0

sdílení

Facebook už ví, jak bojovat s šířením falešných zpráv na internetu

Linda Cebrová / 17. prosince 2016 / Zajímavosti

Mark Zuckerberg nechce, aby se jeho jméno spojovalo s šířením hoaxů. A tak se se svým týmem do řešení tohoto problému pustil. Zdá se, že byli úspěšní.

 

Facebook se chce pustit do boje s falešnými zprávami. Chystá se ověřovat, označovat a mazat falešné informace na nástěnkách uživatelů. Rozhodnutí přichází poté, co začala být tato sociální síť obviňována ze šíření množství dezinformací, a to zejména během nedávných prezidentských voleb v USA. Jednou z nich byla i zpráva, podle níž měl papež podporovat Trumpa. V boji proti falešným zprávám se Facebook spojil s mediálními organizacemi jako je Snopes nebo ABC News. To jsou stránky, které na mezinárodní úrovni prověřují různé internetové drby.

in
zdroj fotografie: businessinsider.com

Facebook nejdříve plánuje provést test na malém vzorku uživatelů na americkém trhu. Pro uživatele se má stát samotné označování zavádějících zpráv mnohem jednodušší. Takové zprávy budou prověřovány třetí stranou. Pokud se potvrdí, že zpráva je hoax, bude takto označena i v News Feed. Sociální síť bude na detekování zavádějících zpráv používat i speciální algoritmy schopné odhalit, zda se informace stává virální. V tomto případě bude moci zakročit a trvale ji odstranit.

Mark2
zdroj fotografie: jeffereyjaxen.com

Zuckerberg tvrdí, že Facebook je druh platformy, jaký tu nikdy předtím nebyl. Sám ho považuje za technologickou společnost. Je si však vědom, že disponuje větší odpovědností, než jiné technologické firmy, kterými informace jen „protékají.“ I když sociální síť nestojí za tvorbou článků, stala se více než jen distributorem zpráv. Je to něco jako nový druh platformy pro veřejné diskuse. A to znamená, že tým stojící za touto sítí disponuje i novým druhem odpovědnosti. Měl by dát uživatelům prostor pro více smysluplných rozhovorů a poskytnout jim pravdivé informace.

Facebook poskytl svým čtyřem počátečním partnerům i přístup k nástroji, který jim umožní označit všechny podezřelé zprávy. Zdá se však, že Facebook se nechystá svým partnerům za kontrolu platit. Sociální síť bude mít možnost ozačovat jako podezřelé dokonce i webové stránky, kterým následně nemusí dovolit nákup reklamy. Majitelé falešných zpravodajských serverů tak mohou přijít o tisíce dolarů měsíčně, které jim jinak plynou z reklamy.

zdroj: businessinsider.com  zdroj titulní fotografie: qz.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]