Neurovědci tvrdí, že toto je 5 nejlepších aktivit na vyčištění mysli

Henrieta Balázsová / 25. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

Všichni se snažíme dostat ze sebe vždy to nejlepší. Se zatíženou myslí to ale někdy může být velmi problematické. Pokud se ti však podaří uklidnit se a odstranit ze své mysli negativní myšlenky, všechno se pro tebe stane jednodušší. Neurovědci říkají, že nejlépe se ti to podaří těmito pěti způsoby.

# 1: Mindfulness

Mindfulness chápeme jako soustředěné uvědomování si aktuálně prožívaného okamžiku. Určitě už velmi dobře víš, že pokud svou mysl nekontroluješ, je schopna zabloudit kamkoli.

Minimum lidí se dnes např. při jídle soustředí na jídlo. I při obědě rozebíráme pracovní problémy, odpovídáme na maily, či nesmyslně kontrolujeme, co je nového na sociálních sítích. Dalším příkladem může být sport. Rozhodneš se něco udělat pro své tělo, ale místo toho, aby ses soustředil na pohyb, nebo na okolní přírodu, celou dobu přemýšlíš nad svými problémy a nad tím, co tě ještě čeká.

Podstata je vždy stejná – člověk málokdy vnímá přítomný okamžik naplno. Odstranit rušivé elementy z naší mysli ale může napomoci k reagování na negativní situace s větším klidem. Cvičení mindfulness ti umožní být plně přítomným ve svém životě, v práci, a zároveň výrazně zlepší kvalitu tvého života.

# 2: Meditace

Meditace už dávno není výsadou buddhistických či hinduistických mnichů. Nejnovější výzkumy prokázaly, že meditace komukoliv pomáhá nabýt lepší kontrolu nad svým myšlením. Dále výrazně zlepšuje schopnost paměti a soustředění a v neposlední řadě dokáže regulovat hladinu stresu a úzkosti. Meditace je samozřejmě vhodná pro všechny, bez ohledu na věk.

Pokud je tvůj mozek pravidelně vystavován různým rozptýlení, můžeš mít problémy se soustředěním, což má přímý vliv na oslabení dlouhodobé paměti. Už 10 minut soustředěné meditace denně však výrazně zlepší tvou schopnost soustředit se na to důležité. S meditací ti mohou pomoci také aplikace, jako například Brain.fm či Headspace.

Zdroj: pexels.com

# 3: Ignorace

Ignorace problémů je věcí, kterou dělají někteří lidé automaticky. V některých případech je to skvělé, je například zbytečné stresovat se věcmi, na které nemáš i tak vůbec žádný vliv. V tomto případě je tedy ignorace skvělým řešením.

Pokud však jde o problém, který vyžaduje tvé aktivní řešení, to, že ho zameteš pod koberec, věci dokáže ještě více zhoršit. V každém případě je to však schopnost, která ti může mnohdy pomoci a pokud ji máš, patříš k šťastným lidem.

# 4: Substituce

Všichni snílci, tato technika je jako stvořená právě pro vás. Jde při ní totiž o nahrazení negativních myšlenek těmi pozitivními. Na to, abys to dokázal, však nutně potřebuješ dvě věci: představivost a pevnou vůli. Není totiž jednoduché něco „násilím“ vytěsnit ze své mysli, ale za pokus to určitě stojí.

Podobně jako v případě ignorace, je i u této techniky jen tenká čára mezi tím, co je ještě prospěšné a mezi tím, co nadělá více škody, než užitku. Pokud tuto techniku ​​využíváš, určitě dbej na to, abys tuto hranici nikdy nepřekročil.

# 5: Distrakce

Možná jsi to už někdy zažil na vlastní kůži. Mnoho lidí se totiž začne po psychicky náročném období věnovat nějaké nové zálibě. Jsou to například situace, kdy začne člověk po rozchodu cvičit, nebo když se někdo po ztrátě zaměstnání přihlásí například do kurzu vaření.

Při technice rozptýlení jde totiž o to, abys svou mysl zaplavil něčím zcela novým, nad čím budeš moci přemýšlet klidně i celý den. Problémy v takovém případě nebudou mít šanci.

Zdroj: lifehack.org

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]