0

sdílení

Pinkilin – česká seznamovací aplikace. Jdeme o krůček dál než konkurence, říká Michael Živěla

/ 7. března 2017 / Rozhovory

zdroj: Archiv Pinkilin

Chytré telefony využíváme všichni čím dál více, proto není divu, že se díky nim také častěji seznamujeme. Michael Živěla a Daniel Habart, dva mladí Češi, přišli na trh s neotřelou seznamovací aplikací Pinkilin, kterou musíš vyzkoušet. Mrkni na jejich Facebook nebo Instagram a stáhni si aplikaci pro svůj Apple či Android systém, vyzkoušej, jak funguje.

Startitup pro tebe vyzpovídal zakladatele aplikace Michaela, čti dál a dozvíš se, jak celý projekt vznikal, s jakými potížemi se setkávali, jak na začátku řešili finance a s čím chtějí přijít v budoucnu.

 

Ahoj Michaeli, aplikace Pinkilin zaujala hned po jejím vydání tisíce Čechů, jaký je to pocit?

Pocit je to skvělý. Vždy jsem chtěl stát za projektem, který by využívaly desítky tisíc lidí. Nicméně za tím stojí tisíce hodin práce a oběti, které jsme museli společně s Danielem Habartou (druhým zakladatelem) učinit. Toto pozadí je však veřejnosti z velké části skryté. Ale to je v každém obdobném projektu stejné.

5Zdroj foto: Archiv Pinkilin

Pinkilin slibuje nový vztah do jedné minuty. Na trhu je poměrně dost zavedených seznamovacích aplikací, Pinkilin frčí, jak a čím se vám podle tvého názoru podařilo lidi zaujmout?

Věřím, že Češi fandí zejména tuzemským značkám. To dokazuje i úspěch značek jako Seznam, Aukro, nebo Liftago. Proti každé z nich stojí velcí nadnárodní hráči, z jejichž idejí tyto značky nepochybně vznikly, ale přesto jsou úspěšné. Druhým důvodem bude bezesporu nápad. Ne každá seznamovací aplikace Vám slibuje, že Vás seznámí v řádu minut. My jsme do toho s tímto cílem šli. Vytvořili jsme systém pozvánek, který jde o krůček dál než konkurence. Třetím důvodem může být fakt, že je aplikace jak vzhledem, tak funkcemi zaměřena zejména na ženy. Máme proto velmi pozitivní procento žen v aplikaci a bez těch by žádná seznamovací aplikace neuspěla.

 

Pod jakým impulsem aplikace vznikala a kdo se na jejím vývoji podílel?

Impulsem byly bezpochyby mnohaleté zkušenosti získané organizací studentských akcí v Brně. Já i můj kolega Daniel jsme byli na těchto akcích svědky různých scénářů, které nás ve výsledku přivedly na myšlenku vytvořit seznamovací aplikaci. Daniel navíc akce organizoval ve svém klubu „Two Faces“ v Brně, tudíž jsme měli ke zdroji nápadu opravdu blízko. Co se týče vývoje, oslovili jsme místní vývojářské studio, které pod naším vedením aplikaci napsalo.

 

Daniel Habart je společně s tebou jedním ze zakladatelů. Jak jste se dali dohromady?

Dan je zároveň i spoluzakladatelem projektu. Potkali jsme se na horách v Rakousku, slovo dalo slovo, drink vystřídal drink a najednou přišel s nabídkou, zdali bych pro něj neorganizoval studentské akce (toto času jsem studoval ESF a PrF na Masarykově Univerzitě v Brně).

8Zdroj foto: Archiv Pinkilin

S jakými potížemi jste se na začátku setkávali? A jak se vám je podařilo překonat?

Nejsložitější bylo rozhodnout se, zdali do toho opravdu jít. V dnešní době má každý nějaký ojedinělý nápad. Většina však skončí pouze u toho. Dotáhnout myšlenku do konce stojí pevné nervy a finance, které jsou v IT světě alfa a omega. Když je nemáte, pouhý nápad Vám nepomůže. Takový projekt je vždy risk, který ne každý hodlá podstoupit. My prostě zavřeli oči a udělali „leap of faith“ (pozn. krok důvěry). Mohu ale říct, že kdybychom věděli, co nás čeká, nejspíše bychom do projektu nešli. :D

 

 Finanční stránka nového projektu je vždycky složitá věc, vy jste začínali na Hithitu, ale četla jsem, že se vám podařilo přilákat zajímavé investice. Jak to všechno probíhalo?

