Chtěl by sis zlepšit paměť? Těchto 6 činností ti pomůže

Henrieta Balázsová / 3. května 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: unsplash.com/Clem Onojeghuo

Pokud tvá paměť není tak dobrá, jak by sis představoval, mohlo by tě zajímat, jakými činnostmi ji zlepšit. Dobrou zprávou je, že zlepšit si paměť může každý, a to prováděním jednoduchých činností, které ti ani nezaberou mnoho času.

Začni cvičit

Cvičení je skvělou činností, která mimo jiné zvýší i průtok tvé krve, která bude do mozku přenášet více kyslíku. Pokud začneš cvičit pravidelně (minimálně 3x týdně po 30 minut), zlepšení dlouhodobé paměti bys měl zpozorovat už do několika týdnů.

Dopřej si dostatek spánku

Řídit se pravidlem spát denně minimálně 7 hodin může být při uspěchaném životním stylu náročné, ale opravdu by ses o to měl snažit. Pokud totiž svému organismu nedopřeješ dostatečnou regeneraci, tvé kognitivní schopnosti se snižují. Udělej proto ze svého spánku prioritu a pokus se den zařídit tak, aby sis ho denně nerušeně dopřál alespoň po dobu 7 hodin. Pozitivní změny si všimneš už za několik dní.

Zdroj: tumblr.com

Při učení si dopřej přestávky

S mozkem je to jako s tělem. Pokud ho příliš namáháš, dostaví se pocit únavy a ty mu musíš dopřát odpočinek. Proto i když se něco nestíháš naučit a jsi v časové tísni, dopřej si přestávky. Tvé učení se stane mnohem efektivnější a zapamatuješ si toho mnohem víc, než kdyby ses snažil o několikahodinový nepřetržitý výkon.

Jez zdravě

Nesprávně zvolená strava může nadělat ještě větší škody, než bys mohl předpokládat. Dbej proto na to, jaké jídlo si zvolíš. Pokud chceš svou paměť opravdu nakopnout, skvělými potravinami pro tebe budou borůvky, celer či hořká čokoláda. Skvělou volbou budou i všechny potraviny a nápoje s vysokým obsahem antioxidantů, například i zelený čaj. Naopak, snaž se minimalizovat příjem jídel s vysokým obsahem cukru, protože vede k únavě mozku.

Zdroj: pexels.com

Svůj mozek procvičuj

Rýsovat můžeš nejen své tělo, ale i svůj mozek. Skvělým nástrojem pro jeho procvičování jsou například křížovky, sudoku či různé hry trénující paměť. Těch najdeš mnoho i v podobě aplikací pro svůj mobil, využij je tedy ve svůj prospěch. Všechny tyto činnosti posilují tvé nervové dráhy, což má výrazný vliv na zlepšení jak krátkodobé, tak dlouhodobé paměti.

Trénuj meditaci

Pokud je tvůj mozek pravidelně vystavován různým rozptýlením, můžeš mít problémy se soustředěním, což má přímý vliv na oslabení dlouhodobé paměti. Pomoci ti však může meditace. Už 10 minut soustředěné meditace denně výrazně zlepší tvou schopnost soustředit se na to důležité. S meditací ti mohou pomoci appky jako například Brain.fm či Headspace.

Zdroj: lifehack.org

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]