0

sdílení

Herní studio SCS Software vytváří ty nejlepší hry, se kterými si splníš dětské sny

Ondrej Pražák / 14. března 2017 / Z Česka

zdroj: eurotrucksimulator2.com

V roce 2017 je tomu dvacet let, co bylo založeno herní studio SCS Software. Jak v rozhovoru pro hrej.cz uvedl vedoucí vývojářského týmu, Pavel Šebor, na začátku byla trojice programátorů, která se za dvacet let rozrostla ve světoznámé herní studio zaměstnávající osmdesátku lidí. SCS Software se specializuje na simulátory, tedy hry, které se věrným a co… Číst více &raquo

V roce 2017 je tomu dvacet let, co bylo založeno herní studio SCS Software. Jak v rozhovoru pro hrej.cz uvedl vedoucí vývojářského týmu, Pavel Šebor, na začátku byla trojice programátorů, která se za dvacet let rozrostla ve světoznámé herní studio zaměstnávající osmdesátku lidí. SCS Software se specializuje na simulátory, tedy hry, které se věrným a co nejrealističtějším způsobem snaží zprostředkovat skutečnost. V případě tohoto herního studia jde především o autobusové a kamionové simulátory.

16

Tým studia SCS Software. (zdroj: scssoft.com

Důvodů popularity takového herního žánru může být mnoho – již zmíněné dětské vyprahlé touhy nebo dospělá chuť vyzkoušet si práci, ke které se člověk bez adekvátních zkušeností nedostane. Simulátory ale nejsou populární pouze u zvědavých dobrodruhů. Z fanouškovských fór vyplývá, že kamionové simulátory hrají i profesionální řidiči kamionů. Hry, knihy i filmy jsou médiem, díky kterým se jejich konzumenti mohou přenést do fantaskních světů. I fantazií se ale hráči, čtenáři i diváci dokáží přejíst. V takových chvílích přijde chuť chopit se virtuálního volantu a vyrazit s nákladem jogurtů z Prahy do Berlína, bez skřetů formujících se na nejbližším kopci a s povinnou přestávkou na spaní a naplnění nádrže.

Prvním projektem, který nově vzniklé studio v roce 1997 vytvořilo, byl OceanDive. Jednalo se o kombinaci 3D spořiče obrazovky a hry založené na prozkoumávání podmořského života. Herní portfolio rozšířilo SCS Software v roce 2001 loveckým simulátorem Hunting Unlimited. Skutečný průlom znamenaly řidičské simulátory. Od roku 2004 začalo studio vydávat kamionový simulátor z amerického prostředí 18 Wheels of Steel, o tři roky později mohli hráči usednout za volant autobusu, a to díky hře Bus Driver. Na evropské dálnice se hráči-řidiči dostali v roce 2007 ve hře Euro Truck Simulator, jejíž popularitu dokazuje ještě úspěšnější „dvojka“ z roku 2012. V loňském roce se SCS Software prostřednictvím titulu American Truck Simulator vrátilo do Ameriky.

Podle statistik webu steamspy.com se počet vlastníků loveckých simulátorů a simulátorů ze série 18 WoS pohybuje v řádech jednotek a desítek tisíců. Autobusový Bus Simulator už má ve svém herním archivu 285 tisíc hráčů. První díl hry Euro Truck Simulator vlastní 580 tisíc hráčů, dosud poslední titul American Truck Simulator si zakoupilo ještě o dvacet tisíc hráčů více. Prodejně nejúspěšnější je Euro Truck Simulator 2. Hru z roku 2013 vlastní 3,5 milionu hráčů.

americantrucksimulator_2

V dosud posledním hře American Truck Simulator by se hráči měli postupně projet tzv. coast-to-coast, tedy od západního pobřeží USA k východnímu. (zdroj: scssoft.com

Přestože od vydání titulu Euro Truck Simulator 2 uplynuly téměř čtyři roky, jedná se o dosud velmi populární hru. Oblíbenost není dána pouze péčí studia SCS Software, které na hře stále pracuje a vydává pro ni další rozšíření – po DLC, ve kterých se virtuálním řidičům rozšířila herní mapa o Východní Evropu a Skandinávii, přišlo na přelomu roku 2016/17 rozšíření Viva la France, které nabízí detailně zpracovanou francouzskou infrastrukturu. Neocenitelní jsou samotní hráči a hráčská komunita, která kolem posledních simulátorů od SCS Software vznikla. Díky moderům z řad hráčů neustále vzniká nový obsah (herní mapy, vzhledy kamionů, originální názvy přepravních společností, aj.), díky kterému jsou tyto simulátory neustále živé a hratelné i čtyři roky po vydání, což je v herním průmyslu dlouhá doba. Z mého pohledu je zejména Euro Truck Simulator 2 nejen realitě věrná, ale hlavně meditativní a uklidňující hra. Hráč se nemusí soustřeďovat na to, jestli na něj zpoza rohu vyběhne nepřítel, nemusí strategicky rozvažovat další tah. Pouze se chopí ovladače, zapne rádio nebo audioknihu a sleduje, jak ve zpětném zrcátku mizí najeté kilometry.

SCS Software se během let vypracovalo a etablovalo v relevantní studio, které produkuje kvalitní hry. Z podmořských písčin se přes klikaté cestičky dostalo na tříproudé dálnice. Cesta českého studia SCS Software jistě není u konce.

 

zdroj: scssoft.com, steamspy.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]