0

sdílení

GetMeBro! je úžasná skákačka z dílny našich krajanů

/ 13. října 2016 / Rozhovory

 V rozhovoru s našim krajanem Miroslavem Horňákěm ze studia Gimmebreak se dozvíš zajímavé informace o vzniku výborné mobilní hry GetMeBro!, která je zdarma ke stažení pro zařízení podporující Android, iOS nebo Windows Phone. Jak taková hra vůbec vzniká nebo co je na samotném vývoji nejtěžší? To a mnohem více se dočteš v tomto článku. 

 

Ahoj, můžeš se našim čtenářům představit? Kdo jsi a čím se v současné době zabýváš?

Ahoj, jsem game designer a co-founder ve studiu Gimmebreak, které se zabývá vývojem mobilních her. Aktuálně nejvíce času trávíme s naší novou hrou GetMeBro! Tu jsme poprvé vydali v květnu a před pár dny jsme přišli s novou, propracovanější verzí, která je teď exkluzivně zdarma pro české a slovenské hráče.

2

 

Pokud některý ze čtenářů o hře GetMeBro! nikdy neslyšel, jak bys tuto hru popsal?

 GetMeBro!  je kombinací „běhačky“ a akční hry, kde mezi sebou hráči bojují o to, kdo doběhne nejdál. K vítězství mohou hráči pomoci speciální schopnosti, které protihráče zpomalí, zastaví, přemístí atp. Hra tak klade velký důraz na soutěživost a schopnosti hráče. Je k dispozici pro všechna mobilní zařízení, můžete hrát i s kamarády bez ohledu na to, jaký mají telefon nebo tablet. Díky systému hry je GetMeBro! ideální na pořádání turnajů, ať už na party, doma nebo v hospodě :).    

 

Jak vznikl nápad vytvořit GetMeBro! a čí to byl nápad? Seděl jsi například u piva někde v hospodě a cvrnklo tě do nosu: Ano, vytvořím hru? :)

Skoro ano :) Nápad udělat hru jsme s Ondrejem (programátor a co-founder Gimmebreak) měli už dříve, ale vždycky to skončilo na nedostatku času. Pak, když jsme spolu po delší době zašli na pivo, přišel s tím, že jeho bratr skládá hudbu a pustil mi nějaké ukázky. U jedné jsme se zastavili, protože to byla úplně ideální hudba pro nějakou temnou akční hru. Druhý den jsem si to pustil ještě jednou a u toho namaloval draft mojí představy. No a další víkend už jsme hráli prototyp.

 

Kde byla hra vyvíjena? Máte firmu nebo každý z tepla svého domova?

Firma Gimmebreak je založena v Londýně, kde jsme se s Ondrejem seznámili a kde jsme začali. V současné době ale každý pracujeme ze své kanceláře nebo domova, protože v dnešní době už není potřeba sedět dohromady na jednom místě. Většinu rozhodnutí tak uděláme na Skypu nebo přes emaily.

3

 

Jak taková hra vlastně vzniká? Jak se začíná úplně od nuly? Předpokládám, že musíte vytvořit naprosto vše od základu až do finální podoby. Přece nemáte k dispozici engine jako třeba vývojáři AAA titulů typu Battlefield? Nebo ano?

Hru vyvíjíme pomocí Unity engine, který je dobrým základem. Samozřejmě to ale nestačí, je potřeba spousta další práce s optimalizací hry a jejím vývojem. Od prvního prototypu, který uměl jen skákání přes jednoduché překážky, už nás dělí desetitisíce řádků kódu a spousta funkcí, které hráč kolikrát ani nevnímá, ale jsou nedílnou součástí dobrého zážitku ze hry.

 

Co je na vývoji mobilních her nejtěžší? Je to grafika, herní mechanismy nebo všechno?

