0

sdílení

Pohled z blízka: které firmy a osobnosti jsou inspirací na sociálních sítích?

Lucie Marková / 31. října 2016 / Startupy

Značku, která nemá profil na kterékoli sociální sítí, už snad ani nenajdeš. Komunikovat na sociálních sítích je samozřejmostí, ale dělají to opravdu všechny firmy dobře? Podívali jsme se pár inspirativním značkám a osobnostem z české kotliny na zoubek, abychom zjistili tajemství jejich úspěchu. Založit firemní profil je hračka, udržet ho aktivní a poutavý pro své publikum, to už bývá oříškem.

 

Inspiruj se! Firemní profily, které mají ohlas

Značek, které mají sociální sítě pod palcem, už je naštěstí hodně. Vybrali jsme pro vás jen pár z řad velkých ale i menších českých firem. Všechny mají atraktivní produkty, proto měly dobře našlápnuto, aby sociální sítě fungovaly.

Menší rodinné podniky: dobrůtky i zlaté české ručičky

Brašnářství Tlustý

Jeden příklad originality za všechny, ručně vyráběný český produkt, jako bonus se zákazník může jít do dílny podívat, jak se jeho peněženka, pásek, taška vyrábí a vyzkoušet si třeba udělat do svého pásku dírku. Firma je to malinká, ale sympatická s poctivým produktem, který vydrží dlouho, fanoušci se proto jen hrnou. Počet obdivovatelů na Facebooku – přes 40 tisíc.

 brasnarstviZdroj foto: Facebok Brašnářství R. Tlustý & spol.

 

Pekárna Kabát

Je ukázkou, jak fotky dobrůtek na Instagramu frčí. Pekárny, restaurace a bistra mají už díky svým produktům na půl vyhráno. Pekárna komunikuje jak na Facebooku, tak Instagramu a své fanoušky poctivě sbírá. Nemůže se zatím pochlubit velkými čísly, ale je to radost pohledět.

pekarnaZdroj foto: Facebook Pekárna Kabát

 

Velké firmy: 

Kofola

Když ji miluješ, není co řešit. A Kofolu, která je vlastně retro značkou milujeme. Za obdiv stojí i to, že se dokázala zpět vrátit a vydobýt si tuto pozici. Na sociálních sítích ji pomáhá propojení s Youtube, videa, fórky a celý koncept se šišlajícím psem Štefanem. Počet fanoušků na Facebooku? Přes 500 tisíc.

 

Zoot.cz

Zoot umí parádně odprezentovat náhled do zákulisí přípravy kolekcí i samotné dění v Zootu. Pokrývá šikovně navíc více platforem jako Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Nejvíce fanoušku si dokázali získat na Facebooku a to přes 170 tisíc.

zootZdroj foto: web Zoot.cz

Facebookové profily značek s nejvíce fanoušky u nás

 facebookstatZdroj foto: web Socialbakers.com/statistics

České osobnosti, které za to umí vzít

Král kožichů, nejlépe placený český moderátor nebo král sociálních sítí? Všechny tyto přívlastky patří Leoši Marešovi. Leoš nejen že drží řadu prvenství v počtech odběratelů, ale i ve výši výdělků skrz sociální sítě, hlavně díky Instagramu. Leoš už spolupracoval se značkami jako BMW, Mattoni nebo Škoda a umí se prostě prodat. Na sociálních sítích bodují také sportovci, jednou z nejvýraznějších person je brankář Arsenalu Petr Čech. V počtu odběratelů je daleko napřed před Jardou Jágrem. Petr se snaží komunikovat takřka denně a na Facebooku má přes 5. milionů fanoušků. Tomu se říká tah na branku!

 osobnostiNejrychleji rostoucí profily osobností co do počtu odběratelů, zdroj: socialbakers.com

O co vlastně při komunikaci na sociálních sítích jde? Je to parádní koktejl: najít své publikum, nabídnout super obsah, být aktivní v komunikaci a umět řešit krizové situace (přece jenom haterů jsou na sociálních sítích hromady). O počet fanoušku nikdy primárně nejde, když koukneš na kteroukoliv stránku, o její kvalitě tě spíše přesvědčí počet zájemců o příspěvek, komentářů a sdílení.

 zdroj titulní foto: wikipedia.org, zoot.sk
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]