Pokud máš tuto klíčovou vlastnost, můžeš být úspěšnější než 90 % lidí

Henrieta Balázsová / 24. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

Po úspěchu ať už v pracovním, nebo v soukromém životě, touží opravdu každý z nás. Někdy je však cesta k němu opravdu klikatá. Vyplatí se však bojovat a věřit tomu, že jednou se do svého vysněného cíle dostaneš. Mnoho lidí ale na této cestě selže. Pokud však máš tuto jedinou vlastnost, tvůj případ to nebude. Díky ní můžeš být úspěšnější než 90 % lidí.

Výkonný ředitel jedné společnosti se rozhodl, že si po 40 letech ve své úspěšné a prosperující čokoládovně zaslouží odejít do důchodu. Měl dva syny a své vybudované impérium se rozhodl přenechat tomu mladšímu, s okamžitou platností.

Staršího syna to velmi rozzlobilo, nerozuměl, proč by se novým ředitelem rodinného podniku měl stát jeho mladší bratr. Proto se po několika hodinách svého otce zeptal, co ho vedlo k tomuto rozhodnutí. Jeho otec odpověděl: „Jdi a vrať se s nápadem na novou příchuť čokolády. Navštiv naše dodavatele a poraď se s nimi, do jakých nových příchutí bychom měli investovat.“

Když se starší syn po několika hodinách vrátil, hrdě odpověděl: „Dodavatelé by nám teoreticky mohli začít dovážet malinovou, kokosovou a pistáciovou čokoládu!“

Otec zadal stejný úkol i svému mladšímu synovi, jehož pověřil vedením podniku. Ten se však vrátil už během několika minut a odpověděl následovně: „Dodavatelé nám okamžitě mohou začít dovážet malinovou, kokosovou a pistáciovou čokoládu. Řekli, že by s námi byli ochotni jednat o větších slevách na jejich produkty, pokud investujeme více do maliny a kokosu. Rovněž jsem se dozvěděl, že v těchto dnech pracují na velmi zajímavých nových příchutích. Dohodl jsem si s nimi osobní setkání, na kterém mi o příchutích řeknou více. Pokud se prý rozhodneme pro větší nákup čokolád z jejich novinek, dokáží nám poskytnout ještě větší slevu.“

Otec se obrátil na staršího syna a řekl jen: „Přesně pro tento důvod přebírá podnik tvůj mladší bratr.“

Klíčová vlastnost, která tě přivede k úspěchu, je iniciativa

Zdroj: pexels.com

Příběh měl ukázat, že většina lidí nepřemýšlí způsobem „outside the box“. Dělají jen věci, které mají nadiktované. Nepřemýšlejí nad vlastními nápady, plní jen úkoly, které jim zadají jiní lidé. Nejsou kreativní, inspiraci berou jen od svého okolí. Sami nevymyslí nic, nejenže nejsou kreativní, nejsou ani iniciativní.

Úspěšní jsou jen lidé, kteří vědí, že věci nejsou jen černé a bílé. Přemýšlejí o zefektivnění všech svých činností, ze všeho se snaží vytěžit maximum a neustále hledají nové a nové nápady.

Tajemství v zásadě spočívá v tom, že musíš být proaktivní, ne reaktivní. Tvým cílem by mělo být jednat a dělat věci, které druzí lidé nedělají, ne jen reagovat na příkazy, které ti někdo zadá. Když tedy přijde na úspěch, ať už je to ve tvé kariéře, nebo v jakékoliv jiné oblasti života, vše je o schopnosti dokázat přebrat iniciativu.

Když budeš jen čekat na to, že se něco stane samo, zabiješ svůj drahocenný čas. Buď iniciativní a převezmi kontrolu nad svými výsledky. Chop se své šance a nepouštěj ji, dokud nebudeš v cíli.

Zdroj: lifehack.org

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]