Běhat se vyplatí každý den. Zde je 9 skvělých důvodů, které to potvrzují

Ľubica Račeková / 23. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

Ve starověkém Řecku lidé říkali: „Chceš být silný, běhej! Pokud chceš být krásný, běhej! Pokud chceš být moudrý, běhej!“ A po letech se ukázalo, že měli pravdu.

Pokud se stane běh tvým společníkem, určitě začneš pozorovat pozitivní změny nejen na tvém těle, ale i na psychice. Běh nevyžaduje žádné nářadí, stačí mít dobré tenisky a jsi připraven. A tady je 9 skvělých důvodů, které tě mohou navnadit na každodenní běh:

• Běh posiluje srdce a napomáhá zvyšování tvorby červených krvinek. Neposiluje jen svaly na nohou, hýždích a břiše, ale zlepšuje také kondici srdečního svalu.

• Trénované srdce běžce pumpuje větší množství krve do těla než srdce člověka, který je pasivní. Všechny tkáně a orgány v těle tak dostávají více krve, která je obohacena kyslíkem a živinami.

Úleva od stresu a povinností.

• Související s předchozím bodem je uvolňování endorfinů– „hormonů štěstí“ – které vyvolávají pocit euforie a nenechávají prostor depresím.

city-running

foto: sportsrehabto.com

Zlepšuje duševní aktivitu. Mozek během běhu často přichází s kreativními nápady a řešeními zdánlivě obtížných problémů. Je to vše díky kyslíku, který pomáhá centrální nervové soustavě, včetně mozku, aby aktivněji pracoval.

• Pravidelný běh posiluje imunitu zvýšením hladiny červených krvinek a hemoglobinu v krvi. Současně snižuje hladinu cholesterolu v krvi, pocit hladu a zlepšuje práci střev. A samozřejmě vede ke zlepšení tělesné hmotnosti.

• Běh není nepřítel, i po náročném dni v práci pomáhá. Vyčistí mysl, doplní kyslík a dopomůže k lepšímu spánku. Několik studií také dokazuje, že běh pomáhá k částečné regeneraci jaterních buněk.

• Pravidelný běh má pozitivní vliv na pohybový aparát. Zabraňuje tak degenerativním onemocněním kloubů, které trápí lidi zejména ve starším věku.

 

Zdroj: Vedelisteze.sk

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]