0

sdílení

Petra Stoklasová: Většina ostatních psích krmiv se vyrábí ze živočišného odpadu

/ 8. února 2017 / Rozhovory

zdroj: archív: Brunio

Čím dál více lidí začíná investovat do svého zdraví. Vždyť máme jenom jedno. Nejinak by tomu mělo být i v případě našich zvířecích mazlíčků. Petra Stoklasová přišla s inovativní myšlenkou vařené stravy pro psí miláčky, kdy sází na kvalitní české lokální suroviny. Startup Brunio chce dále expandovat i na zahraniční trhy, proto jsme si v rozhovoru popovídali o nových možnostech získání investic – o crowdfundigu.

 

Peti, po návratu z Ameriky v roce 2012 jsi rozjela svůj startup Brunio. Byl to americký trh, který ti dal nápad vařit prémiové krmivo a sestavovat dlouhodobé stravovací plány pro psí mazlíčky? 

Ano, přesně tak. Myšlenka začít právě s tímhle projektem se zrodila v USA, kde jsem tehdy žila. Inspirovalo mě pár amerických firem, které na trhu uspěly s vařenou stravou pro psy. Dá se říct, že šlo o nový trend “fresh food”, který je aktuální i u lidské stravy. Lidé se častěji zabývají složením, kvalitou a původem surovin. Stejně je tomu i u psí stravy.

 

Rozumím tedy dobře, že kladeš důraz na kontrolu surovin, ze kterých se jednotlivá krmiva vaří? Jaké máš aktuálně receptury v nabídce?

Ano, pečlivě vybíráme každou surovinu. Dbáme na český původ masa, zvěřinu třeba odebíráme ze Šumavy, hovězí ze Západu Čech, jedině ryby jsou mořské ☺ Hlavní je ale to, že používáme suroviny v potravinářské kvalitě – jsou určeny pro lidskou spotřebu. Většina krmiv se vyrábí z živočišného odpadu nebo surovin, které nejsou určeny pro lidskou spotřebu. Tyto suroviny mohou obsahovat zbytky vakcinací, antibiotik nebo i plísně, které jsou karcinogenní. Ničím takovým své psy krmit nechceme. V nabídce máme receptury pro každý den a speciální diety. V nabídce máme kuřecí, hovězí, rybí, zvěřinu a krůtu.

BR_STILL_9Foto: archív Brunio

 

Rozběhnout fungující byznys není jednoduché. Tobě se ale podařilo už dříve získat investici od soukromého investora Radka Stavinohy. Na co jsi využila získané peníze?

Investici jsme použili na rozšíření našeho týmu a rozvoje firmy. A pro rebranding naší značky – nový název Brunio bude vhodnější pro budoucí expanzi. Část financí se investovalo i do marketingu.

 

Nyní ses rozhodla pro získání další investice pomocí crowdfundigového portálu Fundlift. Proč jsi pro tentokrát zvolila možnost crowdfundingu? Jaké v něm spatřuješ výhody proti soukromým investicím?

Připadá mi to jako velmi inovativní způsob získání investice. Vedle toho, že firma získá požadované peníze, ještě výrazně podpoří svoji značku. V rámci spuštění emise probíhá ještě poměrně masivní kampaň, která podpoří nejen Fundlift, ale právě i naši značku. Sami sledujeme nárůst objednávek.

 

Proč sis z velké nabídky podobných serverů na českém trhu vybrala zrovna Fundlift? Fundlift je equity crowdfundingový portál, nevadí ti, že přijdeš zase o nějaká procenta z podílu na vlastnictví ve společnosti?

Fudlift na mě působí důvěryhodně. Založila ho skupina Roklen a má 100% úspěšnost získání investice. O procenta podílu nepřijdu. Emitujeme tzv. investiční certifikáty za stanovený úrok, které investoři dostanou za investici.

Petra Stoklasová, BrunioFoto: archív Brunio

 

Předpokládám, že už máš rozmyšleno, kam vložíš získanou investici. Prozradíš ji našim čtenářům?

Finance budeme investovat do dalšího rozvoje firmy. Budeme pracovat na jejím výrazně rychlejším růstu v dalších letech. Budeme se věnovat edukování trhu a zaměříme se hlavně na budování lovebrandu.

 

Zmiňovala jsi, že kampaň poběží přibližně ještě asi ještě měsíc a půl. Ozývají se ti investoři? Jsi spokojená s tímto zdrojem investice tak, že bys ho doporučila i dalším začínajícím podnikatelům nebo startupům?

Ano, zatím jsem určitě spokojená. Získali jsme už téměř třičtvrtě milionu a každý den se investice navyšuje. Ostatním startupům bych tuhle cestu získání investice určitě doporučila.  Pomůže jim nejen získat investici, ale i dát o sobě vědět.

 

Čím přesvědčuješ své zákazníky, aby investovali právě do Brunia?

Investovat může každý, jak lidé z investičního světa, tak normální lidé a klidně i pejskaři. ☺ Kolem Fundliftu je poměrně velké PR, takže to určitě pomáhá. My se snažíme take dát o této možnosti vědět jak našim zákazníkům, tak i široké veřejnosti.

BR_STILL_1Foto: archív Brunio

 

V Bruniu jsi začínala kdysi sama. Dnes už se ti tým rozrostl. Kolik vás vlastně už je a jaké funkce zastanou tví zaměstnanci

V současnou chvíli jsme tady 4 + 3 externí odborníci, kteří pracují na vývoji krmení a slouží jako odborná podpora. Zaměstnanci mají na starosti výrobu krmení, rozvoz a zákaznickou podporu.

 

Koho máš nejčastěji mezi svými zákazníky? Kdo je cílovou skupinou? Jak jsi vlastně získávala své první klienty a přistupovala k marketingu?

Naší cílovou skupinou jsou zejména ženy ve věku 25 až 45 let. Většinou se jedná o klienty ze střední a vyšší příjmové skupiny. Zkoušeli jsme různé cesty oslovení zákazníků jak offline, tak online. Nejefektivnější cestou je samozřejmě online marketing. Spolupracujeme také s veterináři a a s partnery, kteří mají obdobnou cílovou skupinu jako my.

 

Mám na tebe poslední otázku. Kdyby jsi měla definovat Brunio třemi slovy. Která by to byla?

Poctivé – skutečné – inovativní.

 

Jménem celé redakce Startitup.cz ti Peti děkuji za rozhovor. Přeji spoustu spokojených zákazníků a dobře naplněných bříšek psích miláčků.

Pokud se vám Petin projekt líbí, potěší ji i tvoje investice do Brunio.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]