0

sdílení

Jan Chochol: stál u vzniku studentské organizace Click it, která spolupracuje například i s Googlem

/ 28. listopadu 2016 / Rozhovory

Studentská organizace Click it nyní funguje na třech vysokých školách – VŠE, ČZU a UK. Pořádají přednášky, workshopy a další akce, kam zvou speakery nejen z online marketingových agentur, ale také z Googlu, Seznamu i firem, které na internetu dobře fungují- ať už prodejně, budováním značky či jinak. Vše o nápadu na založení klubu a jeho fungování nám zodpověděl Honza Chochol, konzultant klubu Click it.

 

Prozradíš nám, kde se vzal nápad na založení marketingového klubu a jak dlouho funguje?

Nápad vznikl, když Johana Adámková a Tomáš Rathouský spolu se zahraničním kolegou připravovali projekt ještě jako studenti CEMS. Na projektu spolupracovali s Googlem a jejich zadání bylo „How to identify, attract and develop talent for the internet.” Jedním z řešení bylo právě založení studentské organizace a ve chvíli, kdy i Google podpořil jeho realizaci, pustili se do toho. Našli dalších několik studentů s podobnými zájmy a na podzim 2014 začal Click it fungovat.

Je práce v Click it tvůj dream job? Hodně studentů neví, jakým směrem se ubírat. Co bys jim poradil?

Dream job asi nebude správná charakteristika, přeci jen se jedná o studentskou organizaci, po konci studia členové přirozeně dříve či později odchází. To ale vůbec neznamená, že členství v organizaci nemá studentům co dát, spíše naopak. Click it je skvělý v tom, že dá obrovský rozhled. Ti, kteří mají jasno, co by chtěli dělat i ti, které zajímá marketing nebo jen tráví hodně času na internetu a chtějí pochopit další aspekty jeho fungování se zapojí do pestrého týmu, potkají spoustu nových lidí i zkušených odborníků. Vyzkouší si chod věcí z druhé strany – ze strany organizátora, toho kdo se musí snažit udržet pozornost lidí, co přijdou, toho, dá kus svého času, aby byli ostatní o něco lepší. Není to vždy snadné, ale dlouhodobě se to pozitivně projeví – u lidí v okolí, při pohovoru, ve zkušenostech.

12247789_1664512760432244_8882003089419504714_o

zdroj: Facebook Click it

Jak ses k práci v Click it dostal ty a v čem konkrétně ti pomáhá?

Když Johana a Tomáš hledali, s kým rozběhnout studentskou organizaci – v té době ještě nebyl ani vymyšlený název – zeptali se i mě. A já se rád přidal. Za dobu, co jsem členem, jsem získal práci, obrovsky si rozšířil obzory a pomohlo to i mému celkovému vystupování. Když člověk jako student jedná se špičkami oboru v ČR, snaží se chovat přirozeně a zároveň nebýt za blbečka. Myslím, že ale máme štěstí na obor – většina lidí v online marketingu jsou mladí, energičtí a pozitivní lidé, nevím, zda to tak je i jinde.

Sledujete v klubu, o jaké přednášky a témata z digitálního marketingu mají studenti největší zájem? A která to jsou?

Rozhodně sledujeme a náměty jsou vítány, ale podněty také často přichází interně. Určitý přehled o odvětví máme, takže někdy vybíráme, jaký speaker či téma by zajímalo nás zkušenější a poté to konzultujeme s juniornějšími kolegy. Populární jsou vždy přednášky od Google, o YouTube či sociálních sítích. Většinu témat chceme mít připravenu před začátkem semestru a v jeho průběhu se snažíme podchytit aktuální témata, ale pak vždy záleží na čase speakerů a dispozici prostorů ve školách.

Kdo je typickým zájemcem o přednášky v klubu? Nepřevažují v digitálním marketingu kluci nad dívkami?

Typický zájemce je trochu oříšek. Máme často hodně rozdílná témata a na některá, odbornější, dokáže dorazit i velká část lidí, kteří už v oboru pracují. A toho, že v digitálním marketingu převažují kluci jsem si popravdě ani moc nevšiml. Za dobu co jsem pracoval v agentuře INBORN se poměr dostal přibližně na 50:50 a také dnes, po akvizici společností Adexpres, je v oddělení převaha kluků nepatrná. Myslím, že marketing obecně má pro dívky svoje kouzlo a nevidím důvod, proč by digitální mít neměl.

14718691_1778908035659382_4030277688371031955_n

zdroj: Facebook Click it

Kolik nadšenců a práce za chodem klubu stojí? Kolik hodin týdně klubu zhruba věnuješ?

