Lidl vstupuje na americký trh. Chce rozpoutat cenovou válku

Linda Cebrová / 1. června 2017 / Business

zdroj: facebook.com/lidlslovensko

Pamatuješ si ještě ty časy, kdy bylo nakupování v Lidlu jen doménou důchodců a šetřilů? Začátky tohoto německého potravinářského řetězce nebyly jednoduché.

Lidl má za sebou poměrně dlouhou cestu, během níž se mu podařilo přetransformovat svou pověst o 180 stupňů. Propracovaný marketing ve spojení s unikátní nabídkou udělal v očích spotřebitelů z Lidlu plnohodnotného hráče, který dokáže uspokojit i náročnějšího spotřebitele.

Dnes je jasné, že Lidl nehodlá setrvat pouze u nás. Už v létě má v plánu otevřít první provozovnu ve Spojených státech amerických. Významnou informací je však fakt, že Němci chtějí jít do agresivní cenové války. Jejich výrobky by měly být v některých případech až o 50 % levnější než u konkurence, která má už nyní v hlavě krizové myšlenky.

„Nyní nastal ten správný čas na náš vstup do Spojených států. Jsme přesvědčeni, že v našem modelu se rychle přizpůsobujeme, takže to není o tom, zda trh funguje pro nás, ale o tom, co musíme udělat, aby vše fungovalo tak, jak má,“   řekl Brendan Proctor, výkonný ředitel společnosti Lidl USA pro média v New Yorku.

Společnost Lidl v současnosti provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 zemích. Od 15. června firma avizovala otevření prvních 20 provozů v Severní Karolíně i ve Virginii. Časem by mělo přibýt dalších 80 provozů, které mají potenciál vytvořit okolo 5 tisíc pracovních míst. Analytici odhadují, že do roku 2020 bude mít společnost v USA více než 330 obchodů.

„Lidl patří společně s řetězcem Kaufland do skupiny Schwarz. Její celkové tržby za finanční rok uzavřený na konci února stouply na 90,2 miliardy eur. Dynamičtěji rostl Lidl, jehož tržby poskočily o šest procent na 68,6 miliardy eur. Kaufland si polepšil o přibližně dvě a půl procenta na 21,6 miliardy eur,“ uvedl etrend.sk.

V Číně má Lidl odvahu pouze na e-shop

Obecně známým faktem je, že čínští spotřebitelé mají jen velmi malou důvěru ve své vlastní místní produkty a baží po alternativách. Lidl vycítil příležitost a nedávno spustil vlastní internetový obchod v Číně, a to přes online platfomu od Alibaby – Tmall. Jde o platformu, kterou dnes využívá nejeden řetězec ze západu, který má ambici prorazit ve vzdálených zemích.

foto: lidl.tmall.hk

Evropské výrobky se v Číně těší velké popularitě, Lidl má proto velkou šanci prorazit. Společnost přitom dováží výrobky přímo z Německa prostřednictvím dceřiné společnosti v Hongkongu. Podobně to dělá i přímá konkurence Lidlu, a to společnost Aldi, která však své výrobky dováží z Austrálie.

zdroj: reuters.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]