0

sdílení

Apple už není nejhodnotnější značkou světa

Linda Cebrová / 2. února 2017 / Business

zdroj: socialbarrel.com/dailykos.com

Google s přehledem vyfoukl společnosti Apple pozici nejhodnotnější značky světa.

 

Hodnota značky Google v průběhu roku 2016 vzrostla o 24%. V číslech to znamená nárůst zisku z 81,9 miliard eur na 101,7 miliard eur. Na druhou stranu společnost Apple neměla až tak růžový rok. Její zisk klesl ze 135,7 na 99,7 miliard eur. Google byl nejsilnějším světovým hráčem naposledy v roce 2011 a zdá se, že po pěti letech je opět na koni.

Google je opravdu v bezproblémové pozici a v oblasti vyhledávání je jednička. Zároveň jejich příjmy z reklamy vzrostly v roce 2016 o 20%. Rozpočet Googlu narůstá nejvýrazněji právě díky online prostředí. To je celkem logické, protože právě v online prostředí je nejvíce možností, jak vydělat na uživatelích.

zdroj: gyphy.com

Apple se snaží udržet na špičce technologického průmyslu, ale výnosy z nových iPhonů mají klesající tendenci. Může za to i čínský trh přeplněný konkurencí. Apple žije z takzvaného „vypůjčeného“ času, který si firma nahromadila během několika let, kdy kolem ní bylo největší šílenství. To je jednou z výhod nejsilnějších značek světa, ale u Apple to trvá už příliš dlouho,“  řekl generální ředitel Brand Finance – David Haigh.

Také značka LEGO vyšla z hodnocení velmi dobře. Firma získala status nejsilnější značky. LEGO mělo vždy předpoklady být na vrcholu žebříčku. Výrazně tomu však v posledních letech pomohl i LEGO příběh z roku 2014. Právě díky němu se LEGO stalo v roce 2015 značkou s největší silou. Už 9. února má být zveřejněn film LEGO Batman, což předčasně vytvořilo jistou sílu, díky které v roce 2016 LEGO vyfouklo pozici nejsilnější značky světa Disney.

zdroj: gyphy.com

Další plánování nových dílů přitom značce výrazně pomáhá k udržení top pozice i v příštích letech. Legu však k celkové síle přispívají i obrovské příjmy z jejich licencí.

V těchto žebříčcích nejde primárně jen o nějaké označení nebo cenu pro firmu. Pro společnosti to znamená, že díky síle značky je mnohem jednodušší chránit hodnoty dané společnosti. Zároveň firma není tak náchylná při tržních turbulencích a snadněji si umí udržet své hodnoty. Také může na trhu vytvořit nové příležitosti a zvýšit ziskové marže. Společnosti se by proto neměly dívat jen na samotnou hodnotu jejich značky. Je nutné pochopit, co tuto hodnotu vytváří a jak může být využita ve prospěch podniku jako celku,“ řekl David Haigh.

zdroj fotografie: us.shein.com

A takto dopadly v hodnocení za rok 2016 ostatní značky:

  • Značky čínských bank se staly hodnotnějšími než ty v USA;
  • ICBC je nejhodnotnější značkou banky;
  • AT & T předběhlo Verizon v boji o nejhodnotnější značku teleomunikací;
  • Emirates již není nejhodnotnější značkou letecké společnosti, tento status přebrala aerolinka United &  Delta;
  • Coca-Cola, Pepsi, McDonalds, KFC & Subway ztrácejí svou hodnotu kvůli rostoucímu trendu zdravého stravování.
zdroj: http: brandirectory.com 
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]