České policii se po třech týdnech podařilo rozbít nové BMW i8

Linda Cebrová / 31. května 2017 / Auto

zdroj: facebook.com/BMW.Ceska.Republika/youtube.com

Česká policie před pár týdny rozšířila svůj vozový park o opravdu exkluzivní kousky, za které by ses nestyděl ani v GTA. Problémem je, že se exkluzivní kousek už podařilo zničit.

Česká dálniční policie dostala k dispozici hybridní sporťák BMW i8, který nasadili na dobře známý dálniční tankodrom D1. Češi se tak se stali jedněmi z prvních vyvolených, kteří dostali k dispozici tento nevídaný model. Momentálně ho využívá policie ve světových metropolích, jako je Sydney, Dubaj či Los Angeles. Dá se říci, že jde o nejdražší auto, které kdy měla silniční policie ve svých garážích. Cena BMW i8 se pohybuje na úrovni 4 miliónů korun.

Nemusíme se však znepokojovat, že policisté mají nějakým zázrakem budget jako milionáři. Tento kousek si zapůjčili od společnosti BMW Group Česká republika. Ta jim ho půjčila na 6 měsíců nebo do ujetí 20 tisíc kilometrů. Čeští policisté si deadline zapůjčení vyřešili po svém, a to zničením auta.

Po třech týdnech se zdá, že i8 bylo nad síly Policie České republiky, neboť dnes toto turbo BMW uvidíš maximálně v autoopravně. Start z nuly na 100 km / h za 4,4 sekundy přece nezvládne kdokoliv. Důvodem nehody však neměla být rychlá jízda, ale náhlé zhoršení zdravotního stavu řidiče.


Kdo to zaplatí?

„Máme speciální havarijní pojistky, které nejsou takové jako u běžných smrtelníků. Veškeré náklady budou hrazeny z pojistky, daňové poplatníky to rozhodně nic stát nebude,“  řekl mluvčí společnosti BMW Group ČR David Haidinger pro hnonline.sk

V elektrickém režimu s dojezdem 37 kilometrů může jet toto BMW rychlostí 120 km / h a v hybridním režimu to vytáhne na 250 km / h. Toto auto má ve výbavě i doplňky jako jsou laserová světla, přičemž ho pohání zážehový 1,5 litrový tříválec. Ten má na starosti roztáčení kol zadní nápravy, točivý moment na ty přední zase posílá elektromotor.

Celkový výkon hnací soustavy představuje 266 kW / 362 kW. Vozidlo má pohotovostní hmotnost jen 1485 kg. V kombinovaném evropském cyklu měření spotřeby vykazuje jen 2,1 l / 100 km s nabitou baterií. To odpovídá produkci 49 gramů CO2 na jeden kilometr.

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]