0

sdílení

Dělej těchto 8 maličkostí každý den a buď o krok napřed

Henrieta Balázsová / 1. března 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: favim.com

Abys dokázal naplno využít svou inteligenci, potřebuješ 3 věci: neustále ji trénovat, mít dostatek informací a být schopen soustředit se na problém, na nový nápad. Se vším ti pomůže seznam těchto maličkostí, se kterými můžeš začít již dnes a nezaberou více než pár minut času. 

 

Do 30 minut od svého vstávání vypij 2 sklenice vody

Vzhledem k tomu, že jsi spal několik hodin, je nezbytné, abys svému tělu co nejdříve doplnil „palivo“ ve formě tekutin. Několik studií přitom dokazuje, že zvýšení ranního příjmu tekutin dokáže zvýšit tvou produktivitu po zbytek dne.

Při snídani se věnuj výběru nových knih

Čtení knih je skvělé, zvyšuje nejen tvou slovní zásobu, ale je také velmi úzce spjato s inteligencí, schopností soustředit se a s produktivitou. Ke snídani se však hodí něco kratšího a proto si místo scrollování Facebooku nebo Instagramu projdi obsahy právě vydaných knižních novinek. Naše největší knihkupectví už mají i své appky, kde si knihy, které tě nejvíce zaujmou, můžeš vložit rovnou do wishlistu.

Dopřej si během dne prostor na zdřímnutí

Pokud si to můžeš dovolit, určitě si dopřej zdřímnutí, které tvou mysl obnoví. Uvidíš, že všechny úkoly se ti v daný den budou po krátkém oddechu řešit snadněji a rychleji. Ideální doba na zdřímnutí je mezi 4. a 6. hodinou podvečer, postačit by ti mělo i 20 – 30 minut.

Pij při práci zelený čaj

Kofein tě dokáže krátkodobě povzbudit, ale někdy může být spíše na škodu. Mnohem lepší volbou je pro tebe zelený čaj (především čaj Matcha), který obsahuje L-Theanin. Ten dokáže zajistit, že se na své úkoly budeš moci dlouhodobě koncentrovat, a to aniž bys pociťoval únavu.

Zdroj: pexels.com

Místo sledování televize si zahraj nějakou hru

Sledování televize je naprosto pasivní činností. Tvůj mozek při ní sice spotřebovává informace, ale nedostává zpět žádné, které by mohl zužitkovat. Nahraď proto nečinné sledování televize něčím více prospěšným – studie z roku 2014 například prokázala, že pravidelné hraní her (např. Super Mario) má prokazatelný vliv na zvýšení výkonnosti mozku. Stejné zjištění potvrdil i další výzkum později publikovaný ve Forbes.

Buď vášnivým čtenářem

Čti tolik, kolik ti tvůj denní rozvrh dovoluje. Čtení má obrovské množství benefitů, proto se mu snaž vyčlenit minimálně 1 hodinu denně, například před tím, než půjdeš spát.

Nezanedbávej fyzickou aktivitu

Pohyb dá tvé tělo do pohybu a okysličí ho, čehož si okamžitě všimneš na své zvýšené schopnosti soustředit se. Věnuj se proto alespoň několik minut denně nějaké pohybové aktivitě, která ti rozproudí krev v žilách. Ideálním spojením je například túra v horách nebo procházka v lese, kde si dopřeješ pohyb na opravdu čerstvém vzduchu.

Všude si s sebou vezmi notes

I Leonardo Da Vinci si ho s sebou nosil opravdu všude, proto byl vždy připraven zapsat si do něj nějaký nový nápad či novou inspiraci. Jdi v jeho šlépějích a měj své nápady stále ve své kapse.

Zdroj: lifehack.org
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]