Nejsložitější je asi vývoj realtime online multiplayeru. Za ním stojí nejvíce hodin naší práce. Hlavním problémem je nestabilní připojení mobilních zařízení, se kterým se vývojáři PC titulů až tolik potýkat nemusí. Za tím, že protihráč běží plynule a jeho pohyby dávají smysl a zároveň je mezi hráči co nejkratší odezva, je poměrně veliké množství kódu a potu :)

 

Jak dlouho vývoj hry typu GetMeBro! trvá? Jsou to týdny nebo měsíce? Jde vlastně nějak obecně odpovědět?

Obecně se to asi říct nedá, záleží na mnoha faktorech – hlavně velikosti týmu, zkušenostech a množství volného času. Na vývoji GetMeBro! pracujeme již rok. Ze začátku jsme neměli tolik volného času, takže jsme to dělali jen ve výplni. Ale posledních pár měsíců se věnujeme víceméně jenom vývoji GetMeBro! a je to znát, za tu dobu jsme stihli dodělat hodně skvělých funkcí a zlepšení UI, než když jsme to dělali jen po volných večerech.  Máme z toho radost a hlavně spoustu dalších velkých plánů.

8

 

Měli jste někdy chuť s vývojem prostě seknout a všechno pustit tak říkajíc k ledu? A co krizovky, byly?

Musím říct, že ne. Zatím nás to hrozně baví a máme spíš opačný problém, že chceme realizovat množství našich nápadů a den má jen  24 hodin :)

 

Je mi jasné, že nebudeš prozrazovat úplně vše, ale můžeš nám alespoň přiblížit, kolik vývoj hry typu GetMeBro! stojí? Alespoň obecně? A co je nejdražší?

Hru vyvíjíme sami od úplného začátku bez téměř žádných řešení třetích stran, takže v našem případě je určitě nejdražší vývoj samotný. Bohužel nemůžu prozrazovat nic konkrétního, ale jsme malý tým, takže to nejsou žádné astronomické částky. Peníze ale nestojí jen vývoj a potřebný hardware, ale hlavně marketing a propagace, což nás bude trápit především v nadcházejících měsících při globálním spuštění hry.

 

Z čeho se vám vaše náklady vrátí? Jsou to pouze reklamy? Máte nějakého významného sponzora, který vývoj financoval?

Do hry jsou implementovány reklamy, ale v takové formě, aby hráče nijak neomezovaly a nemuseli se na ně vůbec dívat. Nechtěli jsme dělat hru, ze které budou lidé otráveni kvůli reklamám. Takže jsme to udělali jinak – reklamu může shlédnout jen ten, kdo chce a má za to odměnu. Např. zdvojnásobení sesbíraných BroCoinů (herní měna) po skončení hry.

Dalším zdrojem příjmů je prodej outfitů ve hře, které ale nijak neovlivňují herní mechaniku, jedná se pouze o designové, nikoliv neférové vylepšení postavy. Věříme, že nákup „pláště rychlosti“ není tou správnou cestou.

7

 

Proč zrovna temný postapokalyptický svět? Mně to třeba vyhovuje, protože mě nebude bílá barva při večerním hraní „řezat“ do očí :), ale předpokládám, že tohle není hlavní důvod?

Je to tou hudbou, kterou jsme s Ondrejem slyšeli, evokovalo to v nás potemnělý, nebezpečný svět. Ale tuhle celkovou postapokalyptickou atmosféru to získalo až časem, začali jsme u jednoduchého temného světa a v průběhu vývoje přidávali další a další překážky, pozadí atp.

 

Hra nabízí pouze multiplayer nebo také singleplayer?

GetMeBro! je primárně multiplayerová hra. Věříme totiž, že pravá zábava přichází hlavně v soupeření s ostatními hráči a v emocích, které hra dokáže vyvolat. Hra nabízí ale i sólo hru, díky které mohou hráči natrénovat mapu, vyzkoušet si speciální schopnosti a připravit taktiku. Sólo hru lze navíc hrát i bez připojení k internetu.

