0

sdílení

Co bys měl stihnout ještě před osmou hodinou ráno?

Simona Hanzelová / 5. února 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: favim.com

Osvojení si dokonalé ranní rutiny není jednoduché. Pokud ale každé ráno uděláš tyto věci, nebude záležet na tom, jaký bude zbytek tvého dne, protože to nejdůležitější budeš mít už za sebou. Budeš se krok po kroku přibližovat svým snům. Bude se ti lépe dařit v práci, ve vztazích, budeš šťastnější, odvážnější, sebevědomější a tvůj život se brzy změní.

Život je rychlý. A splnit si všechny své sny se v tak krátkém čase, který máme k dispozici, může zdát nemožné. Pokud každý den cíleně nepracuješ na dosahování svých cílů, tvůj čas se pouze ztrácí kdesi v koloběhu každodenních povinností. A než se naděješ, budeš starý a nemohoucí a budeš přemýšlet, kam se všechen tvůj čas poděl. Jak se tedy posunout vpřed?

V první řadě, tento článek je určen k tomu, aby tě povzbudil k přehodnocení svého přístupu k životu. Aby ti pomohl tvůj život zjednodušit a přinutil tě soustředit se na ty nejpodstatnější věci. Protože životy většiny lidí jsou mnohdy – bohužel – přeplněné nepodstatnými, ba až triviálními věcmi. Proto mnozí z nich nemají čas vybudovat cokoliv smysluplného. Jsou v takzvaném modu přežívání – pouze přežívají ze dne na den. Jsi v něm i ty?

tumblr_mzkwaqmpl61qcmiu9o1_500
zdroj: 65.media.tumblr.com

Minulá generace si zvykla žít podle podmínek a očekávání jiných. A mnoho lidí tak žije dodnes, protože je to jediná ideologie, které byli naučení. Nicméně ty jsi ten, kdo určuje svůj osud. Ty jsi za něj zodpovědný. Ty se rozhoduješ. Ty se musíš rozhodnout, protože pokud to neuděláš ty, udělá to někdo jiný.

S touto krátkou ranní rutinou se tvůj život rychle změní k lepšímu. Může se to zdát jako docela dlouhý seznam, ale ve skutečnosti je celkem jednoduchý:

  • vstaň
  • hýbej se
  • dej svému tělu to správné jídlo
  • připrav se
  • inspiruj se
  • získej perspektivu
  • udělej něco pro to, aby ses pohnul dopředu

Tak tedy pojď na to:

Dopřej si 7 a více hodin spánku

Spánek je pro tvé tělo stejně důležitý jako jídlo a voda. Navzdory tomuto faktu si ho mnoho lidí každodenně nedopřeje tak, jak by mělo. Až 40 procent dospělých lidí zažívá několik dní v měsíci takovou ospalost během dne, která zasahuje do jejich každodenních aktivit. Přitom zdravý spánek pomáhá například zlepšovat paměť a soustředění, zmírňuje stres a deprese, prodlužuje život a zvyšuje kreativitu. A to přece chceš, ne? Pokud nedodržíš tento bod, zbytek článku ti je k ničemu. Pamatuj na to, že dostatek spánku je základ.

hand of woman meditating in a yoga pose on beachzdroj: i.huffpost.com

Modli se a medituj

Po probuzení ze zdravého a klidného spánku jsou modlitba nebo meditace dalším klíčovým bodem dne. Pomohou ti vyčistit mysl a zorientovat se směrem k pozitivnímu. Díky meditací či modlitbě budeš schopen intenzivněji procítit vděčnost za všechno, co už v životě máš. Vděčnost znamená hojnost mysli. A když přemýšlíš ve velkém, otevřou se ti dveře neomezených možností a příležitostí. Protože lidé jsou jako magnety. Když jsi vděčný za to, co už máš, přitáhneš do života víc toho pozitivního a dobrého. Vděčnost je nakažlivá a může být pro tebe tím nejdůležitějším klíčem úspěchu. Proto pokud se dostaneš každé ráno do stavu vděčnosti, přitáhneš k sobě to nejlepší, co ti svět nabízí.

Těžká fyzická aktivita

Přestože naše tělo a mysl potřebují pro správné fungování pravidelnou fyzickou aktivitu, mnoho lidí tento fakt zanedbává. Pokud chceš patřit mezi zdravé, šťastné a produktivní lidi, měl by sis každý den najít alespoň pár minut na fyzickou aktivitu. Nemusíš se kvůli tomu zavřít do posilky nebo do fitka, prospěje ti i běh, dlouhá procházka nebo práce v zahrádce. Je pouze na tobě, co preferuješ. Prostě jen dostaň své tělo do pohybu. Cvičení snižuje depresi, úzkost a stres. Pokud se o své tělo nebudeš starat, utrpí tím i další oblasti tvého života.

