0

sdílení

Dušan Zábrodský: Budoucnost e-commerce vidím v omnichannelu

/ 15. března 2016 / Startupy

Dušan Zábrodský byl začátkem února hostem top-to-top panelu na Retail Summitu 2016. Hlavní téma znělo “Jak obchodování vrátit hodnotu?”, diskuze se zaměřila na význam obchodu pro společnost, spolupráci s výrobci, a samozřejmě také na internet, který můžu být vnímán jako příležitost i jako hrozba.

 

“Lidé na internetu historicky hledali primárně nejlepší cenu, nikdy pořádně nehledali přidanou hodnotu a ani tam tu hodnotu neočekávali,” říká Dušan Zábrodský. “Myslím si, že to je přesně to, co teď musí vzniknout. Velcí internetoví hráči dnes těží z historie, zákazníci k nim chodí, protože hledají férovou cenu a transparentnost nabídky, ale na druhou stranu, dnes je potřeba dát zákazníkovi něco navíc.”

Zábrodský mluvil o aktuální situaci v Česku i o tom, jak by se podle něj měl trh vyvíjet dále. “Současný obchod má pověst překupníků, takže se není co divit, že tradiční retail nepatří mezi státem podporované segmenty. Stačilo by při tom málo – mít na prvním místě spokojeného zákazníka a model levně koupím draho prodám přetočit na prodám s něčím navíc, co sám vytvořím. Tenhle přístup je pro internetový byznys úplná samozřejmost, protože bez něj v konkurenci jednoduše nepřežijete.”

blog-1457688743

 

 

 

 

 

 

 

 

“Já dneska doopravdy nevěřím v čisté e-commerce, jaké jsme znali doposud. Ono má své zákazníky, ale má i své limity – především, co se týče růstu. Jsem velký fanda omnichannelu. Věřím, že nákup musí probíhat přes všechny dostupné segmenty a kanály, a bavme se tady konkrétně o mobilu, tabletu, desktopu, připravujme showroomy, bavme se o výdejních místech a tak dále.”

“Celkovou hodnotu obchodování bude zvedat především prozákaznický přístup, tedy to, co je pro nás už teď samozřejmé. Obchodníci, kteří se nebudou soustředit na přání svých zákazníků nepřežijí. Obchodování online není jen slepý přeprodej zboží s marží, jde nám o víc. Zákazník musí mít pocit, že je obklopen nějakým ekosystémem, který mu pokryje všechny potřeby a vytvoří přirozené prostředí, ve kterém se bude cítit velmi komfortně. Teprve pak bude ochotný utrácet své peníze a budovat si nějaký vztah.”

“Prognóza pro e-commerce jako celek je jednoduchá – bude dál skokově růst, o tom nemůže být pochyb. My v Rockaway věříme v propojování offline a online světa, díky čemuž mohou vznikat úplně nové služby a produkty, které zjednoduší život každého z nás. Na internet už se nedá dívat jen optikou buď hrozba nebo příležitost, to už dávno neplatí. Internet se stal součástí našich každodenních životů a to je fakt.”

Členy Top-to-top panelu byli kromě Dušana Zábrodského také Petra Buzková(Iniciativa pro férový obchod), Drahomíra Mandíková (Plzeňský Prazdroj), Marta Nováková (Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR), Gabriel Csollár (COOP Jednota Slovensko), Espen B. Larsen (Penny Market) a poslanec Ivan Pilný. Diskuzi pro téměř 1000 návštěvníků Retail Summitu moderoval Martin Veselovský.

blog-1457688561

 

 

 

 

 

 

 

 

V rámci Retail Summitu jsou každý rok oceňováni nejúspěšnější obchodníci. OceněníMasterCard Obchodník s elektronikou 2015 podruhé v řadě získal portál CZC.cz ze skupiny E-commerce Holding. “Ocenění si velice vážíme. Věřím, že jsme jej získali hlavně díky našemu přístupu – zákazníkům se snažíme být co nejblíže, být jejich rádcem a partnerem,” řekla Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.

 

zdroj: blog Rockaway

 

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]