Mercedes představil autobus budoucnosti

Timotej Vančo / 16. června 2017 / Tech a inovace

zdroj: media.daimler.com

Elektrická a autonomní auta nám už po silnicích jezdí. Nyní přichází další krok v inovaci dopravy – nové autobusy v městské hromadné dopravě.

Mercedes přichází s autonomními autobusy. Jelikož se počet obyvatel měst se stále zvyšuje, je třeba inovovat i prostředky hromadné dopravy.

Žijeme ve stále větších městech, kde žije více než 50 % světové populace, a tento počet se nadále velmi rychle zvyšuje, řekl generální ředitel společnosti Daimler Trucks, Wolfgang Bernhard.

Lidé se do měst hrnou stále více a více. S tím přichází výzva, jak tyto lidi přepravit za prací a jinými potřebami. Jedním z hlavních úkolů je přepravit všechny tyto lidí rychle, bezpečně a pohodlně, což znamená, že potřebujeme atraktivní veřejnou dopravu.

Zde je bližší pohled na některé z vlastností a funkcí nového autobusu s názvem Future Bus:

Mercedes s tímto projektem nemusel začínat od nuly. Společnost je totiž průkopníkem v oblasti autonomních nákladních vozidel, takže mohli využít svůj stávající systém autopilota pro dálnice, a vytvořit z něj City Pilot pro autobus.

Foto: media.daimler.com

Budoucí autobusová linka se systémem City Pilot může jezdit stejně jako nákladní vozidlo vybavené autopilotem. Dokáže také rozpoznat semafory, projíždět tunely a rozpoznat chodce nebo cyklisty.

Foto: media.daimler.com

City Pilot je naprogramován tak, aby byla navigace na autobusové zastávky vždy s neuvěřitelnou přesností. Systém City Pilot umožňuje autobusu zastavit na zastávce jen s 10 centimetrovou vzdáleností od obrubníku. Cestujícím se tak bude snadněji nastupovat i vystupovat.

Foto: media.daimler.com

Mercedes Future Bus je naprogramován pro ježdění maximální rychlostí 60 kilometrů za hodinu. Autobus bude k provádění jízdních úkolů používat kamerové systémy, radarové senzory a GPS.

Foto: media.daimler.com

Mercedes tvrdí, že Future Bus je také účinnější, co se týče spotřeby paliva ve srovnání s průměrným městským autobusem, který řídí člověk. Systém City Pilot vždy brzdí, zrychluje a řadí tak, aby co nejvíce optimalizoval účinnost motoru.

Foto: media.daimler.com

Interiér autobusu je v podstatě rozdělen na tři oblasti k sezení. Jedna oblast je určena lidem, kteří se chtějí rychle dostat dovnitř a ven. Druhá je pro ty, kteří hledají více informací o trase a třetí je určena těm, kteří chtějí v autobusu zůstat o něco déle.

Foto: media.daimler.com

Autobus má také WiFi a dva 43palcové displeje umístěné nahoře, kde se zobrazují trasy, zprávy a další informace.

Foto: media.daimler.com

Zatímco autobus budoucnosti s autonomním systémem jízdy je neuvěřitelně působivý, je třeba poznamenat, že není zcela samostatný. Na monitorování okolí a také monitorování vozidla je stále potřebný lidský řidič. To znamená, že řidič je stále odpovědný za vozidlo a může kdykoli řídit celý systém.

Foto: media.daimler.com

Zdroj článku: businessinsider.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]