0

sdílení

Autopilot od Tesly dokázal snížit nehodovost

Rudolf Nečas / 28. ledna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: insideevs.com

Společnost během vyšetřování smrtelné nehody dokázala, že samojezdící software zvyšuje bezpečnost.

 

Americké ministerstvo dopravy uzavřelo vyšetřování nehody ze dne 7. května, při níž došlo ke srážce s kamionem a úmrtí řidiče Tesly používajícího autopilota. Agentura nenašla žádný bezpečnostní problém s autopilotem. Důkazy předložené Teslou zahrnovaly důležitá data, která chyběla v diskusi o bezpečnosti autonomních vozidel: nehodovost.

foto: 2025ad.com

Tesla dokáže určit přesný dopad autopilota na výskyt havárií lépe než kterýkoliv jiný výrobce automobilů. Je to tím, že sice všechna auta od Tesly mají hardware nezbytný pro správné fungování autopilota, ale samojezdící software je nabízen pouze za doplatek, takže ne každý vlastník Tesly má i autopilota. To poskytuje perfektní srovnání s a bez.

Podle údajů, které Tesla dala vyšetřovatelům, instalace autopilota snížila nehodovost o ohromujících 40%. Tabulka níže vychází ze zprávy vydané NHTSA při uzavírání vyšetřování. Přibližně jedna třetina z najetých kilometrů byla zaznamenána před upgradem na Autosteer (nejkontroverznější součást autopilota), zatímco zbývající byly najety po instalaci. „Tesla po dnešku není v aktivním vyšetřování,“ uvedl minulý týden mluvčí NHTSA Bryan Thomas.

foto: bloomberg.com

Reputace Tesly dostala po smrtelné nehodě velkou ránu. Mnoho lidí se kvůli ní začalo dívat na autonomní auta skeptičtěji i přesto, že to byla jediná smrtelná nehoda ve srovnání s tisíci úmrtí ročně vázanými na běžné vozy. To, co Tesla původně navrhla jako bezpečnostní prvek, se náhle stalo přítěží.

Jediná statistika, kterou Tesla původně nabídla ve své veřejné obhajobě byla dost slabá: Automobily Tesla ujely před první smrtelnou nehodou na autopilota 130 milionů mil ve srovnání s americkým národním průměrem 94 milionů mil za úmrtí. Jediná smrt byla málo pro poskytnutí dobrých statistických údajů, zejména pokud vezmeme v úvahu, že Tesla Model S má nejvyšší hodnocení bezpečnosti a autopilot je doporučen pouze pro jízdy po dálnici.

Mezitím se Autopilot stále vyvíjí. Tesla v listopadu vydala novou verzi svého softwaru, známou jako Tesla 8.0. Aktualizace vyžaduje, aby se řidič dotýkal volantu častěji a autopilot se kromě kamer a ultrazvukových snímačů více spoléhá na radar. CEO Tesly Elon Musk řekl, že 8.0 by byla schopna detekovat kamion, který byl zapojen do smrtelné nehody.

V říjnu začala společnost dodávat nový hardware pro autopilota s vylepšenými senzory, o kterém se říká, že nakonec umožní plně autonomní jízdu. Každý vůz je nyní k dispozici s osmi kamerami a tuctem senzorů pro pokrytí 360 stupňové viditelnosti.

foto: motortrend.com
zdroj: bloomberg.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]