0

sdílení

Adblock Plus se rozhodl prodávat reklamy

Dárius Polák / 15. října 2016 / Business

Přesně tak, čteš dobře. Adblock od nynějška už nejen blokuje, ale i prodává reklamy.

 

Adblock Plus spustil novou službu, která přidá na tvou obrazovku více reklamy. Namísto zablokování všech reklam na internetu se Adblock Plus tímto krokem snaží nahradit špatné reklamy (všechny ty, které jsou moc velké, ošklivé a příliš vtíravé) dobrými reklamami (ty, které jsou menší, subtilnější a teoreticky méně otravné).

Celý proces začíná na trhu reklam, na tzv. ad tržišti, kde si vydavatelé (osoby a firmy provozující webové stránky) mohou vybrat tzv. akceptovatelné reklamy a umístit je na své webové stránky. Pokud návštěvník používající Adblock Plus přijde na takovou webstránku, ukáží se mu pouze akceptovatelné reklamy namísto těch, které vidí zbytek lidí.

Umožní vám to zaujmout různý přístup ke dvěma různým ekosystémům, přičemž můžete monetizovat oba. A co je hlavní, můžete monetizovat ad blockery podle vlastních podmínek ,“ říká Ben Williams, vedoucí komunikace Adblock Plus.

adblock-plus-androidfoto: venturebeat.com

Ad tržiště je rozšíření programu akceptovatelných reklam, který má Adblock Plus spuštěn od roku 2011. Od té doby se ad blocker soustředil především na budování „whitelistu“ – seznamu způsobilých reklam, které se zobrazí uživatelům, i když mají svůj Adblock zapnutý. Program měl však velmi omezené funkce, protože webstránky a síť reklam musely specificky spolupracovat (a hlavně platit) Adblock Plus za potvrzení, že je jejich reklama akceptovatelná. Je to časově náročný proces, který omezuje počet stránek, které by mohly zobrazovat akceptovatelné reklamy.

Adblock Plus doufá, že přes ad tržiště dosáhne velké expanze v používání akceptovatelných reklam. Jelikož již existuje dost velký seznam, vydavatelům se stačí zaregistrovat a vložit trochu kódu do své webové stránky. Všechny reklamy mají definovány své velikosti a umístění na stránce podle pravidel Adblock Plus.

727967ae980354c65a2cf6f494dae70afoto: pinterest.com

Program má být užitečný zejména pro vydavatele – přece jen, umožňuje jim zobrazit některé reklamy při zapnutém Adblocku. Je tu však i jasný důvod, proč nemohou být šťastní. Přijatelné reklamy jsou méně rentabilní než ty, které by byly na stránce obvykle, kvůli čemuž vlastník webstránky vydělá méně. A do toho ještě třeba započítat poplatek, který se platí Adblock plus. Vydavatelé si ponechají 80% veškerého příjmu, 6% si ponechá Ad Block Plus a 14% se rozdělí mezi různé strany, které mají na starosti provoz reklamy.

Podle Williamse to lidé mohou vnímat negativně. Byl to však nezbytný krok – dříve či později by to udělal někdo jiný. Navíc, pro pravidla určující, které reklamy jsou akceptovatelné, bude vytvořena porota složená z vydavatelů, advertiserů a advokátů zastupujících soukromí. Ad tržiště je momentálně v betě a plné spuštění se očekává v následujícím roce.

Co si myslíš o tomto nápadu? Souhlasíš s ním nebo jsi proti? Podle mě to bylo také dříve či později nezbytné. Přece jen, lepší si vzít svůj kousek než nedostat žádný.

teamfoto: dev.opera.com
zdroj: theverge.com , zdroj titulní fotografie: thenextweb.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]