0

sdílení

Cvičení, díky kterému získáš superschopnosti

Christián Mikláš / 12. března 2017 / Zajímavosti

zdroj: dragondoor.com

Odolnost vůči jedům, nemocem, chladu, větší síla, soustředěnost a mnohem více díky metodě Wima Hofa.

 

Snil jsi někdy o tom, že bys silou vůle uměl manipulovat se svým imunitním systémem? Už by se ti nestalo, že bys zamrzl dříve než tvůj mobil, nikdy bys nebyl nemocný, byl bys silnější a soustředěnější.

Tento sen se může stát skutečností a je to jednodušší, než se může zdát. Stačí pravidelně praktikovat metodu Wima Hofa. Ta je vědecky ověřená, jednoduchá a přináší mnohé blahodárné účinky pro tvůj organismus.

Wimu Hofovi patří více než dvacet zápisů do Guinessovy knihy rekordů. Tomuto energickému Nizozemci se podařilo zaběhnout maraton za polárním kruhem v kraťasech a sandálech. Aby toho ale nebylo málo, zaběhl ho i na poušti bez jakýchkoliv zásob vody.

foto: miratico.com

Wim chtěl ukázat, jak může člověk prostřednictvím jeho metody nabýt kontrolu nad imunitním systémem, a tak se nechal otrávit. Během kontrolovaného experimentu mu výzkumníci podali odměřenou dávku jedu, která ho neměla zabít, ale způsobit krátkodobé intenzivní potíže. Nic takového se ale nestalo. Wim využil svou metodu a stal se pánem vlastního těla. Správným dýcháním a hlubokým soustředěním kontroloval svůj tep a hladinu adrenalinu v krvi. To zabránilo jedu způsobit v jeho organismu jakoukoliv škodu.

Metoda Wima Hofa je jednoduchá. Skládá se ze tří částí: dýchací cvičení, nastavení mysli a otužování chladem. První účinky jsou viditelné okamžitě a plný potenciál metody můžeš využít už po šesti dnech každodenního tréninku.

# 1 Dýchací cvičení

Dýcháme neustále, ale většinou si toto dýchání vůbec neuvědomujeme. Wimu Hofovi se podařilo maximalizovat potenciál dýchání.

  • Udělej si pohodlí

Sedni si do meditační polohy nebo jakkoli ti to vyhovuje. Ujisti se, že jsi narovnaný a nic nebrání tvým plicím v rozpínání. Doporučuje se dělat toto cvičení ráno, hned po probuzení, protože jsi ještě nesnídal. Bude lepší, když tvůj žaludek bude prázdný.

  • 30 silných vdechů

Představ si, že někdo nafoukl balón. Nadechni se přes nos nebo ústa a vzduch vypusť přes ústa v krátkém intenzivním výdechu. Udržuj pravidelný rytmus. Zavři oči a opakuj hluboký nádech a intenzivní výdech asi 30x. Vedlejšími symptomy může být točení hlavy a pocit mravenčení po těle. Je velmi důležité, aby sis při tomto cvičení dal velký pozor a netlačil příliš silně na své hranice. Pokud se cítíš na odpadnutí, zpomal. Určitě nezkoušej toto cvičení ve vaně, během řízení nebo během jakékoli činnosti, kde by mohla ztráta vědomí vést k úrazu. V bezpečném prostředí se seznam se svými hranicemi a netlač na ně. To není účelem tohoto cvičení.

  • Zadrž dech

Po 30 rychlých opakováních silných nádechů a výdechů se nadechni ještě jednou. Naplň své plíce co největším množstvím vzduchu. Následně vydechni a zadrž dech na tak dlouho, jak dokážeš, dokud tě reflex nepřinutí nadechnout se.

  • Zotav se

Zhluboka se nadechni. Roztáhni svou hruď. Když naplníš své plíce, zadrž dech na 10 sekund. Toto bylo první kolo cvičení. Toto kolo můžeš zopakovat tři za sebou.

Když jsi skončil s dýchacím cvičením, dopřej si čas a užívej si ten pocit. Je podobný jako po kvalitní meditaci.
Je důležité, abys zvládl dýchací cvičení, než se přesuneš k další fázi tréninku. Pokud se již po dýchacím cvičení cítíš dobře, můžeš pokračovat se studenou sprchou.

foto: enjoythemomentrituals.com

# 2 Otužování chladem

Chlad má velkou moc. Wim Hof ​​doporučuje, aby sis na něj zvykal postupně. Vždy trénuj nenásilně a naslouchej svému tělu. Pokud nebudeš cvičit opatrně, riskuješ podchlazení.

Po předchozím cvičení si již připraven přijmout chlad. Snaž se být klidný a uvolněný. Nesnaž se to co nejvíce urychlit, prudce dýchat, křičet… Neměl by to být traumatický zážitek. Jak říká Wim Hof: „Chlad je tvůj teplý přítel.“ (Překlad je doslovný. Pod slovem teplý rozuměj zvýšenou hodnotou fyzikální veličiny.)

Pokud jsi v zemi ledních medvědů nováčkem, začni pomalu. Svou tradiční horkou sprchu ukonči 15 – 30 vteřinami sprchování se ve studené vodě. Začni od nohou a postupuj směrem výše k břichu, ramenům, krku a zádům. Počáteční šok je normální. Snaž se zachovat klid a dýchat uvolněně. Zavři oči a přijmi chlad. Pokud jsi nováček a je ti to nepříjemné, určitě si nesprchuj hlavu. Pokud prožíváš obtížné nepohodlí ve formě třesení, necitlivosti nebo bolesti, ihned se zahřej.

Otužování funguje jako zvedání činek, časem se v tom zlepšíš. Kolem tvých cév jsou malé svaly, které se stahují vždy, když se vystavíš chladu. Wim tvrdí, že tyto svaly se stanou silnějšími již do dvou týdnů. Důsledkem jsou zdravější cévy a srdce tak potřebuje méně síly na pumpování krve do oběhu. Jednoho dne si na chlad zvykneš a pobyt ve studené vodě se ti bude zdát jako posezení ve vířivce. Všimni si, jak se po té studené sprše cítíš super.

# 3 Nastavení mysli

Celé cvičení vyžaduje soustředění a odhodlání. S těmito nástroji budeš schopen odhalit a ovládnout všechna zákoutí své mysli.

foto: images.indiegogo.com

Wim Hof si své umění nenechal pro sebe. Vytvořil kurz, na kterém připravuje nové lektory této metody. Takže, pokud chceš být šťastnější, zdravější, silnější, už víš, kam mají směřovat tvé kroky. Do studené sprchy.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]