Když se tváříš, že jsi důležitý, ukazuješ, že nejsi

Ľubica Mervová / 28. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

Lidé, kteří se tváří důležitě si většinou potřebují permanentně hladit ego a sami sobě dokazovat, že za něco stojí. A většinou to nejsou ti vyrovnaní a úspěšní.

Syndrom českého podnikatele

Někteří lidé jsou o 20 levelů důležitější ihned, jak si založí s.r.o. nebo živnost. Nevadí, že do tří měsíců zkrachují, protože o tom nic nevědí, nemají žádný plán, službu či produkt, který by byl prodejní. Nahodí oblek a odbyjí vás větou: „Já jsem podnikatel, nemám čas.“ ​​Možná i kvůli tomuto chování některých jednotlivců u nás stále převládá jakási averze vůči podnikatelům a toto slovo je často vnímáno téměř jako nadávka.

annoying-phone-callfoto: blickamabend.com

Nastoupíš v obleku s kufříkem do MHD a řešíš nahlas velmi důležitý byznys hovor. Tak, aby tě slyšel i řidič vpředu, přestože jsi nastoupil do posledních dveří a jediné, co si o tobě bude okolí myslet je, že jsi otravný a ubohý.

Nezáleží kolik máš peněz, kolik lidí znáš a čeho všeho jsi v životě dosáhl, když se k servírce v podniku, kam jdeš na večeři, chováš jako k poslednímu hadru. Zažila jsem pana milionáře, který ponižoval velmi milou a vstřícnou číšnici, která byla natolik profesionální, že se jím nedala rozhodit. Jeho důležitost však rozhodně v mých a asi ani v jejich očích nestoupla.

5915912323_c6839d3fb1_bfoto: paretolaw.com

Šaty dělají člověka

Nezáleží jak drahý máš oblek či hodinky, když se k „obyčejným“ lidem chováš levně. Arogantní přístup a hlazení vlastního ega si nezaslouží pozornost. Pokud si někdo oblékne mikinu a džíny, stále může mít dvojnásobně vyšší IQ než ty a může mít za sebou mnohem více úspěchů. Konečně, ani Steve Jobs nenosil oblek a kravatu.

Samozřejmě, nejen muži se tváří důležitě, stejně to platí i pro ženy. Českým fenoménem jsou dámy, které si vezmou legíny a čínské napodobeniny kabelky, zapálí si slimku a popíjí latéčko a čiší z nich aura důležitosti.

Nara-World-Blogger-Mariano-Di-Vaio-MDV-style-dicembre-2012-3-1024x682-1024x682foto: naracamicie.com

Já ti dělám službu

Toto funguje ve dvou rovinách – v rovině důležitého zákazníka a v rovině důležitého poskytovatele služby. První bylo zmíněno již výše. Jde o to, že když přijdeš do obchodu, restaurace, ke kadeřnici, do fitka nebo kamkoli a tváříš se, že nákupem za stovku nebo 3 korunovým spropitným děláš lidem obrovskou službu. Prodavačce v obchodě je absolutně jedno kdo jsi a co nakupuješ a číšnici ty tři koruny také nespasí. Budeš působit spíše směšně.

Druhá rovina je, když jsi na straně poskytovatele služeb, sedíš na úřadě, na dveřích máš bc. před jménem a srovnáváš každého do řady. Jsi strašně důležitý, protože schvaluješ projekty lidem, kteří se na rozdíl od tebe snaží něčeho dosáhnout. Všichni občas míváme špatné dny, ale pokud něco prodáváš a jsi neochotný, permanentně naštvaný a tváříš se, že tě každý jeden zákazník obtěžuje, tak jediné, čeho dosáhneš, je krach.

Pokud jsi zaměstnanec, tak vyhazov. Ne každý má job snů, ale vždy se vše zvládá snadněji s úsměvem a pokud jsi příjemný k okolí, i okolí bude příjemné k tobě a můžeš mít hezčí dny.

foto: pexels.com

Přiživování se na úspěchu ostatních

Kámoška mé kámošky zná sestřenici Andrey Verešové z druhého kolena. Máš mě teď raději? Zoufalé výkřiky udusaného ega často volají po obdivu prostřednictvím úspěchu jiných lidí. Když nemáš svůj život, své zkušenosti, ale všechno víš, neboť znáš lidi, kteří znají lidi a slyšel jsi, jak to všechno funguje.

Reálně vyrovnané lidí nebude zajímat ani to, že znáš Verešovou přímo a že jsi s ní spolupracoval. Úspěch se měří tvými vlastními výsledky a ne výsledky lidí, které znáš. Rovněž nikoho nezajímá, že tvůj frajer vydělává sto tisíc měsíčně, když ty sama děláš v butiku za minimálku. Chválením se touto informací ukážeš dříve, že ho zneužíváš a že jsi tak trochu zlatokopka. Je milé, když ho podporuješ v tom, co dělá, ale stále je to jeho úspěch a ne tvůj.

Takže na závěr respekt všem lidem, kteří něco vlastní snahou dosáhli a nepotřebují to dávat najevo výše uvedeným způsobem, nepotřebují si hladit ego a stejně se popovídají s bezdomovcem i s milionářem.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]