0

sdílení

Knihy, které tě naučí skvěle prezentovat

Martina Ditrichová / 4. března 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: Rick Smolan/Getty Images News/pinterest

Schopnost zaujmout a připravit poutavou prezentaci, na kterou lidé jen tak nezapomenou, je v byznysu rozhodující. Můžeš mít skvělý nápad, ale pokud ho investorům nabídneš stydlivě a potichu, zapadne v průměru.

 

Někdo se s prezentačními schopnostmi již narodí. Postaví se před cizí lidi a sebevědomě předvede, co si připravil nebo jen improvizuje a i tak to vypálí na výbornou. Co ale my ostatní, které ochromí tréma a bez poznámek by nezmínili ani vlastní jméno? My musíme trénovat. Není to ale nic náročného, chce to jen cvik.

Speak to win od Bryana Tracyho

Jak přesvědčivě prezentovat v jakékoliv situaci? Tato méně známá kniha od světoznámého autora, podnikatele a motivátora Bryana Tracyho, tě provede podstatou prodeje, byznys řečnickými cvičeními a osobním rozvojem. Najdeš v ní užitečné tipy a rady, co se týče veřejných projevů, byznysu a života jako takového.

51bgav0mglfoto: amazon.com

Citát z knihy: „Stát se vynikajícím řečníkem vám pomůže v každé části vaší kariéry. Ale je tu ještě důležitější důvod, proč se naučit přednášet publiku. Psychologové tvrdí, že úroveň sebeúcty do značné míry určuje kvalitu vašeho vnitřního a vnějšího života. Čím lepší a přesvědčivější je váš projev, tím více se líbíte sami sobě. A čím raději máte sami sebe, tím jste zdravější, šťastnější a pozitivněji naladěni.

Resonate od Nancy Duarte

Prezentuj vizuální příběhy, které pohnou publikem. Tato kniha vysvětluje, jak vytvořit ohromující a zapamatovatelnou prezentaci na základě vyprávění příběhu. Jak spojit informace z prezentace s něčím uchopitelným, co vytvoří emoci a vryje se do paměti.

Resonatefoto: duarte.com

Citát z knihy: „Dostat myšlenku od jejího vzniku až k přijetí je těžké, ale je to boj, který se dá vyhrát jednou skvělou prezentací. Prezentace jsou silně přesvědčivý nástroj, a když jsou zaobalené do příběhu, máte nezastavitelnou zbraň. Struktura příběhů byla použita již stovkami generací a dodnes těší všechny kultury.“

5 Languages ​​of Appreciation in the Workplace od Garyho Chapmana a Paula Whitea

Rozvíjení organizace přes povzbuzování lidí. Autoři s touto knihou přicházejí po velkém bestselleru „The five languages ​​of Love“. Nabízí užitečný systém, jak zlepšit společnost prostřednictvím zkvalitnění vztahu s jednotlivci. Také pomáhá vytvářet prezentace, které k tomu neoddělitelně patří. Zaměřuje se na publikum s různým emočním nastavením.

8d609bde331e057f92557b2b55288e6dfoto: pinterest.com

Citát z knihy: „Každá osoba má primární a sekundární jazyk pro ocenění. Přestože bereme v úvahu ocenění v pěti jazycích, nebudeme se cítit dostatečně posíleni, pokud to je komunikováno v našem primárním .“

Visual Display of Quantitative Information od Edwarda R. Tufte

Abys nebyl zklamaný, není to ten typ knihy, od které se nedokážeš odtrhnout. Je to víceméně učebnice, příručka. Ale užitečná. Těm, co prezentují, stále radí, aby si prezentaci udělali více vizuální a snadno pochopitelnou. Ale jak?

17744foto: goodreads.com

Citát z knihy: „Slova a obrázky patří k sobě. Publikum potřebuje něco, co provází slova. Téměř vždy je užitečné napsat malou zprávu a k ní vysvětlit zbytek, označovat hodnoty a důležitá data, někdy vložit tabulky na samostatnou stránku, integrovat titulky a legendu. Je dobré, když oko nemusí běhat tam a zpátky, mezi textovým materiálem a grafikou.

Presentation zen od Garra Reynoldse, předmluva Guy Kawasaki

Těžko říci nakolik „zen“ tato kniha je. Každopádně ti ale pomůže připravit tu nejlepší prezentaci, která osloví diváky na více úrovních. Jeho funkční model říká, že prezentace by měla apelovat na 6 smyslů, a to- konstrukce, příběh, symfonie, empatie, hra a význam. A zbavíš se i závislosti na PowerPointu.

51eudoxd25lfoto: amazon.com

Citát z knihy: „Je těžší zpracovávat informace, pokud přicházejí i ve slovní i v písemné formě současně. Vzhledem k tomu, že lidé nemohou číst a poslouchat pozorně najednou, je třeba se vyvarovat displeje naplněného velkým množstvím textu. Na druhou stranu, multimédia, která zobrazují vizuální informace, včetně vizualizací kvantitativních informací, mohou být zpracována i během poslechu někoho, kdo mluví o vizuálním obsahu.“

Death by Meeting od Patricka Lencioni

O řešení těch nejtěžších problémů v byznysu. Kniha není v první řadě o prezentacích, ale do seznamu se nám hodí. Na fiktivních situacích vysvětluje, proč některá setkání změní svět a některá nás unudil k smrti.

9781593974497foto: audiobooks.com

Citát z knihy: „Pokud nenávidíme mítinky, můžeme být schopni činit správná rozhodnutí a úspěšně vést náš podnik? Nemyslím si. Neexistuje prostě žádná náhrada za dobrou schůzku – dynamickou, vášnivou a angažovanou – pokud jde o extrahování kolektivní moudrosti týmu. Krutou pravdou je, že špatné setkání téměř vždy vede ke špatným rozhodnutím, což je nejlepší recept, jak být průměrný.“

Confessions of a Public Speaker od Scotta Berkuna

Kromě poskytnutí cenných osobních postřehů čtenářům, o prezentaci a znalostí o byznysu obecně, tato kniha stojí za přečtení už jen proto, že je tak ohromně vtipná.

411zzqz8qol-_sx319_bo1204203200_foto: amazon.com

Citát z knihy: ,Pokud řekneš lidem, že jsi veřejný řečník, budou předpokládat jednu ze tří špatných věcí: 1) Jsi motivační řečník, který nosí špatné obleky, příliš se potí a sní o Tonym Robbinsonovi, 2) Jsi knězem v sektě a brzy se je budeš snažit přivést do svého náboženství; 3) Jsi svobodný, nezaměstnaný a žiješ v dodávce dole u řeky.“

zdroj: inc.com  zdroj titulní fotografie: blogs.close.io
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]