Za posledního půl roku se k nám přidala řada nových tváří, takže dnes nás je okolo 15 aktivních. Někteří méně, někteří více. Nejvíce toho má asi naše nová prezidentka Evča, na kterou toho padlo spousta, ale zatím se s tím statečně pere a věřím tomu, že se jí to bude dařit i nadále. U mě je to hodně nárazové, už spíše domlouvám nové věci, které zatím Click it nedělal. U ostatních je to ale v řádu několika hodin týdně, ale zase záleží. Pokud člověk pomáhá s přednáškou, má toho nejvíce právě před ní, kdy se toho musí hodně dotáhnout a je potřeba i samotná fyzická účast. Stejně tak u workshopů, které jsou 5x v semestru v sobotu od 9 do 13h. Někdy je to výzva, ale stojí to za to, právě na těchto akcích se můžeme setkat s těmi nejzajímavějšími hosty.

Jaký komunikační kanál při oslovení studentů používáte a proč?

V tuto chvíli Facebook, protože je to asi nejsnazší a je na něm aktivní naše cílová skupina. V budoucnu ale budeme chtít více pracovat také s LinkedIn. Samozřejmostí jsou webové stránky a občasné využití emailů, máme také kanál na YouTube, který bychom rádi více plnili videi ze zajímavých akcí.

Získáváte od studentů zpětnou vazbu? Dokážou studenti díky zájmu a přednáškám najít práci v digitálním marketingu, i když například vystudovali jiný obor?

Určitě dokážou, už jsem se několikrát setkal se studenty, kteří odchodili set Click it workshopů a dnes pracují v agenturách – dokonce s několika pracuji. Je ale důležité chápat, že naše workshopy jsou jen úvodem do toho, co se v digitálním marketingu dá dělat. Náš certifikát může dát člověku šanci, jak práci hledat, ale cestu už si pak musí najít sám. Skoro žádný obor v Praze digitální marketing nenaučí, agentury tedy volí zaměstnance podle jiných charakteristik a rády je samy dovzdělají v praktických činnostech.

10847483_1582495228633998_4856847737351761007_o

zdroj: Facebook Click it

Jak dlouho trvalo a co jste museli zakusit, než se marketingový klub dostal do povědomí studentů a agentur?

Tady nám opravdu velmi pomohl Google. Díky němu jsme měli kontakt s agenturami, ještě než se vše zrealizovalo a jako speakera na naši přednášku, která se odehrála jen necelé 2 týdny po našem představení studentům, jsme získali legendu oboru, Davida Špinara. Tuto přednášku sledovalo cca 1200 lidí, streamovala se z 1 velké auly do 3 dalších, nebylo jak jinak uspokojit poptávku.

Co je hlavním dlouhodobým cílem klubu?

Naším cílem je uvádět studenty do světa online marketingu. Nadchnout je, dát jim šanci učit se od těch nejlepších, kteří školí třeba i pro Google. Já osobně bych byl rád, kdybych v příštích letech potkával v oboru více a více lidí, kterým Click it pomohl.

Která je tvá oblíbená osobnost z digitálního marketingu nebo agentura, které fandíš?

Na tuhle otázku odpovím zaujatě – pracuji nyní v Adexpresu a poté, co jsem viděl, co vše různé divize firmy umí a jak se doplňují. Je zde velká síla a možnosti být úspěšní i nad rámec České republiky. Osobností, kterým fandím, je spousta, v online marketingu pracují velmi šikovní lidé a nechci tu vypíchnout jen jednu či dvě.

14500628_1777643902452462_1163098978492323481_o

zdroj: Facebook Click it

Co říkáš trendu digitálního nomádství?

Myslím, že je skvělé, že je něco podobného možné. Internet dává neuvěřitelné možnosti, specialisté jsou velmi žádaní, tak proč to nezkusit spojit i s cestováním. Také si ale myslím, že je dobré nabrat nejprve určitou praxi, aby člověk měl od čeho se odpíchnout. Pracovat z pláže může být krása, pokud ale člověk chce být špička v oboru, musí načítat novinky, účastnit se některých konferencí i třeba neformálního předání know how. Jako vždy je to nakonec otázka toho, co člověk doopravdy chce.

Prozradíš nám, co zajimavého aktuálně Click it chystá?

Mimo klasických přednášek, workshopů, neformálních setkání? Chceme rozjet se Seznamem praktickou soutěž, kde budou moci studenti nastavit a spravovat kampaně. Také chci připravit zajímavou akci s kreativní agenturou, která připravuje některé z nejúspěšnějších českých reklam, ale to je zatím v plenkách.

zdroj titulní fotografie: web Clickit.cz, Facebook Click it

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]