 

Má GetMeBro! v současné době nějakou výraznou chybu, kterou budete brzy prostřednictvím patche opravovat?

Žádný produkt a už vůbec ne produkt start-upu není perfektní, ale věnujeme maximum tomu, aby hra byla co nejlepší. V současné době nás nejvíce trápí obtížnost hry. Snažíme se udělat hru tak, aby nebyla příliš obtížná pro nováčky a zároveň ne nudná a lehká pro pokročilé hráče. V tuhle chvíli připravujeme menší update, který bude nápomocný hlavně novým hráčům – přinese různé tipy a triky jak se co nejlépe zorientovat a jak zvýšit šanci na výhru zápasů.

5

 

Ačkoli je GetMeBro! ke stažení pouze několik dní, už podstatně převažují kladná hodnocení. Jste s výsledkem spokojeni? Máte co zlepšovat nebo na hru již „nesáhnete“?

Kladná hodnocení i počty stažení nás samozřejmě velmi těší, ale na vavřínech rozhodně neusínáme. Budeme se snažit přijít každý měsíc s dalšími vylepšeními a novými funkcemi, aby hra zajímavá a zábavná pro všechny naše hráče. Navíc pořádáme online turnaje pro nejlepší hráče a plánujeme i offline akce.

 

Čím se liší vaše hra od těch ostatních, kterých je v současné době opravdu hodně? Máte nějaké unikum?

Největší unikum určitě spočívá v možnosti hrát na jakémkoliv zařízení mezi sebou a hlavně v propracovaném systému turnajů. Ten nabízí kromě klasické možnosti zápasů 1 v 1 i další skvělé funkce jako sledování zápasu z pohledu třetích osob, banování speciálních schopností protihráče apod.

 

Ve hře je k výběru celkem 5 outfitů. Vedete si nějaké statistiky, podle kterých víte, jaké oblečky se hráčům líbí nejvíc a poté se podle těchto výsledků do budoucna třeba zařídíte?

Ve skutečnosti jich je tam 6 J. Zároveň je to ale 70 designových předmětů, které je možné libovolně kombinovat. Mezi nejoblíbenější kousky patří předměty do rukou, ale co se týče konkrétních setů, je to velmi různorodé, nedá se zatím říct, že by něco bylo extrémně oblíbené a něco zase ne. V tuhle chvíli připravujeme další dva sety, které do hry přibudou s další aktualizací.

 

GetMeBro! je k mání pro IOS, Android i Windows Phone. Jací hráči mají o hru největší zájem? Jsou to androiďáci?

Ano, jsou to androiďáci :). Je to ale očekávatelné, když se podíváte na rozložení mobilních zařízení u nás a na Slovensku, tak Android mezi mobilními zařízeními vede a to kopíruje i prodej/stahování her. Ale vzhledem k tomu, že se dá GetMeBro! hrát napříč všemi OS tak se nemusí hráči na WP ani iOS bát, že by byli o něco ochuzeni. Hra je pro všechny stejná.

4 

Pokud se hře zadaří, plánujete do budoucna nějaké další tituly? Pokud ano, prozradíte jaké?

Rádi bychom, ale v tuhle chvíli máme plné ruce práce a spoustu plánů s GetMeBro!, takže se v tuhle chvíli chceme 100% zaměřit jen na vývoj této hry. Do budoucna máme několik dalších nápadů, které samozřejmě nebude prozrazovat :), ale rozhodně se bude jednat o multiplayer hry.

 

Máte nějaké oblíbené české projekty, na které byste nás rádi upozornili? Co třeba nějaké startupy?

Nedávno jsem objevil vývojářské studio PIXEL FEDERATION, které pracuje na zajímavé multiplayer hře pro PC – Galactic Junk League.

 

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho spokojených hráčů vaší hry.

Já také a doufám, že se uvidíme na některém z příštích turnajů! :)

 

GetMeBro! si můžeš zcela zdarma stáhnout pro Android, iOS nebo Windows Phone.

 

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]