0

sdílení

Na co by začínající podnikatel neměl nikdy zapomínat

Dárius Polák / 9. prosince 2016 / Business

Ano, podnikání je těžké, to už člověk slyšel všude, od každého a na každém rohu. Každý den zkouší prorazit velké množství mladých i starších lidí. Přečtou si milion knížek, článků a rad, prohlédnou si velké množství videí. A i tak na všechno zapomenou. Pokud tedy něco rozjíždíš, zbystřit pozornost a zapiš si konečně alespoň tyto informace za uši.

 

Tak na co bys neměl zapomenout? Na nic přece. Tento článek dává dohromady rady od 10 zkušených podnikatelů, kterých se zeptal samotný Product Hunt na to, co by řekli svému mladšímu já a profackovali ho za všechny hloupé chyby, které udělalo. Takže pozor … 3 … 2 … 1 … pojďme na to.

Nejprve tržby, pak získávání dalšího kapitálu

Udržuj své zákazníky šťastné, ať se k tobě vracejí, dělej chyby pouze podle vlastních podmínek a nauč se vést lidi. Tak začíná první rada. Pro startup je lepší naučit se vytvářet tržby sám, než jen hledat pomoc u investorů – je to těžší, ale donutí to tebe a tvůj tým opravdu makat a nespoléhat se na pomocnou ruku.

1foto: medium.com

Zajisti, aby lidé věděli, co vytváříš. Následně jim to prodej.

  1. Jakou hodnotu poskytuješ svým zákazníkům? Jak to dokážeš zjistit? Jak to dokážeš zlepšit?
  2. Jak se tvému ​​týmu daří a jak mu to může jít ještě lépe?
  3. Kolik peněz ti momentálně zůstalo a kdy je zcela vyčerpáš?

Většina startupů skončí na smetišti, protože nikdo nechce jejich produkt. Toto je časná existenční hrozba. Pokud se dostanou přes toto, skončí kvůli malé míře aktivity při plnění úkolů. Většina začínajících „podnikatelů“ se rychle nechá zlákat vidinou peněz a díky tomu o ně pak rychle i přijdou. Jsou přehnaně optimističtí a myslí si, že to pro ně nakonec dopadne dobře. Nedopadne.

2foto: medium.com

Záleží tobě a ostatním na produktu / službě, který vytváříš / poskytuješ?

  1. Proč to má význam? Má to význam pro tebe a pro ostatní?
  2. Věří zbytek týmu tvému ​​startupu nebo jim to je ukradené?
  3. Co upřednostňuješ dnes? Spánek nebo probuzení se? Pokud první volbu, změň to.

Poznej svou komunitu – a jak dobře jim sloužíš

Na začátku by ses měl zeptat na základní otázku – o jakou změnu ve světě se snažíš pomocí svého podnikání? To je startovací bod.

Druhou otázkou je, jak dobře sloužíš své komunitě (ať už jde o komunitu zákazníků, potenciálních zákazníků nebo širší komunitu, jejíž součástí jsi) ?

Třetí je starost o dlouhodobé udržení se. Jak to bude vypadat, když uspěješ? Jak dosáhneš svého finančního cíle, zatímco budeš stále zvládat výdaje? Každý správný podnikatel přemýšlí o zůstatku bankovního účtu každý den.

Drž se pevně – podnikání je vyčerpávající jízda

Buď připraven být unavený. Buď připraven obětovat velké množství času svého života. Věz jedno – budou časy, kdy o sobě budeš pochybovat a přemýšlet o alternativách. Pokud chceš jít dál, potřebuješ pevnou vůli, rychlé myšlení a smířit se s tím nikdy se nedívat zpět na to, co mohlo být kdyby ses vydal jinou cestou.

3foto: medium.com

Najímej lepší a lepší lidi

  1. Nauč se, jak uspokojit potřeby zaměstnanců, zákazníků a investorů.
  2. Nauč se, jak najímat ty nejlepší lidi, kteří tě posunou vpřed.
  3. Nauč se, jak nepřijít o všechny peníze.

Nevyžaduj okamžité ROI od všeho

Zákazníci. Produkt. Pokrok. Na ničem jiném nezáleží. Pokud to přímo neovlivní tyto věci, nezáleží na tom. Nauč se pochopit, jak věci navzájem souvisejí. Můžeš denně procestovat velké množství času kvůli mítinkům, které nevedou k okamžitému rozdílu, ale mohou vést k investici nebo zákazníkům, kteří chtějí tvůj produkt. Nevyžaduj okamžité ROI (návratnost investice) od všeho – vše, co stojí za to, trvá určitou dobu. Nenech se rozptýlit věcmi, které nepomohou svaté trojici – zákazníci, produkt a pokrok.

Pamatuj si, že jedno ovlivní zbývající dvě. Lidé, kteří tvrdí, že na penězích v životě nezáleží, jsou ti, kteří nikdy nezažili jejich nedostatek. Nedostatek finanční gramotnosti zničí více startupů spíše než nízká uživatelská interakce. Tržby naproti tomu vyřeší všechny známé problémy.

4foto: medium.com

Na začátku je nejdůležitější správný produkt pro správný trh

Cíl společnosti se časem může změnit. V úvodu bys však měl vybudovat správný produkt pro správný trh. To znamená zjišťování, kdo jsou tvoji reální zákazníci, jejich reálné problémy, následně je roztřídit dle priority a řešit. Musíš vědět, zda poskytuješ dostatečnou hodnotu a zda to stačí k tomu, aby se tvůj produkt dostal do priorit tvých zákazníků.5foto: medium.com

Nauč se podávat příběh své společnosti pořádně

Zjisti svou superschopnost nebo nefér výhodu nad ostatními. Proč uspěješ na trhu právě ty, a ne ostatní? Je jasné, že to bude díky tvému ​​týmu, ale jakou komparativní výhodu má právě tvůj podnik?

Nauč se říkat příběh své společnosti pořádně. Proč jsi založil svou společnost? Díky čemu ses v životě dostal tam, kde jsi, a proč sis zvolil právě tuto oblast trhu? Podnikatelé, kteří sami sebe ani pořádně neznají, nemají na trhu dlouhou životnost.

Jako správný CEO musíš znát klíčová měřítka – je třeba mít skvělý produkt a zároveň pochopení klíčových měřítek.

6foto: medium.com

Upřímně, je úplně jedno, kolik takových článků si přečteš. Na čem záleží je pouze to, zda si budeš stát za svým a půjdeš do toho se vším, co máš.

zdroj: medium.com , zdroj fotografií: pexels.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]