0

sdílení

Počet členů v coworkingových centrech přesáhne v roce 2017 jeden milion

/ 10. března 2017 / Startupy

zdroj: dezeen.com

V roce 2016 se ve světě otevřelo 2 600 nových coworkingových center, letos jich má odhadem přibýt další 2 500. Se stoupající nabídkou a jejich dostupností se zvyšuje i počet členů. Za poslední rok se přes 300 000 osob rozhodlo pracovat jinde než doma, v kavárně nebo v kanceláři.

 

Pokud tak přemýšlíte, jak zkvalitnit vaše současné centrum, nebo si pohráváte s myšlenkou, že byste chtěli založit vlastní, zde je pár tipů, na co si dát pozor a jak získat členy.

9092ac5eaf8d0218305087bcdce36a3d0407fec8_1200 (1)archív: creativeboom.com

Vytvořte komunitní prostředí a mějte kvalitní webové stránky s dostatkem klíčových slov

 

Šuškanda funguje v každé době a také o vašem coworkingovém centru se až 34 % členů pravděpodobně dozví od známých, 32 % z vyhledávání na internetu a ze sociálních sítí, 23 % dostane tip od svého zaměstnavatele. Ze sociálních sítí vede samozřejmě Facebook, ale významnou roli hraje také rozesílání newsletterů a správa instagramu nebo twitterové účtu.

Coworkingové centrum můžete zviditelnit, když budete:

  • udržovat okolo centra širší komunitní prostředí,
  • pořádat pravidelné společné akce, na které mohou přijít i lidi “z ulice”,
  • jednou za čas nabízet vstup do centra zdarma.

“V našem centru jsme měli týden zdarma spojený s nabídkou různých workshopů zaměřených na rozvoj. Můžeme říct, že se nám akce vydařila, dozvědělo se o nás dalších pět členů,” říká Stanislava Baslerová, manažerka coworkingového centra IN-SPIRO v pražských Holešovicích.

 primary-coworking-2foto: officelovin.com

Mějte prostor pro schůzky

Počítejte s tím, že i velcí milovníci společnosti potřebují občas něco probrat v klidu a v soukromí. Z výsledků studie Deskmag vyplývá, že členové dostanou v průměru 11 pracovních nabídek za měsíc zvenku. Reprezentativní prostor se tak stává nutnou součástí každého coworkingového centra a malá kavárna, která je součástí centra, se je vítaným bonusem. Atmosféra centra může být pro vás sice důležitá, ale zbytečně neplýtvejte energii na to, abyste byli nějak víc extra a echt trendy, protože 60 % členů hodnotí atmosféru ve svém centru jako normální a obyčejnou. Přesto však nezapomeňte, že členové budou ve vašem centru každý den (41 %) nebo více dní v týdnu (71 %) a za své členství, které si ze svého platí až 61 % členů, chtějí jisté a kvalitní služby.

 

Zmenšete open space

V roce 2013 open space zabíral 60 % prostoru, dnes je to okolo 48 %. Až ⅔ všech členů sice využívají open space pro svou práci, ale vítají, když je prostor rozčleněn na menší pracovní zóny. Pouze 12 % členů pracuje na projektech ve společné kanceláři, umístěné v coworkingovém centru a 7 % využívá klidu soukromé kanceláře.

 

Nakupte ergonomické židle

Většina členů v coworkingových centrech sedí na kancelářské židli, konkrétně 45 % z nich, na ergonomické si lebedí jen 41 % členů, ač by na ni rádo sedělo 76 % dotázaných. Výhled z okna je podstatný pro 72 % členů. Ideálním pracovním místem je tak klasický pracovní stůl s výhledem z okna a s ergonomickou židlí.

“Naše centrum zabírá větší část patra a máme tak ze ⅔ výhled z oken, ke kterým se tak dostane téměř každý. Místo klasických kancelářských židlí mohou naši členové využít sedací pytle nebo relaxovat v houpací síti. Nejčastěji ale stejně sedí na židlích,” dodává manažerka coworkingového centra IN-SPIRO.

 

Dobrá zpráva na konec…

Pokud jste po přečtení článku trochu zděšeni, máme pro vás i dobrou zprávu. Jestli vaše centrum přežije první tři roky, což je podle studie doba, která zásadně rozhoduje o funkčnosti coworkingového centra, zvyšuje se pravděpodobnost, že bude fungovat i nadále. V minulosti vydělávalo 36 % center, v roce 2016 to bylo již 41 %. Pokud se bojíte konkurence, věřte, že pouze 14 % center hodnotilo svou situaci v regionu jako přesycenou bez možnosti otevření dalšího prostoru, oproti tomu 23 % tvrdilo, že jich je stále málo.

 zdroj: inspiro.cz

 

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]