0

sdílení

Ferrari představuje poslední skvost bez hybridního pohonu s názvem 812 Superfast

Linda Cebrová / 21. února 2017 / Zajímavosti

Tato červená novinka přichází na trh při příležitosti oslavy 70. výročí výroby dvanáctiválcových aut Ferrari. Jde o jedno z nejrychlejších a nejvýkonnějších aut vyrobených pod touto značkou.

 

Ferrari představuje dlouho očekávaného nástupce modelu F12 Berlinetta, který se prodává od roku 2012. Model se jmenuje Superfast 812 a stává se nejvýkonnějším automobilem značky s motorem v přední části. Již nyní je jasné, že při jeho představení na ženevském autosalonu bude opravdu rušno.

Stejně jako jeho předchůdce pracuje pod dlouhou kapotou 812 Superfastu atmosférický vidlicový 12 válec. Proslýchá se však, že je to zřejmě naposledy, co Ferrari představuje vozidlo bez hybridního pohonu. Podle šéfa Sergia Marchionneho chce firma již od roku 2019 nabízet výhradně vozy s nějakou formou hybridního pohonu.

zdroj fotografie: ca.motor1.com

Toto Ferrari se stává nejsilnějším silničním modelem, jaký byl kdy vyroben. Novinka v tomto ohledu dokonce překonává i limitované Ferrari F12tdf, a to o 20 koní. Rovněž se může pochlubit točivým momentem 718 Nm, jehož maximum přichází ke slovu při 7 000 otáčkách. Značka samozřejmě dodává, že 80 % z této hodnoty je dostupných už při 3 500 otáčkách za minutu.

zdroj fotografie: mobile01.com

Navýšení výkonu se logicky promítlo do dynamiky jízdy. Zrychlení z nuly na 100 tak zvládne 1 525 kilogramů vážící kupé za 2,9 sekundy. Maximální rychlost činí 340 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje okolo 14,9 l/100 km podle evropského normovaného cyklu. Pokud tě zajímají emise CO2, ty tvoří 340 g/km.

zdroj fotografie: telegraph.co.uk

Vůbec poprvé v historii značky došlo k integraci elektrického posilovače řízení EPS. Ten má šoférovi umožnit plné využití potenciálu tohoto sporťáku. Také dorazila evoluční verze systému Side Slip Control (SSC) a z již zmíněného modelu F12tdf bylo převzato řízení zadní nápravy s názvem Virtual Short Wheelbase. V tomto případě se však jedná o vylepšené provedení.

zdroj fotografie: mobile01.com

Při navrhování designu exteriéru se tvůrci inspirovali legendárním 365 GTB4. Velmi zajímavým prvkem jsou nasávací otvory nad světlomety. Výduchy na stranách mají díky proudění teplého vzduchu od motoru tvořit ve vysokých rychlostech přítlak. Zadní část zase působí podobně jako GTC4 Lusso. O symfonii 12 válce se postarají i 4 koncovky výfuku. K ceně se Ferrari příliš nevyjadřuje, oficiálně potvrzena bude až na autosalonu v Ženevě, na kterém se zároveň odstartuje prodej.

zdroj: express.co.uk
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]