Nová baterie do aut může přispět k rychlému konci benzínových motorů

Richard Vitkovský / 15. června 2017 / Auto

zdroj: youtube.com

O tom, že přechod na novou formu pohonu automobilů je nezbytný z důvodu zatížení životního prostředí emisemi z výfukových plynů motorových vozidel, ví už každý. I přesto jsou benzinové automobily stále masově používané. Přechod na elektrický motor je však nezbytností. Vývoj v oblasti akumulátorů, které budou tyto motory pohánět, naopak zaostává. Baterie mají stále mnohé nedostatky. Například zdlouhavé nabíjení. Ale řešení je už na dosah.

Baterie je hlavním zdrojem energie mnoha elektrických zařízení. Problémem je, že i když vývoj v oblasti elektroniky pokračuje mílovými kroky a schopnosti zařízení se zvyšují rok od roku, u akumulátorů naopak takový výrazný pokrok není. Mnohaletá stagnace a minimální změny v této oblasti přinesly to, že sice máme ultra výkonné mobilní telefony, ale jejich schopnost fungovat na jedno nabití při vytížení se pohybuje v hodinách. Bída, že?

Baterie, která se nabije v řádech sekund

Šikovní studenti z univerzity v Indianě však potají a potichu vyvinuli novou generaci akumulátorů. Baterie, která může změnit automobilový průmysl, je na světě. Co všechno umí? Největším tahákem je obrovská rychlost „nabití.“ Představ si, že akumulátor naplníš energií za stejný čas, za jaký bys načerpal palivo do nádrže automobilu.

baterie

zdroj fotografie: pixabay.com

Baterie sama o sobě není technologicky odlišná od typických flow akumulátorů. Ale tvůrci přišli s jednou úpravou – odstranili membrány, které oddělují jednotlivé elektrody. Ty se totiž v průběhu času opotřebovávají. Tato úprava zatím nikoho nenapadla.


Výsledkem jsou baterie, které mají mnohem vyšší životnost a zároveň jsou levnější. Benzinové pumpy by tak byly nahrazeny stanicemi, kde by se baterie plnily tekutými elektrolyty. Vyčerpané palivo by se mohlo následně získávat zpět a následně „nabít“ pomocí sluneční nebo větrné energie.
„Místo zpracování ropy by rafinerie pracovaly s vyčerpanými elektrolyty a namísto plynů by pracovaly s vodou v kombinaci s ethanolem nebo methanolem jako zdrojem tekutých elektrolytů pro pohon vozidel,“ řekl profesor John Cushman.


Celá tato technologie je téměř připravena na reálné nasazení do podzemního potrubního systému. Takže distribuce a implementace, například jako součást benzínové stanice, bude opravdu velmi rychlá a jednoduchá. Má mnohé výhody: cenovou dostupnost, bezpečnost a je téměř neškodná pro životní prostředí.

Technologie byla prezentována na mezinárodní konferenci v Nizozemsku. Vznikla společnost s názvem IFBattery, jejímž cílem je dostat tuto novinku mezi širokou veřejnost.

Zdroj: inhabitat.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]