0

sdílení

Co dělají úspěšní lidé před spaním?

Lýdia Repová / 27. října 2016 / Tools a Produktivita

Poslední věc, kterou před spaním uděláš, má dopad na tvou náladu další den. Co tedy dělají úspěšní lidé před tím, než jdou spát?

 

Mnoho lidí pochopilo, že jejich úspěch závisí na jejich fyzické a duševní pohodě. S tímto je spojen i kvalitní a poctivý spánek. Proto je dobré dodržovat určitou rutinu před tím, než se rozhodneš jít do postele. Můžeš se inspirovat těmito 13 věcmi, které před spaním dělají úspěšní lidé:

Čtou

1foto: picdn.net

Vědci se shodují na tom, že čtení patří mezi jednu z posledních věcí, kterou úspěšní lidé dělají před spaním. Například i takový prezident USA Barack Obama či slavný Bill Gates jsou známí tím, že si půl hodiny před spaním čtou. Nemusí se jednat rovnou o byznys knihy či motivační knihy. Zdroj inspirace se dá najít i v jiných žánrech.

Odloučí se od práce

Netřeba myslet na práci od rána do večera. Také není dobré usínat s myšlenkou na to, kolik povinností máš na druhý den. To může vést k nekvalitnímu spánku, nebo i k nespavosti. Je lepší si naplánovat věci tak, aby s hodinku před spaním nemusel řešit emaily a pracovní povinnosti.

Odpojí se od sítě

Nejde jen o vypnutí upozornění na emaily. Také bys měl omezit elektroniku celkově. Žádné prohlížení sociálních médií nebo hraní her na telefonu. Vědci se shodují, že sledování jakékoliv obrazovky neprospívá tvému ​​spánku. Svítící obrazovka telefonu způsobuje, že tvé tělo neprodukuje melatonin, hormon, který se podílí na spánku. To může následně vést k nespavosti či depresím apod.

Dělají si to-do list

A man is sedí on a sofa and psaní notes in a notebookfoto: tellourchildren.org

Správně si seřadit čas na všechny povinnosti pomáhá předejít chaosu. K tomu slouží i to-do list. Ten ti pomůže naplánovat si celý den a ty se večer před spaním nemusíš trápit tím, jestli na něco další den nezapomeneš nebo to nestihneš.

Tráví čas s rodinou

V dnešním světě je stále obtížnější skloubit pracovní povinnosti a rodinu. Často právě čas, který bychom měli strávit se svými blízkými, musíme věnovat pracovním povinnostem. Ale ne vždy tomu tak musí být. Utužování rodinných vztahů by měla být pro každého priorita. Proto je třeba si ve svém čase najít prostor na společné dovolené či jen vyprávění o tom, jaký měl kdo den.

Prochází se

National Sleep Foundation v roce 2013 přišel se zjištěním, že cvičení, i ve večerních hodinách, pomáhá pro lepší spánek. Studie také poukazují na fakt, že chůze snižuje stres a nervozitu. Takže krátká večerní prochází nikomu neuškodí. Navíc pohled na nebe plné hvězd stojí za to.

a68d713c0f856ade737c8e198d88d9d9foto: pinimg.com

Zaměřují svou mysl na dobré věci, které se jim staly během dne

Litovat všech věcí, které jsi nestihl nebo neudělal, může vyvolávat pocit hněvu či úzkosti. Proto se na konci svého dne zaměř na to hezké, co se ti stalo. Pomůže ti to zůstat pozitivně naladěný.

Odreagují se

Pro někoho to znamená poslech hudby, pro jiného čtení nebo nedej bože úklid. Každý si vybírá svůj způsob pro odreagování od celého dne. Pokud si najdeš způsob, který ti pomůže na chvilku zapomenout na povinnosti, pocítíš uvolnění, které ti pomůže lépe usnout.

Představují si svůj úspěch

Představování a soustředění se na svůj cíl ti pomůže při jeho dosažení. Proto si mnoho úspěšných lidí představuje sebe v nějaké situaci, která je pro ně příjemná. Nemusí to být přitom přímo úspěch v práci, pro každého toto slovo znamená něco jiného.

Meditují

Trying-to-be-a-Better-Manfoto: goodmenproject.com

Jeden z velmi populárních druhů uvolnění v dnešní době. Najít si 10 minut na meditování před spaním je velmi dobrý způsob, jak pročistit mysl a relaxovat.

Plánují si spánek

Vytvořit si určitý rituál spaní, tedy na kolik hodin a kdy jít spát, ti pomáhá při zorganizování dne. Měl by to být jistý neměnný čas, který bys měl umět dodržet. Nejhorší je ponocovat a pak ráno posouvat budík o dalších 5 minut.

Udržují hygienické návyky

Měl by sis stanovit čas i na osobní hygienu. I takto dáš tělu najevo, že se už blíží čas, kdy půjdeš do postele. Například Stephan King si před spaním umyje ruce a ujistí se, že polštáře jsou na správném místě.

Distancují se od alkoholu

o-RED-WINE-GLASS-facebookfoto: gazettereview.com

I když právě ten pomáhá s usínáním, snižuje kvalitu tvého spánku. Alkohol udržuje lidi v lehčí fázi spánku, ze které se rychleji vzbudí.

zdroj:  businessinsider.com  zdroj titulní fotografie: storypick.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]