0

sdílení

8 tipů, díky kterým bude tvůj spánek lepší

Henrieta Balázsová / 17. února 2017 / Tools a Produktivita

Potřebuje ho každý z nás a stejně tak každý má občas dny, kdy se ho nedokáže nabažit. Spánek. Pokud máš však v poslední době s usínáním problém, nebo pokud se každé ráno probouzíš neodpočinutý, něco s ním není v pořádku. Zkus se inspirovat těmito tipy, které ti mohou pomoci znovu objevit jeho krásu a účinky.

Dej šanci aromaterapii

Vůně může být při navození ospalosti velmi účinným nástrojem. Některé vůně totiž dokáží tvému ​​mozku vyslat signál, že je nejvyšší čas jít spát. Jde například o levanduli, heřmánek, jasmín či vanilku. Jejich esence můžeš použít například prostřednictvím aromalampy, difuzéru či vonných sáčků.

Knihy, knihy, knihy

Čtení je skvělým způsobem, jak svou mysl po náročném a stresujícím dni uklidnit. Dobrá kniha má zázračnou schopnost dostat tě v čase a prostoru kamkoliv, popustit uzdu své fantazii a nechat se unášet příběhy, které si sám vybereš. Dej si však pozor na čtečku knih – její použití se před spánkem nedoporučuje. Minimálně v posteli tedy zůstaň věrný „klasické“ knize.

Pomoci může i hudba

Pokud preferuješ hudbu, vytvoř si nějaký vlastní playlist složený ze skladeb, které tě příjemně uklidní a naladí na spánek. Bylo dokonce vědecky dokázáno, že pomalé a uklidňující melodie zlepšují kvalitu spánku a prohlubují ho. Výbornou kombinací je například i čtení při klasické hudbě.

Zdroj: tumblr.com

Vytvoř si večerní rutinu

Na spánek se připravuj každý večer stejným způsobem a vytvoř si rutinu, která tvému ​​mozku vždy oznámí, že nastal čas na spánek. Všechny své „předspánkové rituály“ tedy dělej každý večer v přesně stejném pořadí.

Pracovní povinnosti nech za dveřmi

Někteří lidé mají ve zvyku ještě z postele vyřizovat poslední pracovní emaily, telefonáty nebo plánovat si seznam úkolů na následující den. Bohužel to však z postele dělá jen další pracovní zónu a tvé tělo ani tvá mysl časem nebudou chtít pochopit, že postel slouží opravdu na spánek. Poslední pracovní úkoly si proto vždy vyřeš v jiné místnosti.

Vytvoř si pohodlí

V posteli strávíme přibližně 1/3 celého našeho života. Když se nad tím zamyslíme tímto způsobem, na své ložnici bys šetřit určitě neměl. Investuj do vysoce kvalitní matrace a dej si záležet i na výběru polštářů a peřin. Pohodlí, které si dopřeješ, se ti odmění výjimečně kvalitním spánkem.

Zdroj: freshome.com

Usínání a vstávání si nastav na stejnou dobu

Pro některé horší zpráva je, že by to tak mělo být i během víkendů. Vysvětluje to Cathy Goldsteinová, neuroložka z univerzity v Michiganu zabývající se poruchami spánku. Ta tvrdí, že pokud spíš přes týden například od 22:00 do 06:00 a o víkendech od 02:00 do 10:00, neustále tím „rozhazuješ“ nastavení svých vnitřních hodin, což může způsobovat zvýšenou únavu především během prvních dnů pracovního týdne . Ideálním řešením je proto zachovat si stejný čas vstávání i usínání během celého týdne.

Důležitá je i teplota v místnosti

Během spánku tvá tělesná teplota klesá, proto by spolu s ní měla klesat i teplota v místnosti, kde spíš. Množství studií se shoduje v tom, že ideální teplota v ložnici by pro kvalitní a ničím nerušený spánek neměla přesáhnout 18 stupňů Celsia.

Zdroj:  iheartintelligence.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]