Hithit byl jen špička ledovce. Peníze, které se tam vybraly, netvořily ani zlomek celkových nákladů. Byli jsme však vděční za každou korunu. Otestovali jsme si, že má naše myšlenka své fanoušky a dodala nám elán na projektu pokračovat. První rok jsme Pinkilin financovali z našich úspor. V důsledku toho, jak jsme narostli, nás oslovila skupina privátních českých investorů, která projektu poskytla potřebné financování a cenné zkušenosti. S nimi dále spolupracujeme na dalším rozvoji.

 

Na stránkách se píše: “Lifestylová pomůcka pro ženy, které se chtějí opravdu seznámit”. Z jakých důvodů se designově zaměřujete právě na ženy? Seznamují se ženy a muži jinak?

Za svůj život jsem byl svědkem mnoha situací, kdy se ženám (ne jejich vinou) nedařilo seznámit. To bylo zejména způsobeno ostychem mužů. Řeknu Vám jeden příklad za všechny. Během mých studentských let jsem chodil na přednášky z mikroekonomie. Chodila tam s námi i jedna pohledná kolegyně, která na každé z přednášek seděla osamocena. Byť by každý z pánů v místnosti dal vše za to s ní jít na schůzku, nikdo ji neoslovil. Takových situací znám mnoho. Pointa však tkví v tom, že muži se prostě někdy zbytečně bojí a ženy, které by se rády seznámily, jsou samy. To má Pinkilin změnit. Když si dnes žena zapne Pinkilin, zaručuji Vám, že má do hodiny 5–10 pozvánek od můžu z okolí do 3 km.

6Zdroj foto: Archiv Pinkilin

Aplikaci jste spustili v roce 2016, jak hodnotíte uplynulý rok jejího fungování?

Rok 2016 předčil naše očekávání. Když jsme aplikaci v únoru vydávali, doufal jsem v tisíce uživatelů. To, že je možné v době, kdy existují tisíce aplikací, dosáhnout desetitisíců uživatelů, mi vyrazilo dech. Nechceme však usnout na vavřínech. Do konce roku chceme prolomit hranici 100.000 uživatelů.

 

Jak se perete s konkurecí? Proč by si Pinkilin měli ti, kteří se chtějí seznámit, nainstalovat?

Neviděl bych to tak dramaticky. Uživatelé budou mít vždy možnost volby. Tak, jak si můžete benzín natankovat u Shell nebo Molu, seznámit se můžete přes Tinder, Badoo nebo Pinkilin. Samozřejmě je tam konkurenční boj, ale my chceme být spíše další alternativou než přesvědčovat uživatele, ať používají výhradně nás. Já osobně měl s Tinderem problém v tom, že jejich „lajky“ nesdělovaly uživatelkám (např. pomocí notifikace), že s nimi chci jít na schůzku, a to třeba hned (resp. ještě ten samý večer). Je to jen jakési procházení katalogu s označováním líbí/nelíbí, kde záleží na aktivitě protějšku, jestli mne označí také. S Pinkilinem odesíláte pozvánku (ne „lajk“), která se promítne na protějším displeji telefonu jako notifikace, což nutí uživatele/ky reagovat.

 

Je v plánu dobývat i zahraniční trhy? Bude se nějak lišit vaše komunikační strategie?

Určitě se chceme podívat za hranice. Zatím máme nejblíže na Slovensko, kde již uživatele máme. Konkrétní plány bych si nechal jako překvapení.

4
Zdroj foto: Archiv Pinkilin

Zůstane Pinkilin u aplikace samotné, nebo spustíte nějaké doprovázející aktivity? A prozradíte nám, jaké jsou vaše plány do budoucna?

Co se týče vyloženě značky Pinkilin, máme popsány desítky nápadů, kam značku dál rozvíjet. Právě na stránkách spouštíme blog, kam chceme psát seznamovací tipy a zábavné historky týkající se seznámení. Chceme se také stát partnery několika událostí pro mladé. Zatím to však bude vždy souviset se seznamováním. Čtvrtým českým operátorem se tedy zatím nestaneme :)

A co se týče nás zakladatelů, za sebe mohu říci, že jsem pověsil svou právnickou kariéru na hřebík a projektu se budu věnovat na 100 % i nadále.

Vzkaz na závěr? Jestli máte nápad, jděte do něj. Určitě se nenechte odradit hláškami typu „To tady už je.“ nebo „To zní jako úplná blbost.“ Když Vás něco baví a věříte tomu, blbost to nikdy nebude.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]