Proč Tesla nikdy nedosáhne úspěch firmy Apple?

Richard Vitkovský / 13. května 2017 / Business

zdroj: youtube.com

Apple patří mezi top společnosti na světě. Tesla má také pěkně našlápnuto, ale stačí to k tomu, aby se zařadila vedle firmy Steva Jobse? I přestože se firma dostává do povědomí velmi pomalu, skupina analytiků si myslí, že úspěch Elona Muska bude minimálně podobný, ne-li větší. Zato kritici to vidí zcela opačně. Kdo má tedy pravdu?

Tesla je podle skupiny analytiků velmi podobná firmě Apple. V čele obou stojí lidé, kteří umí snít ve velkém. Ať už to byl Steve nebo Elon, oba jsou svým způsobem vizionáři. Jejich produkty jsou novátorské a zároveň designovými skvosty. Očekává se tedy, že Elon Musk bude v rámci možností jakýmsi duchovním nástupcem Steva.

Analytici versus kritici

Analytici však našli ještě další podobnosti, a to spojení hardwaru a softwaru tak, aby fungovaly naprosto dokonale jako jeden celek, jak to bývá u iPhonu.

Co však analýza nebrala v úvahu jsou problémy, s nimiž se automobilová společnost potýká mnoho let. A to neschopnost vydělat peníze, splnit všechny cíle a hlavně stále úzký trh pro oblast elektrických vozidel. Klasická motorová vozidla tu budou ještě dlouhou dobu. Největším rozdílem je, že Apple je orientován na masový trh, ale Tesla je výsostně automobilová společnost.

apple

zdroj fotografie: pexels.com

Problémem je, že i když oba lídři společností měli a mají vize, Elon je mnohem dál. Kolonizace Marsu nebo záchrana Země? Toto Steva vůbec nezajímalo. Jeho největším přáním bylo, aby jeho produkty používalo co nejvíce lidí na světě. Zde je vidět rozdíl v cílech obou firem.

Analytici však tvrdí, že i přes malý trhu je výhodou Tesly náskok, který má v oblasti vývoje elektrických automobilů oproti ostatním výrobcům. A to se přetaví v raketový růst v případě masivního nárůstu elektroautomobilů, který ostatní výrobci aut nedoběhnou. Což však není zcela pravda.

elektro automobil

zdroj fotografie: pixabay.com

Konkurence nikdy nespí

Výrobci určitě sledují vývoj v oblasti elektrických automobilů, neboť některé automobilové společnosti do budoucna chystají modely s elektrickým pohonem. Jen díky malému trhu nikam nespěchají. Je dost možné, že automobilová konkurence jako General Motors nebo Ford využije Teslu jako předvoj, který otevře nové oblasti trhu, a potom ji přeskočí svými produkty.

Tesla je na rozdíl od firmy Apple zcela v jiné pozici a zaměření obou firem je odlišné. Firmě se zatím s elektromobily nedaří vydělat velké peníze i přes více než 90% spokojenosti všech zákazníků. Nezmění to ani fakt, že je nejhodnotnější automobilkou v USA.

Předpokládá se, že ani chystaný Model 3 nepřinese zlepšení, neboť cílem je vyrobit auto pro masy za poměrně přitažlivou cenu. To, co vyrobí firma za rok, tj. 80 000 vozů, dokáže podle kritiků její konkurence v podobě Fordu nebo Chrysleru vyrobit a prodat za jeden měsíc. Ať bude úspěch firmy jakýkoliv, její prvenství v oblasti výroby „čistého automobilu“ jí nikdy nikdo nevezme.

Zdroj: businessinsider.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]