0

sdílení

Praha je 37. nejlepším městem pro digitální podnikání v Evropě

/ 12. prosince 2016 / Business

Znáš EDCI (The European Digital City Index)? Ten každoročně hodnotí hlavní města Evropské unie z pohledu rozvoje digitálního podnikání a příležitostí. Praha z celkem 60 hodnocených měst získala 37 místo.  

Co je to index EDCI a jak se měří?

Index EDCI – The European Digital City Index ukazuje, jak dobře se daří v hlavních městech v rámci Evropské unie podporovat a rozvíjet digitální podnikání. Index vznikl v rámci Evropského digitálního fóra a má za cíl podporovat digitální podnikání po celé Evropě.

Do metodiky je zahrnuto 28 hlavních měst v rámci EU a navíc 32 měst, které jsou důležitými centry podnikání. Hodnoty indexu pomáhají začínajícím podnikatelům k zorientování a vyhodnocení podmínek pro podnikání a městům a orgánům jako zpětná vazba pro porovnání a rozhodování, do kterých segmentů věnovat více zdrojů.

edci-rozlozeni

zdroj: web digitalcityindex.eu

Do hodnocení vstupuje 40 faktorů rozdělených do 10 základních segmentů jako:

  • Přístup ke kapitálu
  • Dovednosti
  • Předávání znalostí
  • Kultura podnikání
  • Situace na trhu
  • Životní styl v zemi
  • Podnikatelské prostředí
  • Mentoring a podpora manažerů
  • Prostředí mimo digitální infrastrukturu
  • Digitální infrastruktura

 

Jak jsme dopadli? Praha na 37 místě z 60 sledovaných měst

Praha dle indexu pro rok 2016 získala 37. místo z celkem 60 sledovaných měst v hodnocení Startup-up. Druhým měřením je Scale up, zde je Praha na 40 místě. Rozdíl mezi těmito hodnotami je následující. Hodnocení Startup-up ukazuje připravenost města na startupy a pro individuální podnikatele, zatímco parametr Scale up hodnotí připravenost města pro firmy s nejméně 10 zaměstnanci.

citylzdroj: web digitalcityindex.eu

Čím je naše hlavní město pro digitální podnikání zajímavé?

Nejlepších výsledků ve srovnání deseti hlavních segmentech získalo odvětví Digitální infrastruktura, Životní styl a Přístup ke kapitálu. Obecně je Praha pro investice a rozjetí digitální podnikání zajímavá kvůli levným životním nákladům, poměrně vysoké životní úrovni, kvalitnímu systému veřejné dopravy a nízkým daním. Navíc je Praha pro investory lákavá díky naši dobré znalosti anglického jazyk a existencí podnikatelských akcelerátorů a agentur pro rozvoj podnikání, jako je například CzechInvest.

Praha boduje také svou strategickou polohou, důležitá města digitálního podnikání jako Londýn či Berlín jsou poměrně blízko a to dává českým firmám snadněji získávat znalosti, finanční prostředky ze zahraničí a rozvíjet své podnikání do zahraničí.

 

Praha předběhla sousední metropole: Bratislavu i Varšavu

První příčky obsadil Londýn, Stockholm a Amdsterdam. Naši Prahu ovšem s takovými městy nelze srovnávat. Jako příklad jsme si vzali naše přímé sousedy, Slovensko a Polsko. Oproti hlavním městům našich sousedů se Praha vyšplhala v hodnocení o kousek výše. Varšava obsadila 38 místo a Bratislava 41 místo. Varšava v hodnocení zaujala přístupem ke kapitálu, problémem města je ale kvalifikace, ta souvisí s tzv. odlivem mozků, ke kterému došlo po vstupu do EU, kdy více než 2 miliony zejména mladých Poláku se přesunuli do západních částí Evropy.

Bratislava vyniká oproti Praze v oblasti Digitální infrastruktury o celých 10 příček a Dovednostech o 40 příček její skóre snižují podmínky na trhu a horší přístup ke kapitálu a kultura podnikání. V celkovém hodnocení za sebou Praha nechala takové města jako například: Dusseldorf, Dráždany, Valencii nebo Řím.

zdroj titulní fotografie: pixabay.com, zdroj informací: https://digitalcityindex.eu

 

 

 

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]