. Neúspěch ber jako příležitost k dalšímu vzdělávání, růstu a zlepšení svého pozitivního myšlení.

Víra v sebe sama je pro plné využití potenciálu, který v sobě máš, faktorem úspěšnosti č. 1. Buď sám sebou, důvěřuj si a buď hrdý na svou tvrdou práci. Žít život, ve kterém se stane tvoje vášeň tvou profesí, se žít opravdu vyplatí.

Zdroj: success.com , zdroj titulní fotografie: pexels.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]