Man runningzdroj: selectword.com

Každé ráno konzumuj 30 gramů bílkovin

Donald Layman, profesor výživy, doporučuje k snídani konzumaci alespoň 30 gramů bílkovin. Podobný názor sdílí i Tim Ferriss ve své knize Čtyřhodinové tělo. Potraviny bohaté na bílkoviny nás totiž zasytí na delší dobu a pomáhají udržet stabilní hladinu cukru v krvi. Pokud si dáš do těla každé ráno bílkoviny, snížíš tím i chutě na bílé sacharidy, čili na všechny bagetky, toasty a koblihy, z nichž akorát tak přibereš. Tim Ferris ve své knize doporučuje, aby alespoň 40% tvých snídaní tvořily bílkoviny. Dej si například dvě-tři vajíčka. Pokud nemáš rád vajíčka, zkus krůtí slaninu, párky nebo tvaroh, případně si udělej proteinový shake. Pro lidi, kteří se vyhýbají mléčným výrobkům, vajíčkům a masu doporučuji luštěniny, zeleninu nebo ořechy, které jsou velmi bohaté na bílkoviny.

tumblr_static_tumblr_static__640zdroj: secure.static.tumblr.com

Dej si studenou sprchu

Studená voda zlepšuje fyzické i duševní zdraví, prospívá našemu imunitnímu, lymfatickému, oběhovému a trávicímu systému, a také urychluje metabolismus, což může pomoci všem těm, kteří potřebují zhubnout. Studie z roku 2007 ukázala, že pravidelné otužování dokonce léčí depresi efektivněji než léky. Pokud nemáš odvahu vkročit do studené vody, pomůže jen jedna rada – příliš nad tím neuvažuj, vystup ze své komfortní zóny a prostě to udělej. Po prvních nepříjemných 20 vteřinách to už bude fajn. Navíc, po takové osvěžující sprše se budeš zaručeně cítit šťastný a plný energie.

Poslouchej nebo čti něco, co tě povznese

Běžní lidé hledají zábavu. A výjimeční lidé vyhledávají spíše obsah, který vzdělává. Není žádným tajemstvím, že ti nejúspěšnější lidé čtou alespoň jednu knihu za týden. Proto pokud si každé ráno najdeš alespoň 15 až 30 minut na to, aby sis přečetl něco povzbuzujícího a poučného, udáš tím tón pro své myšlení. Pokud nemáš čas číst, tak si v autě pusť alespoň audio knihu. Za krátkou dobu takovým způsobem přečteš stovky knih, získáš větší přehled a uvidíš svět z jiného úhlu.

20150729211514-man-reading-book-hipsterzdroj: assets.entrepreneur.com

Přehodnoť své životní vize

Předpokládám, že své cíle – ať už krátkodobé nebo dlouhodobě – máš už někde napsané. Pokud si každé ráno najdeš jen pár minut na to, aby sis je přečetl, tvůj den dostane zcela jinou perspektivu. Protože pokud si čteš své cíle každý den, pak je máš každý den v hlavě a jsi nucen nad nimi přemýšlet. A pokud jsi nucen nad nimi každý den přemýšlet a budeš na nich pracovat, přitáhneš si je i do života. Dosahování cílů je totiž velmi jednoduchá věda, a pokud se budeš držet tohoto jednoduchého vzorce, můžeš jich dosáhnout bez ohledu na to, jak velké tvé sny jsou. Základem však je, abys měl své cíle jednoznačně napsané a každý den se k nim vracel.

20_introverted_careers-e1448401262527zdroj: collegematchup.net

Dostaň se alespoň o krok blíže ke svým dlouhodobým cílům

Měl bys vědět, že udělat tu nejtěžší věc hned ráno je důležitější, než si myslíš. Pokud se do toho nepustíš hned, pravděpodobnost, že se k tomu dostaneš později v průběhu dne je velmi malá, protože budeš unavený a budeš si namlouvat, že to uděláš zítra – což je vlastně nikdy. Takže to nejhorší udělej na začátek a dělej to tak pořád, každý den. Pokud se každý den pohneš byť jen jedním jediným krůčkem blíže ke svým cílům, uvidíš, že ve skutečnosti nejsou až tak daleko.

zdroj článku:  medium.com  
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]